Fiat doblo 2.0 multijet 16v emotion
Ko šteje le prostor
Avtomobili, ki so najprej dostavniki in šele v drugem planu namenjeni prevozu oseb, so že nekaj časa izredno priljubljena alternativa običajnim enoprostorcem. Med temi je fiat doblo še posebej predan učinkoviti izrabi prostora. Pa je tako tudi po prihodu nove generacije?
Petek, 19. avgust 2011
Prvi doblo, ki je bil predstavljen leta 2000, se je ljudem najbolj vtisnil v spomin zaradi kockaste oblike. Tam se je zdelo, da so oblikovalci za prav vse linije avtomobila imeli na voljo le geo-trikotnik. A vse večja priljubljenost teh vozil pri družinah je sprožila nekoliko več truda pri oblikovanju privlačne zunanje podobe. Novi doblo je zato v slogu ostalih vozil te znamke spredaj precej bolj zaobljen. Prepoznavna velikanska in predvsem visoka zunanjost pa je vseeno ostala, zato nekih
dizajnerskih čudežev ne gre pričakovati.
Doblo je vedno bil in ostaja uporaben avtomobil. Osnovno pravilo je, da mora dostavna različica v zadnji del sprejeti dve evropaleti. To zmore tudi potniška, izletniško poimenovana različica panorama, če so odstranjeni vsi razen sprednjih dveh sedežev. Po novem namreč doblo zmore peljati do sedem potnikov, za kar je potrebno doplačati 500 evrov, a dodatnih sedežev tretje vrste testni avtomobil ni imel. Je pa zato imel priročno polico v prtljažniku, ki je lahko nameščena na dveh nivojih in
zmore zdržati obremenitev do 70 kilogramov. Ta v spodnjem položaju pomaga ustvariti povsem ravno nakladalno dno, če so sedeži v drugi vrsti podrti. Ti so namesto klopi posamezno preklopni in odstranljivi. Prostora za prtljago je že v osnovi ogromnih 790 litrov in ga je moč povečati na neverjetnih 3200 litrov.
Novi doblo je v primerjavi s prejšnjim zrasel za 13,5 centimetra, medosna razdalja pa je večja za celih 17 centimetrov.
V sprednjem delu kabine se zaradi povečanega udobja napredek še najbolj pozna. Materiali so občutno bolj kvalitetni in prijetnejši na otip, pa tudi izdelava je nekoliko napredovala. Sedenje je še vedno visoko, celo tako, da manjši od 160 centimetrov skorajda ne morejo najti primernega voznega položaja. Višinsko nastavljiv sedež ima namreč v slogu ostalih fiatov fiksen sprednji del sedeža in pomičen zadnji del. Odlagalnih prostorov je veliko, med njimi pa sta najbolj uporabna velik predal pred
sovoznikom in še večja polica nad glavama spredaj sedečih.
Za ta razred vozil standardna drsna vrata presenečajo z električnim pomikom stekel, kjer gredo stekla do konca dol, ne pa da pri odpiranju ostanejo kakih 5 do 10 centimetrov zunaj. Je pa nerazumljivo trda ročica za zapiranje teh vrat. Vzvod v slogu petelina na pištoli namreč zahteva skorajda nadnaravno moč, da se zatič za zapiranje sprosti. Verjetno pa se stvar sčasoma uteče in postane bolj znosna.
Prej omenjen ogromen prtljažni prostor je deloma posledica kar 17 centimetrov večje medosne razdalje, pomembno vlogo pa je pri tem odigralo tudi posebej razvito posamično vpetje zadnjih koles. Kljub temu, da bolj preprosta poltoga prema zavzame manj prostora, so se pri Fiatu odločili za posamično vpetje in ga dodelali do te mere, da zahteva izredno malo prostora. Posledica so precej boljše vozne lastnosti, kar je predvsem za potniško različico še kako pomembno.
Občutka vožnje z limuzino z doblojem seveda ne boste imeli, a testni primerek se je peljal zelo dobro. O nekih športnih zmogljivostih sicer ne moremo govoriti, gre bolj za udobje in odzivnost v kakšni kritični situaciji. In tu doblo v primerjavi s tekmeci blesti. Pomaga pa tudi, če ga poganja najbolj zmogljiva izbira med motorji, in sicer dvolitrski turbodizel z močjo 99 kW (135 KM). Morda se zdi 900 evrov cenejši 1,6-litrski multijet bolj smiselna izbira, a če je avtomobil velikokrat poln
potnikov in prtljage, se dodatna moč zagotovo obrestuje. Končna hitrost znaša slabih 180 km/h, a je ta poleg zakonskih omejitev nesmiselna tudi zaradi hrupa, ki ga veter okoli zajetne karoserije povzroča na avtocesti. Ne prav nizka, a povsem realna, je poraba, ki je na našem testu kljub sistemu start/stop znašala povprečnih 8,5 litra.
Pred nakupom je torej pametno pretehtati ali je najmočnejši motor prava izbira, saj se cena v tem primeru hitro povzpne preko dvajsetih tisočakov. In tudi če upoštevamo trenutni popust 2500 evrov za vse nove dobloje, številka še vedno ni prav nizka.
Fiat doblo 2.0 multijet 16v emotion |
Vozilo in motor: potniški dostavnik, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj vzdolžno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, sistem vbrizgavanja po skupnem vodu (common-rail), turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1956 ccm; Vrtina in gib: 83 x 90,4 mm; Kompresijsko razmerje: 16,5 : 1; Največja moč: 99 kW (135 KM) pri 3500/min; Razmerje mase in moči: 14,6 kg/kW (10,7 kg/KM); Največji navor: 320 Nm pri 1500/min; Menjalnik: ročni šeststopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; Zavore: spredaj prisilno hlajene kolutne (305 mm), zadaj bobnaste (254 mm); Elektronska podpora: ABS z EBD in VDC, ASR, MSR; Število zvezdic EuroNCAP: preizkus ni bil opravljen. |
Velikost: 4390 x 1832 x 1895 mm; Medosna razdalja: 2755; Pnevmatike: 195/60 R16; Masa/nosilnost: 1450/695 kg; Prtljažnik: 790/3200 l. |
Največja hitrost: 179 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,3 s; Poraba (EU): 6,7/5,1/5,7 l/100 km; Povprečje na testu: 8,5 l/100 km. |
Cena: osnovni model (1.4 16v active): 14.490 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 19.190 evrov, z dodatno opremo: 20.541 evrov; Avto Triglav, d.o.o., Ljubljana. |
![]() |
vozne lastnosti, izraba prostora, motor in menjalnik |
![]() |
poraba, zapiranje drsnih vrat, hrup pri visoki hitrosti |
![]() |
brez napak |