Toyota avensis wagon 1.6 D-4D style
Varčnost ima nov obraz
- Z več kot 1000 novimi sestavnimi deli je avensis doživel popolno preobrazbo
- Njegove naloge ostajajo uporabnost in neproblematično lastništvo z zmernimi stroški
- BMW-jev 1,6-litrski turbodizel je dovolj zmogljiv, predvsem pa izredno varčen stroj
Torek, 17. maj 2016
Aktualni avensis, ki ga poznamo že natanko sedem let, je bil leta 2012 že enkrat prenovljen, a takratna osvežitev niti približno ni bila tako korenita kot sedanja. Izkušeno oko sicer hitro opazi, da se pod spremembami še vedno skriva v osnovi enak avtomobil, a sta s tistim pred prenovo svetlobna leta narazen. Takoj je jasno, da so si evropski oblikovalci tokrat lahko dali duška (prenova je v celoti delo Toyotinega evropskega centra), pravijo pa, da so zamenjali kar tisoč sestavnih delov.
Ne bomo rekli, da je avtomobil sedaj na cesti vpadljiv, a tako živahno oblikovanega avensisa doslej še nismo videli. Sprednji del z dnevnimi led lučmi je precej zaobljen, medtem ko mu nekaj agresivnosti dodajo ostro prisekani zaključki. Led luči svetijo tudi na konkretno spremenjenem zadnjem delu, ki je pri tovrstnih prenovah prej izjema kot pravilo.
Ravno tako temeljito kot karoserije so se dela lotili tudi v kabini. Ta po novem pozna več kot le petdeset odtenkov dolgočasne. V testnem avtomobilu so notranjost poživili dodatki v bakreno rjavi barvi. Še bolj je pomembno, da je vse skupaj oblikovno dobro usklajeno, česar prej nismo mogli vedno trditi. Boljši materiali in skladnejša oblika na koncu pomenijo, da se človek v takšnem avtomobilu preprosto bolje počuti. Udobju je namenjen tudi nabor elektronskih pripomočkov, katerih središče je
20,3-centimetrski barvni zaslon na vrhu sredinske konzole. Je občutljiv na dotik in deluje kot vmesnik za upravljanje z radijskim sistemom, navigacijo in drugimi funkcijami. Voznik najbolj uporabne podatke dobi na manjšem zaslonu med analognima merilnikoma. Uporaba multimedijskega sistema je preprosta, saj so gumbi za pomembne bližnjice nameščeni ob staneh zaslona, prav tako pa ima voznik veliko funkcij na voljo že z gumbi na volanskem obroču. Ta se, tako kot voznikov sedež, ne more pohvaliti
z zadostno prilagodljivostjo. Volan ima premajhen globinski pomik, sedež pa višinskega. To so stvari, ki jih pri prenovi težko odpraviš …
Najmanjši turbodizel v ponudbi ni dovolj za dvoboje na semaforjih, je pa, z redkimi izjemami, več kot zadovoljiv za vse potrebe povprečne družine.
Pri prostornosti in uporabnosti je avensis od nekdaj blestel, zlasti karavan, katerega prtljažnik v osnovi meri 543 litrov. Široka odprtina in lepa obdelava sta kot nalašč za družinske počitnice, priložnostno pa tudi za prevoz večjih predmetov, saj se s preprostim podiranjem naslonov zadnjih sedežev prostor s povsem ravnim dnom poveča na 1.609 litrov. Ko smo že pri prostoru, omenimo še to, da je po kabini odlagalnih mest sicer več kot dovolj, so pa s prenovo zaprt predalček na dnu sredinske
konzole zamenjali z miniaturno in precej neuporabno poličko.
Ena glavnih novosti prenovljenega avensisa je 1,6-litrski turbodizel, ki prihaja iz BMW-ja. Njegovih 82 kilovatov za nekaj več kot tono in pol težak avtomobil (112 KM) sicer ni ravno veliko, a se v večini primerov zelo dobro obnese. Le pri vožnji v klanec je treba namesto za eno prestaviti za dve navzdol, polno naložen pa tudi ni ravno poskočen. Več kot lepo se za pomanjkljivosti oddolži s porabo goriva, ki je na našem testu znašala le 6,2 litra na 100 kilometrov, s tem, da smo na daljši avtocestni vožnji zabeležili še liter manjše povprečje.
Ker se vse več kupcev od klasičnih limuzin in karavanov seli k drugim razredom, se razvoj novega avensisa (prodaja se le v Evropi) enostavno ni izplačal. Nižji strošek prenove pa je odlična priložnost za doseganje dobre cene. Ta se pri avensisu s popusti začne že pri manj kot 20 tisočakih. Dizelski karavan stane vsaj 21.000 evrov, z opremo style opremljena testna različica, skupaj z navigacijo in kovinsko barvo za doplačilo, pa nekaj več kot 25 tisočakov. Soliden avtomobil za dober
denar.
Toyota avensis wagon 1.6 D-4D style |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1598 ccm, 82 kW (112 KM) pri 4000/min, 270 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4820 x 1810 x 1480 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 215/55 R17; Masa/nosilnost: 1560/480 kg; Prtljažnik: 543–1609 l. |
Največja hitrost: 180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,4 s; Poraba goriva (EU): 5,1/3,7/4,2 l/100 km; Povprečje na testu: 6,2 l/100 km; Izpust CO2: 109 g/km. |
Cena: osnovni model (wagon 1.6 D-4D terra): 24.000 €, testno vozilo: 28.520 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
prostornost, motor, poraba goriva |
![]() |
premajhen pomik volana po globini |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- avensis
- karavan
- Toyota
- turbodizel
- wagon