Avto.info
Iskalnik: Model:

Tesla model 3 long range

Logična izbira

  • Ob ostrejšem videzu prinaša tudi nekaj praktičnih novosti
  • Dobil je dodaten zaslon za drugo vrsto in se znebil praktičnih obvolanskih ročic
  • Za zagotovitev dobrih 400 kilometrov dosega v zimskem času ne gre brez prilagajanja
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 25. maj 2024

Teslin prvi zares množičen model zaradi limuzinske oblike v zadnjem času ostaja v senci športnoterenskega brata Y. Ta z le nekaj tisočaki pribitka res prinaša več prostora in bolj praktično petvratno zasnovo, a je v primerjavi s sloko trojko videti, ko bi ga kakšen dobrodušen velikan s slamico malce napihnil. Model 3 je vsekakor skladneje oblikovan in je ob nedavni osvežitvi z novimi, bolj zašiljenimi sprednjimi žarometi in zadnjimi lučmi v obliki črke C dobil še nekoliko sodobnejši in ostrejši videz. A več vsebinskih novosti nas pričaka v notranjosti ...

Teslini modeli še vedno ponujajo najboljšo uporabniško izkušnjo med električnimi avtomobili.


Glavno spremembo predstavlja odsotnost obvolanskih ročic, kar smo že izkusili in preizkusili pri modelu X (AF288-289) in dobili mešane občutke. Odsotnost leve ročice pomeni predvsem to, da se je upravljanje smernikov preselilo na volanski obroč. To zahteva kar nekaj privajanja, a tudi po tem ostaja manj praktično od dobre stare obvolanske ročice. Vklop smernikov, zlasti v krožiščih, ko je volanski obroč obrnjen v levo, njegov levi krak pa »tam nekje spodaj«, je preprosto neroden, takšna rešitev pa nepotrebna. Odsotnost desne ročice na drugi strani pomeni, da se je upravljanje menjalnika preselilo na zaslon. Avtomobil sicer glede na to, kaj zaznava pred ali za seboj, že sam predlaga smer, drugače pa je menjalnik mogoče upravljati z drsanjem po zaslonu, kar deluje brez težav. Zato fizične ročice nismo pogrešali. Poleg tega je »za vsak primer« na stropu na voljo konzola s površino na dotik s klasičnimi ukazi P, R, N, D. Večjo novost predstavlja še zaslon na koncu sredinskega grebena, namenjen upravljanju klimatske naprave v drugi vrsti ter kratkočasenju tam sedečih potnikov. Med očem nevidnimi nadgradnjami pa velja omeniti zmogljivejši procesor multimedijske naprave oziroma sistema, ki je sicer deležen stalnih nadgradenj programske opreme na daljavo. To avtomobilu prinaša izboljšave obstoječih funkcij ali celo čisto nove funkcije. Posodobitev, ki je bila na voljo kmalu po našem preizkusu, je na primer odklenila prilagodljivo delovanje sprednjih žarometov.

Sicer pa prenovljena trojka ponuja zdaj že poznano »tesla izkušnjo« v vožnji, oblico funkcij, kot je snemanje okolice, ter zmogljivosti in učinkovitost pogonskega sklopa, ki sodijo med najboljše, kar jih ponuja trenutna elektromobilnost. Pravzaprav je najboljša, če upoštevamo še polnjenje na Teslinih polnilnicah supercharger, ki je preprosto in predvsem zanesljivo.

980 evrov ob nakupu zahtevajo za stroške dostave in dokumentacije.


Različica long range z dvema elektromotorjema zmore 366 kilovatov (498 KM) in 560 Nm navora, kar je dovolj za pospešek do stotice v 4,4 sekunde ter doseganje elektronsko omejene končne hitrosti 201 kilometer na uro. Zmogljivosti tako močno presegajo to, kar bi bilo potrebno za suvereno premikanje avtomobila in kar večina uporabnikov realno potrebuje. A tisti, ki si želijo »uau efekt«, ga bodo tako vsekakor dobili. Ob tem baterija z neto kapaciteto 79 kilovatnih ur obljublja 629 kilometrov dosega po meritvenem ciklu WLTP. Čeprav navadno obljuba dela dolg, pa smo že navajeni, da je pri tovrstnih meritvenih ciklih, še posebej pri električnih avtomobilih, v praksi nekoliko drugače. Na testu, ki je potekal ob temperaturah, ki so se tudi podnevi komaj dvignile nad ledišče, smo brez predgretja baterije beležili povprečno porabo malce nad 20 kilovatnih ur na 100 kilometrov. To pomeni slabih 400 kilometrov dosega. Predgretje ima tu pomembno vlogo, saj zagotavlja manjšo porabo, v našem primeru pod 18 kilovatnih ur na 100 kilometrov, s čimer je mogoče računati na približno 450 kilometrov dosega.

Testirana različica z osnovno ceno 47.990 evrov oziroma malce pod 56 tisočaki z nekaj dodatki finančno ni več tako vabljiva kot osnovna izvedba, za katero je ob upoštevanju eko subvencije treba odšteti le dobrih 35.000 evrov. Toda tudi ta, zmogljivejša in bolje opremljena različica še vedno ponuja zelo dobro vrednost za dani denar in tako v tehničnem pogledu kot glede uporabniške izkušnje predstavlja logično izbiro med električnimi modeli te velikosti.
 

Tesla model 3 long range
 Vozilo in motor limuzina, 4 vrata, 5 sedežev; Motor spredaj: asinhronski (ASM), 158 kW (215 KM), zadaj: sinhronski (PSM), 208 kW (283 KM); Sistem: 366 kW (498 KM), 560 Nm; Menjalnik: reduktorski, 1-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.720 x 1.850 x 1.441 mm; Medos. razdalja: 2.875 mm; Pnevmatike: 235/45 R18; Masa/nosilnost: 1.828/404 kg; Prtljažnik: 594 + 88 l.
  Največja hitrost:  201 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,4 s; Baterija (bruto/neto): -/79 kWh; Moč polnjenja (AC/DC): 11/250 kW; Poraba energije (WLTP): 14 kWh/100 km; Povprečje na testu: 20,1 kWh/100 km; Doseg: 629 km.
  Cena:  osnovni model (model 3 rear-wheel drive): 39.990 €, testno vozilo: 55.970 €; Tesla, Inc.
zmogljivosti, vrednost za denar 

ni obvolanskih ročic

brez napak

Oddaj komentar

EU bo uvedla do 38-odstotne carine na kitajske avtomobile, Tesla bo deležna posebne obravnave

Kitajskim električnim vozilom, uvoženih v Evropo, od prihodnjega meseca grozijo do
Novice

Volkswagen zdaj za razvoj motorjev z notranjim zgorevanjem namenja 60 milijard evrov

Jasno je, da prehod na električno mobilnost ne bo tako hiter, kot si je predstavlja
Novice

Prenova avtoceste brez zapore? Ja, tudi to je možno - Švicarji imajo genialno rešitev!

Vzdrževanje avtocest ne gre brez delnih zapor ali vsaj zoženja pasov. To pogosto p
Novice

Ko te v hrbet sune več kot tisočglava konjenica

Porscheji nedvomno spadajo med največje športne ikone na štirih kolesih. Skozi č
Novice

Velik upad prodaje električnih avtomobilov v Nemčiji in rast prodaje bencinskih ter dizelskih avtomobilov

Poročilo, ki ga je objavil nemški Zvezni urad za motorna vozila (KBA), kaže
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.