Avto.info
Iskalnik: Model:

Suzuki alto 1.0 comfort

Za nekoga mestni, za druge družinski

Včasih so razlike med raznimi deli sveta prav osupljive. Eden nazornih dokazov za to je najmanjši Suzukijev avtomobil alto, ki v Indiji, kjer ga izdelujejo, predstavlja spodoben družinski avtomobil, v Evropi pa velja za enega najmanjših in najcenejših avtomobilov.

Avtor: Gašper Stamač / Foto: Teja Barborič
Torek, 8. marec 2011

Mi smo ga seveda obravnavali skozi prizmo mestnega malčka, saj z zunanjostjo, ki v dolžino ne presega 3,5 metra, alto spada med najmanjše avtomobile pri nas. Razmeroma simpatično oblikovano zunanjost si deli z Nissanovim pixom, ki našega tržišča ne bo videl, a se kljub temu sooča s precej pestro konkurenco. Njegovi najbližji tekmeci so francosko-japonski trojček citroën C1/peugeot 107/toyota aygo, prav tako pa se poteguje za kupce chevroleta sparka, renaulta twinga in drugih malčkov.

Najbrž je odveč posebej poudarjati, da v tem razredu avtomobile ne odlikujejo niti prestiž niti napredne tehnologije, ampak gre v prvi vrsti za uporabnost. Alto je namenjen štirim potnikom, ki ne potrebujejo azijskih dimenzij. Brez težav se tako spredaj kot zadaj peljejo tudi višje rasli odrasli. Malo manj se lahko alto pohvali s prtljažnim prostorom, saj je tega le za vzorec; 129 litrov prtljage sprejme ob postavljeni zadnji klopi, če pa je naslon podrt, se prostor poveča na 774 litrov. Žal je naslon nedeljiv, tako da ni možna kombinacija enega potnika in prtljage zadaj.

Na ozkih mestnih ulicah se alto z izredno majhnim obračalnim krogom znajde kot riba v vodi.

Tudi voznikov delovni prostor je bolj ali manj asketski. Od raznih pripomočkov, brez katerih danes že skorajda ne moremo, so tam servo volan, ročna klimatska naprava, avdio sistem s predvajalnikom mp3 datotek in električno pomični sprednji stekli. Pred voznikom je le velik prikazovalnik hitrosti, vrtljaje pa voznik oceni po občutku. Stekli zadnjih vrat električnega pomika ne potrebujeta, saj jih je moč odpreti le vstran. Največje presenečenje pa je obilo odlagalnih prostorčkov. Čeprav sta predala v vratih skromna, pa je velik prostor na dnu sredinske konzole, pod radijskim sprejemnikom, in zelo velik predal pred sovoznikom.

Paket opreme comfort, kakršnega je imel testni primerek, poleg že naštetega vsebuje še štiri varnostne blazine. Pri varnosti smo žal pogrešali sistem ESP, ki ni na voljo niti proti doplačilu. Kupci lahko izberejo le slabše opremljeno različico club, a ta z dvema zračnima blazinama in skorajda brez druge opreme najverjetneje ne bo premamila nikogar. Skrbi ne bo niti z izbiro motorja, saj vsakega alta poganja trivaljnik z litrom delovne prostornine. Tovrsten motor z enako prostornino je nekakšna norma za vozila tega ranga, enako pa velja tudi za moč, ki jo proizvedejo. Okroglih 50 kW (68 KM) moči je dovolj, da v kombinaciji z ročnim petstopenjskim menjalnikom zmore največjo hitrost 155 km/h. Posebno pozornost so njegovi snovalci namenili tudi čim manjši porabi goriva in z njo povezanim izpuhom. V povprečju naj bi poraba znašala le 4,4 litra na 100 km, izpust ogljikovega dioksida pa skromne 103 grame na km. Mi smo s 6,7 litra zabeležili malce slabši rezultat, ki pa kljub temu ni tako zelo slab.

V vožnji se motorček izkaže s poskočnostjo, kar ni presenetljivo, saj mora premikati le 855 kilogramov suhe teže vozila. Seveda se najbolje znajde na mestnih ulicah, kjer je ob prvem ostrejšem zavoju jasno, da ima izredno majhen obračalni krog. S premerom devetih metrov ga prekašata le toyota iQ in smart, bolj primerljivo veliki avtomobili pa za njim zaostajajo. Že na hitri cesti, kaj šele avtocesti, se alto hitro pokaže v drugi, manj prijetni luči. Pri višjih hitrostih v kabini namreč postane zelo hrupno.

Na koncu se lahko ustavimo še pri ceni, ki za testno vozilo z doplačilom za kovinsko barvo znaša 9.240 evrov. Takole na prvi pogled se morda zdi visoka, a če se ustavimo pri najbližjih konkurentih citroënu C1, peugeotu 107 in toyoti aygo, ob enaki opremi ugotovimo, da je alto v povprečju tisočaka cenejši od njih. Žal pa to velja le do popustov, ki konkurente spravijo v okolico osmih tisočakov. Kakorkoli že, alto zagotovo predstavlja alternativo, ki jo je ob nakupu mestnega malčka treba upoštevati. Konec koncev je v nekaterih delih sveta prav spodoben družinski avtomobil.
 

Suzuki alto 1.0 comfort
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 4 sedeži; Motor: 3-valjni vrstni, bencinski, vgrajen spredaj prečno, štirje ventili na valj; Prostornina: 997 ccm; Vrtina in gib: 73 x 79,4 mm; Kompresijsko razmerje: 11 : 1; Največja moč: 50 kW (68 KM) pri 6000/min; Razmerje mase in moči: 17,1 kg/kW (12,6 kg/KM); Največji navor: 90 Nm pri 4800 obratih/min; Menjalnik: ročni petstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; Zavore: spredaj prisilno hlajene kolutne, zadaj bobni, ABS; Število zvezdic EuroNCAP: 3.
  Velikost:  3500 x 1600 x 1470 mm; Medosna razdalja: 2360; Pnevmatike: 155/65 R 14; Masa/nosilnost: 855/395 kg; Prtljažnik: 129/774 l.
  Največja hitrost:  155 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 14 s; Poraba (EU): 5,5/3,8/4,4 l/100 km; Povprečje na testu: 6,7 l/100 km.
  Cena:  osnovnega modela (1.0 club): 7.990 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 8.990 evrov, z dodatno opremo: 9.240 evrov; Avtohiša Odar d.o.o., Ljubljana.
izkoristek prostora, obilo odlagalnih prostorčkov, živahen motor nedeljiv naslon zadnje klopi, hrup pri visoki hitrosti, skopa oprema brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.