Avto.info
Iskalnik: Model:

Fiat doblo 2.0 multijet 16v emotion

Ko šteje le prostor

Avtomobili, ki so najprej dostavniki in šele v drugem planu namenjeni prevozu oseb, so že nekaj časa izredno priljubljena alternativa običajnim enoprostorcem. Med temi je fiat doblo še posebej predan učinkoviti izrabi prostora. Pa je tako tudi po prihodu nove generacije?

Avtor: Gašper Stamač / Foto: Teja Barborič
Petek, 19. avgust 2011

Prvi doblo, ki je bil predstavljen leta 2000, se je ljudem najbolj vtisnil v spomin zaradi kockaste oblike. Tam se je zdelo, da so oblikovalci za prav vse linije avtomobila imeli na voljo le geo-trikotnik. A vse večja priljubljenost teh vozil pri družinah je sprožila nekoliko več truda pri oblikovanju privlačne zunanje podobe. Novi doblo je zato v slogu ostalih vozil te znamke spredaj precej bolj zaobljen. Prepoznavna velikanska in predvsem visoka zunanjost pa je vseeno ostala, zato nekih dizajnerskih čudežev ne gre pričakovati.

Doblo je vedno bil in ostaja uporaben avtomobil. Osnovno pravilo je, da mora dostavna različica v zadnji del sprejeti dve evropaleti. To zmore tudi potniška, izletniško poimenovana različica panorama, če so odstranjeni vsi razen sprednjih dveh sedežev. Po novem namreč doblo zmore peljati do sedem potnikov, za kar je potrebno doplačati 500 evrov, a dodatnih sedežev tretje vrste testni avtomobil ni imel. Je pa zato imel priročno polico v prtljažniku, ki je lahko nameščena na dveh nivojih in zmore zdržati obremenitev do 70 kilogramov. Ta v spodnjem položaju pomaga ustvariti povsem ravno nakladalno dno, če so sedeži v drugi vrsti podrti. Ti so namesto klopi posamezno preklopni in odstranljivi. Prostora za prtljago je že v osnovi ogromnih 790 litrov in ga je moč povečati na neverjetnih 3200 litrov.

Novi doblo je v primerjavi s prejšnjim zrasel za 13,5 centimetra, medosna razdalja pa je večja za celih 17 centimetrov.

V sprednjem delu kabine se zaradi povečanega udobja napredek še najbolj pozna. Materiali so občutno bolj kvalitetni in prijetnejši na otip, pa tudi izdelava je nekoliko napredovala. Sedenje je še vedno visoko, celo tako, da manjši od 160 centimetrov skorajda ne morejo najti primernega voznega položaja. Višinsko nastavljiv sedež ima namreč v slogu ostalih fiatov fiksen sprednji del sedeža in pomičen zadnji del. Odlagalnih prostorov je veliko, med njimi pa sta najbolj uporabna velik predal pred sovoznikom in še večja polica nad glavama spredaj sedečih.

Za ta razred vozil standardna drsna vrata presenečajo z električnim pomikom stekel, kjer gredo stekla do konca dol, ne pa da pri odpiranju ostanejo kakih 5 do 10 centimetrov zunaj. Je pa nerazumljivo trda ročica za zapiranje teh vrat. Vzvod v slogu petelina na pištoli namreč zahteva skorajda nadnaravno moč, da se zatič za zapiranje sprosti. Verjetno pa se stvar sčasoma uteče in postane bolj znosna.

Prej omenjen ogromen prtljažni prostor je deloma posledica kar 17 centimetrov večje medosne razdalje, pomembno vlogo pa je pri tem odigralo tudi posebej razvito posamično vpetje zadnjih koles. Kljub temu, da bolj preprosta poltoga prema zavzame manj prostora, so se pri Fiatu odločili za posamično vpetje in ga dodelali do te mere, da zahteva izredno malo prostora. Posledica so precej boljše vozne lastnosti, kar je predvsem za potniško različico še kako pomembno.

Občutka vožnje z limuzino z doblojem seveda ne boste imeli, a testni primerek se je peljal zelo dobro. O nekih športnih zmogljivostih sicer ne moremo govoriti, gre bolj za udobje in odzivnost v kakšni kritični situaciji. In tu doblo v primerjavi s tekmeci blesti. Pomaga pa tudi, če ga poganja najbolj zmogljiva izbira med motorji, in sicer dvolitrski turbodizel z močjo 99 kW (135 KM). Morda se zdi 900 evrov cenejši 1,6-litrski multijet bolj smiselna izbira, a če je avtomobil velikokrat poln potnikov in prtljage, se dodatna moč zagotovo obrestuje. Končna hitrost znaša slabih 180 km/h, a je ta poleg zakonskih omejitev nesmiselna tudi zaradi hrupa, ki ga veter okoli zajetne karoserije povzroča na avtocesti. Ne prav nizka, a povsem realna, je poraba, ki je na našem testu kljub sistemu start/stop znašala povprečnih 8,5 litra.

Pred nakupom je torej pametno pretehtati ali je najmočnejši motor prava izbira, saj se cena v tem primeru hitro povzpne preko dvajsetih tisočakov. In tudi če upoštevamo trenutni popust 2500 evrov za vse nove dobloje, številka še vedno ni prav nizka.
 

Fiat doblo 2.0 multijet 16v emotion
 Vozilo in motor potniški dostavnik, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj vzdolžno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, sistem vbrizgavanja po skupnem vodu (common-rail), turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1956 ccm; Vrtina in gib: 83 x 90,4 mm; Kompresijsko razmerje: 16,5 : 1; Največja moč: 99 kW (135 KM) pri 3500/min; Razmerje mase in moči: 14,6 kg/kW (10,7 kg/KM); Največji navor: 320 Nm pri 1500/min; Menjalnik: ročni šeststopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; Zavore: spredaj prisilno hlajene kolutne (305 mm), zadaj bobnaste (254 mm); Elektronska podpora: ABS z EBD in VDC, ASR, MSR; Število zvezdic EuroNCAP: preizkus ni bil opravljen.
  Velikost:  4390 x 1832 x 1895 mm; Medosna razdalja: 2755; Pnevmatike: 195/60 R16; Masa/nosilnost: 1450/695 kg; Prtljažnik: 790/3200 l.
  Največja hitrost:  179 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,3 s; Poraba (EU): 6,7/5,1/5,7 l/100 km; Povprečje na testu: 8,5 l/100 km.
  Cena:  osnovni model (1.4 16v active): 14.490 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 19.190 evrov, z dodatno opremo: 20.541 evrov; Avto Triglav, d.o.o., Ljubljana.
vozne lastnosti, izraba prostora, motor in menjalnik poraba, zapiranje drsnih vrat, hrup pri visoki hitrosti brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.