BMW serije 4
To je nov najdrznejši bavarski kupe!
Po številnih napovedih in nekaj ”pobeglih” fotografijah je BMW uradno predstavil novi kupe serije 4.
Sreda, 3. junij 2020
Prva stvar, ki jo na novem kupeju iz Münchna opazimo, je, seveda, ogromna maska v obliki ledvičk, o kateri smo bolj ali manj vsi ugibali, ali bo s koncepta dejansko prešla na serijski model. Zdaj je tu in, ker je oblika stvar okusa, bo čas pokazal, ali so se Bavarci odločili pravilno. Poleg vpadljive maske novi kupe označujejo zelo čiste linije, mišičasta boka in eleganten zadek, ki nas spomni ne večjega brata serije 8.
Zasnovan je na enaki platformi CLAR kot modeli serije 3, s katerimi si deli medosno razdaljo, obenem pa je za 5,6 centimetra daljši, 2,5 centimetra širši in 5,6 centimetra nižji.
Notranjost je v primerjavi z zunanjostjo precej bolj konvencionalna. Armaturna plošča je praktično enaka kot pri modelih serije 3, na novo pa so oblikovani volanski obroč z novimi gumbi ter športna sedeža, na voljo pa bo tudi širša ponudba usnjenih oblazinjenj z različnimi okrasnimi šivi. Za udobje v vožnji bodo med drugim skrbeli serijsko akustično vetrobransko steklo in vrata z boljšo zatesnitvijo. Serijsko bo vgrajen sistem zaslonov BMW live cockpit plus, na spisku doplačil pa bomo našli večji projekcijski zaslon.
Motorna paleta ob začetku prodaje bo vključevala dizelska modela 420d in 420d xDrive z dvolitrskim štirivaljnikom s 140 kilovati (190 KM) v kombinaciji z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom steptronic. Prihodnje leto se bosta pridružila modela 430d xDrive in M440d xDrive s trilitrskim šestvaljnikom, ki pri prvem razvije 210 kilovatov (286 KM), pri drugem pa 250 kilovatov (340 KM). Vsi dizelski pogonski sklopi so opremljeni z mehkim hibridnim sistemom z 48-voltnim omrežjem, ki zagotavlja osem kilovatov (11 KM) moči.
Na bencinski strani bomo našli modela 420i in 430i, ki ju bosta poganjala štirivaljnika s 135 oziroma 190 kilovati (184 oz. 258 KM) in bosta prav tako serijsko opremljena z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom steptronic. V pričakovanju besnega M4 bo vrh ponudbe predstavljal mosel M440i xDrive, čigar trilitrski vrstni šestvaljnik zmore 275 kilovatov (374 KM) in 500 Nm navora ter se kot dizelski motorji pohvali z mehko hibridizacijo.
Dinamično dušo bo novi kupe serije 4 v primerjavi s trojko kazal med drugim s tršim vzmetenje, z 21 milimetrov nižjim težiščem in z 23 milimetrov širšima kolotekoma. Ob tem se ponaša z idealno razporeditvijo mase v razmerju 50:50, na voljo pa bodo tudi številni dodatki, kot sta prilagodljivo podvozje in športni zadnji diferencial M.
Novinec prav tako ne bo razočaral na področju opreme, kjer se bo pohvalil z asistenčnimi sistemi za avtonomno vožnjo druge stopnje, projekcijskim zaslonom, ki je v primerjavi s predhodnim modelom zrasel kar za 70 odstotkov, z osebnim asistentom in posodobitvami programske opreme prek spleta.
Kupeju se bosta kasneje pridružila še kabriolet in kupejevska limuzina gran coupe.