Toyota yaris cross 1.5 VVT-i hybrid 4x4 adventure
Jagodni izbor
- Kompaktni športni terenec v zelo tekmovalnem segmentu ponuja redko kombinacijo hibridnega štirikolesnega pogona
- Yaris cross ni le na pogled atraktiven, ampak zelo uporaben avtomobil
- Hibridni pogon s prihranki goriva ne upraviči svoje cene, a s samodejnim menjalnikom zagotavlja več udobja in uglajenosti
Četrtek, 4. avgust 2022
Osebna izkaznica toyote yaris cross se bere kot seznam pesmi albuma najboljših hitov. Vsebuje namreč skoraj vse uspešnice, ki jih je Toyota v zadnjih desetletjih poslala na (evropski) trg. Kombinacija kompaktnih mer (yaris), mehke terenske zasnove (cross) in hibridnega pogona, ki je danes tako ali tako sinonim podjetja. A samo uporaba pravih sestavin še ni garancija za dober končni rezultat.
Dobro delo so opravili oblikovalci, ki jim je uspelo najti posrečeno razmerje med simpatično kompaktnostjo 4,18 metra dolgega avtomobila in samozavestno terensko držo. Seveda je očitno, da je »terenski« yaris od običajnega precej večji in oblikovno zelo drugačen, čeprav sta oba nastala na enaki osnovi. Najvišja stopnja opreme adventure z dodatno zaščito odbijačev v sivi barvi in 18-palčna aluminijasta platišča zagotovo dodajo še nekaj drame. Še en privilegij pri najvišjem paketu opreme (ta je
na voljo le pri hibridni izvedbi) je serijska dvobarvna kombinacija zunanjosti.
24 centimetrov daljši je cross od običajnega yarisa.
Živahnosti zunanjosti v kabino niso v celoti prenesli, ampak je vse skupaj nekoliko bolj umirjeno. Črnino presekajo le nevpadljivi dodatki, kot so šivi na sedežih in letvica na armaturni plošči. Oboje se ujema z barvo karoserije. Na srečo pri ergonomiji vse štima, voznikov prostor pa je lepo prilagodljiv. Z razliko od kombilimuzinskega yarisa je tu na voljo digitalna instrumentna plošča, ki je prijetna in pregledna nadgradnja, bi si pa malce več pozornosti zaslužil multimedijski sistem, ki ni
slab, a vseeno ne sodi med najboljše izdelke na trgu.
Ob nespremenjeni medosni razdalji v primerjavi z običajnim yarisom razkošja na zadnji klopi ne gre pričakovati. Z malce razumevanja tistih na sprednjih sedežih pa vseeno lahko daljšo pot razmeroma udobno preživijo tudi štirje odrasli. Za prtljago je na voljo malenkost manj kot 400 litrov lepo dostopnega prtljažnika.
Čeprav je pri Toyoti izbira hibridnega pogona že skoraj samoumevna, se vseeno zastavi vprašanje, ali je pri tako kompaktnem avtomobilu to smiselno. Iz yarisa poznan 1,5-litrski bencinski stroj s tremi valji in elektromotor ponujata sistemsko moč 85 kilovatov (116 KM), za prenos moči skrbi brezstopenjski menjalnik. Pri manjših obremenitvah dostikrat zadošča le električni del pogona, ki lahko v mestu po trditvah tovarne zadošča za do 80 odstotkov časa. V praksi se to sicer resda pogosto dogaja,
a pri nas ni šlo več kot polovico časa, izven mest še občutno manjkrat. Povprečna poraba na testu se je ob raznoliki rabi ustalila pri 6,4 litra. A za vse te prednosti je treba tudi nekaj žrtvovati, natančneje 4.350 evrov, ki jih boste ob potencialnih prihrankih goriva težko pridelali nazaj.
2.500 evrov je treba odšteti za štirikolesni pogon, ki ga zagotovi dodaten elektromotor med zadnjimi kolesi.
Je pa hibrid zanimiv še zaradi ene dodatne možnosti, in sicer štirikolesnega pogona. Tudi ta za 2.500 evrov ni poceni, a je lahko še kako uporaben. Tu ne gre za klasično mehansko povezavo, temveč je za pogon zadnjih koles zadolžen dodaten majhen elektromotor z močjo 3,9 kW (5,4 KM) in kar 51 Nm navora. Gre torej za pomočnika v trenutkih, ko je oprijema za sprednji kolesi premalo, in ne za klasičen stalen 4 x 4.
Nad yarisom cross se torej ni težko navdušiti, saj v tako kompaktnem paketu tako bogate vsebine drugje ne boste zlahka našli. Velja pa opozorilo, da sta si avtomobil, kakršnega smo testirali, in osnovna različica za 17.700 evrov zelo različna. Zgovorna je že cena, ki za Toyotin modelski jagodni izbor v izvedbi, kot jo vidite na fotografijah, zahteva precej več kot 30 tisočakov.
Toyota yaris cross 1.5 VVT-i hybrid 4x4 adventure |
Vozilo in motor: kompaktni križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni trivaljnik, 1.490 ccm, 85 kW (116 KM) pri 6.000/min, 190 Nm pri 4.400/min; Motor (električni spredaj): sinhronski, s stalnim magnetom, 59 kW (80 KM), 141 Nm; Motor (električni zadaj): sinhronski, s stalnim magnetom, 3,9 kW (5,4 KM), 51 Nm; Sistemska moč: 85 kW (116 KM); Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.180 x 1.765 x 1.595 mm; Medos. razdalja: 2.560 mm; Pnevmatike: 215/50 R18; Masa/nosilnost: 1.260/515 kg; Prtljažnik: 397/1.097 l. |
Največja hitrost: 170 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,8 s; Poraba goriva (EU): 4,7 l/100 km; Povprečje na testu: 6,4 l/100 km; Izpust CO2: 107 g/km. |
Cena: osnovni model (1.5 VVT-iE luna): 17.700 €, testno vozilo: 31.620 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
+ pogonski sklop, videz, uporabnost |
![]() |
nekateri materiali v notranjosti, cena pogonske nadgradnje |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- test
- Toyota
- yaris cross