Avto.info
Iskalnik: Model:

Toyota avensis wagon 1.6 D-4D style

Varčnost ima nov obraz

  • Z več kot 1000 novimi sestavnimi deli je avensis doživel popolno preobrazbo
  • Njegove naloge ostajajo uporabnost in neproblematično lastništvo z zmernimi stroški
  • BMW-jev 1,6-litrski turbodizel je dovolj zmogljiv, predvsem pa izredno varčen stroj
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Torek, 17. maj 2016

Aktualni avensis, ki ga poznamo že natanko sedem let, je bil leta 2012 že enkrat prenovljen, a takratna osvežitev niti približno ni bila tako korenita kot sedanja. Izkušeno oko sicer hitro opazi, da se pod spremembami še vedno skriva v osnovi enak avtomobil, a sta s tistim pred prenovo svetlobna leta narazen. Takoj je jasno, da so si evropski oblikovalci tokrat lahko dali duška (prenova je v celoti delo Toyotinega evropskega centra), pravijo pa, da so zamenjali kar tisoč sestavnih delov.

Ne bomo rekli, da je avtomobil sedaj na cesti vpadljiv, a tako živahno oblikovanega avensisa doslej še nismo videli. Sprednji del z dnevnimi led lučmi je precej zaobljen, medtem ko mu nekaj agresivnosti dodajo ostro prisekani zaključki. Led luči svetijo tudi na konkretno spremenjenem zadnjem delu, ki je pri tovrstnih prenovah prej izjema kot pravilo.

Ravno tako temeljito kot karoserije so se dela lotili tudi v kabini. Ta po novem pozna več kot le petdeset odtenkov dolgočasne. V testnem avtomobilu so notranjost poživili dodatki v bakreno rjavi barvi. Še bolj je pomembno, da je vse skupaj oblikovno dobro usklajeno, česar prej nismo mogli vedno trditi. Boljši materiali in skladnejša oblika na koncu pomenijo, da se človek v takšnem avtomobilu preprosto bolje počuti. Udobju je namenjen tudi nabor elektronskih pripomočkov, katerih središče je 20,3-centimetrski barvni zaslon na vrhu sredinske konzole. Je občutljiv na dotik in deluje kot vmesnik za upravljanje z radijskim sistemom, navigacijo in drugimi funkcijami. Voznik najbolj uporabne podatke dobi na manjšem zaslonu med analognima merilnikoma. Uporaba multimedijskega sistema je preprosta, saj so gumbi za pomembne bližnjice nameščeni ob staneh zaslona, prav tako pa ima voznik veliko funkcij na voljo že z gumbi na volanskem obroču. Ta se, tako kot voznikov sedež, ne more pohvaliti z zadostno prilagodljivostjo. Volan ima premajhen globinski pomik, sedež pa višinskega. To so stvari, ki jih pri prenovi težko odpraviš …

Najmanjši turbodizel v ponudbi ni dovolj za dvoboje na semaforjih, je pa, z redkimi izjemami, več kot zadovoljiv za vse potrebe povprečne družine.


Pri prostornosti in uporabnosti je avensis od nekdaj blestel, zlasti karavan, katerega prtljažnik v osnovi meri 543 litrov. Široka odprtina in lepa obdelava sta kot nalašč za družinske počitnice, priložnostno pa tudi za prevoz večjih predmetov, saj se s preprostim podiranjem naslonov zadnjih sedežev prostor s povsem ravnim dnom poveča na 1.609 litrov. Ko smo že pri prostoru, omenimo še to, da je po kabini odlagalnih mest sicer več kot dovolj, so pa s prenovo zaprt predalček na dnu sredinske konzole zamenjali z miniaturno in precej neuporabno poličko.

Ena glavnih novosti prenovljenega avensisa je 1,6-litrski turbodizel, ki prihaja iz BMW-ja. Njegovih 82 kilovatov za nekaj več kot tono in pol težak avtomobil (112 KM) sicer ni ravno veliko, a se v večini primerov zelo dobro obnese. Le pri vožnji v klanec je treba namesto za eno prestaviti za dve navzdol, polno naložen pa tudi ni ravno poskočen. Več kot lepo se za pomanjkljivosti oddolži s porabo goriva, ki je na našem testu znašala le 6,2 litra na 100 kilometrov, s tem, da smo na daljši avtocestni vožnji zabeležili še liter manjše povprečje.

Ker se vse več kupcev od klasičnih limuzin in karavanov seli k drugim razredom, se razvoj novega avensisa (prodaja se le v Evropi) enostavno ni izplačal. Nižji strošek prenove pa je odlična priložnost za doseganje dobre cene. Ta se pri avensisu s popusti začne že pri manj kot 20 tisočakih. Dizelski karavan stane vsaj 21.000 evrov, z opremo style opremljena testna različica, skupaj z navigacijo in kovinsko barvo za doplačilo, pa nekaj več kot 25 tisočakov. Soliden avtomobil za dober denar.
 

Toyota avensis wagon 1.6 D-4D style
 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1598 ccm, 82 kW (112 KM) pri 4000/min, 270 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4820 x 1810 x 1480 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 215/55 R17; Masa/nosilnost: 1560/480 kg; Prtljažnik: 543–1609 l.
  Največja hitrost:  180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,4 s; Poraba goriva (EU): 5,1/3,7/4,2 l/100 km; Povprečje na testu: 6,2 l/100 km; Izpust CO2: 109 g/km.
  Cena:  osnovni model (wagon 1.6 D-4D terra): 24.000 €, testno vozilo: 28.520 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana.
prostornost, motor, poraba goriva premajhen pomik volana po globini brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.