Avto.info
Iskalnik: Model:

Toyota prius plug-in hybrid executive

Hibrid z 'repkom'

  • Baterije se napolnijo v poldrugi uri in omogočajo nekaj manj kot 20 km vožnje na elektriko
  • Resnično varčen je v mestu, na daljših poteh pa ga premagajo precej cenejši turbodizli
  • Za slabih 40 tisočakov ponuja zelo bogato opremo, a plastika in zaslon kažeta, da ni več rosno mlad
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 11. junij 2015

Prius je bil prvi velikoserijski hibridni avtomobil, ki je gotovo najbolj zaslužen, da je beseda hibrid v avtomobilizmu danes nekaj povsem običajnega. Bil pa je tudi med prvimi, ki je ponudil priključno različico hibridnega sistema. To pomeni, da lahko njegovo baterijo polnimo na temu namenjenih polnilnih postajah ali pa kar doma prek hišnih vtičnic. Baterija se polni le poldrugo uro, tovarna pa navaja, da lahko avtomobil zgolj na elektriko prevozi približno 20 kilometrov pri hitrostih do 100 kilometrov na uro.

Nakup tega avtomobila je smotrn, če dnevno opravljate krajše vožnje v urbanem okolju in ste pripravljeni avtomobil priklopiti tudi takrat, ko ste v službi ali greste po opravkih.



Mi smo brez pomoči 1,8-litrskega bencinskega motorja uspeli prevoziti od 16 do 18 kilometrov, vklopil pa se je pri hitrosti malce nad 90 kilometrov na uro. Znotraj teh parametrov je prius zelo, zelo varčen, saj strošek elektrike znaša le dober evro na 100 prevoženih kilometrov, obenem pa je tudi absolutno čist, brez izpustov. A popolnoma električni način deluje le, ko je baterija povsem napolnjena, česar pa nam brez zunanjega vira, torej zgolj z generiranjem energije med vožnjo, nikoli ni uspelo doseči. Temu primerno manjše je bilo število voženj, pri katerih smo lahko dosegali ničelno porabo bencina in ničelne izpuste. Kot večina hibridov, ki smo jih preizkusili do sedaj, je tudi prius najbolj varčen v mestu. Z nežnim speljevanjem, s katerim smo verjetno načeli potrpežljivost marsikaterega voznika za nami, smo v klasičnem hibridnem načinu dosegali porabo okoli pet litrov na 100 kilometrov, kar je odličen rezultat (za mestno vožnjo). Če želimo, da se hitreje premakne, je treba odločno pohoditi plin, ko se bencinskemu motorju pridruži tudi električni in imamo na voljo solidnih 100 kilovatov (136 KM) skupne moči. A takrat lahko pozabite na varčnost in na sicer kar zadovoljivo udobje, saj menjalnik CVT sili bencinski motor v visoke vrtljaje, zaradi česar je zoprno glasen. Prius je bil še najbolj požrešen na avtocesti, kjer je porabil nekaj več kot šest litrov. Povsem običajna uporaba nam je na koncu prinesla povprečno porabo 4,9 litra na 100 kilometrov, kar je spodoben, a ne rekorden rezultat.

Nič kaj osupljiva ni niti kabina. Veliko trde plastike, ki rada zaškripa, ter zastarela grafika zaslona na vrhu armaturne plošče razkrivajo, da to ni več rosno mlad avtomobil. Zato pa s paketom executive ponuja skoraj vso opremo, ki si jo lahko zamislimo – od usnja in ksenonskih žarometov, do navigacijske naprave, ozvočenja znamke JBL in projekcije glavnih podatkov na vetrobransko steklo.

Vklop električnega načina je mogoč le, ko je baterija popolnoma napolnjena, kar lahko dosežemo le z zunanjim polnjenjem.


Jasno je, da gre za avtomobil, ki je namenjen umirjeni vožnji. Podvozje je razmeroma mehko in precej glasno, volanski mehanizem pa bi bil lahko bolj komunikativen. Če smo nežni s plinom, nas avtomobil nagradi s tihim udobjem in zelo uglajeno križari tudi pri avtocestnih hitrostih. Sedeži so mehki in udobni, a zaradi slabe opore telesu po daljši poti iz avtomobila ne boste izstopili spočiti, kot bi si želeli.

Priključni prius torej nikakor ni povprečen avtomobil. Ponuja nekaj specifičnih prednosti, ki zahtevajo tudi specifično uporabo. Nakup priporočamo tistim, ki ga boste uporabljali pretežno v mestnem okolju in imate možnost rednega polnjenja. Nakup zgolj zaradi imidža bi bil kljub subvenciji, ki za ta razred vozil trenutno znaša tri tisoč evrov, čisto predrag hec.
 

Toyota prius plug-in hybrid executive
 Vozilo in motorkombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1798 ccm, 73 kW (99 KM) pri 5200/min, 142 Nm pri 4000/min; Električni motor: sinhronski, s stalnim magnetom, 60 kW (82 KM), 207 Nm; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4480 x 1745 x 1490 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 195/65 R15; Masa/nosilnost: 1495/340 kg; Prtljažnik: 443 l.
  Največja hitrost:  180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 13,1 s; Poraba goriva (EU): 2,1 l/100 km; Povprečje na testu: 5,0 l/100 km; Izpust CO2: 49 g/km.
  Cena:  osnovni model (plug-in hybrid sol): 35.800 €, testno vozilo: 39.900 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana.
hibridni sklop, prostornost, serijska oprema oblika in materiali v kabini, cena brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.