Audi Q8
Spredaj sveti lasersko, zadaj ponosno razkazuje »rore«
Prenova audija Q8 je bila na prvi pogled nežna, a videz vara, saj je veliki kupe SUV vsebinsko precej bogatejši in zmogljivejši.
Petek, 2. februar 2024
Šesto leto mineva odkar je Audi predstavil svojega velikega športnega terenca kot odgovor na uspeh BMW-ja X6. Seveda se je model Q8 kaj hitro izkazal za izjemno uspešnega in še danes velja za pomembnega člana prodajnega portfelja podjetja iz Ingolstadta. Lani je prišel na vrsto za prenovo, sedaj pa je osvežen pripeljal tudi v slovenske salone.
Navzven niti ni pretirano veliko stvari, ki izdajajo, da gre za prenovljen model. Sprednji konec ima novo masko in odbijač, zadaj je prav tako nekaj malenkostnih oblikovnih sprememb, morda najbolj zanimiva med njimi pa so vidni zaključki izpušnih cevi. Teh se je Audi v času prehoda na električni pogon začel sramovati, sedaj pa so se odločili, da jih bodo raje ponosno razkazovali. Dokler jih še imajo …
Kot običajno, so tudi tokrat s funkcionalnega in estetskega vidika izjemno pomembna svetila. Zadnja z OLED tehnologijo omogočajo najrazličnejše animacije in vzorce svetenja, medtem ko so spredaj prvič na voljo HD matrični žarometi z lasersko tehniko. Izjemno zmogljiv laserski svetlobni snop je sicer v uporabi ob določenih izpolnjenih pogojih, a ko zasveti v vlogi dolgih luči, nese preko 600 metrov daleč. Vse ostale naloge opravljajo LED svetila, ki imajo pri teh žarometih 24 segmentov, medtem ko so manj zmogljivi s sedmimi segmenti in brez laserja vgrajeni serijsko.
Razen nekaj lepotnih popravkov, predvsem barvnih in kontrastnih šivov na usnjenem oblazinjenju, večjih sprememb v notranjosti ni bilo. Posodobljen multimedijski sistem MMI po novem denimo že vsebuje funkcijo opozarjanja na prekoračeno hitrost.
Paleta pogonskih možnosti ostaja skoraj nespremenjena in na strani turbodizlov, ki so pri nas tudi daleč najbolje prodajani, ponuja izvedbi s 170 in 210 kW (231 in 286 KM). Vstopni bencinski motor, tako kot dizel s trilitrskim šestvaljnikom, zmore 250 kW (340 KM) in ponuja možnost pospeška do stotice v 5,6 sekunde. Bolj silovit boj z zakoni fizike omogoča SQ8 s 373 kW (507 KM), medtem ko sta najbolj ekstremni izvedbi RSQ8 s 441 kW (600 KM) ter RSQ8 performance s kar 471 kW (641 KM). Kot doslej, bosta v ponudbi še dve priključnohibridni izvedbi z malenkost večjo sistemsko močjo 290 oziroma 360 kW (394 oz. 490 KM).
Sprva so v prodaji le štiri izvedbe, obe dizelski z začetno ceno 84.730 oziroma 86.730 evrov in osnovna bencinska za 88.990 evrov. Naročiti je že možno tudi izvedbo SQ8, katere cena znaša najmanj 120.050 evrov.