155 na liter
TEST IN OCENA: Ford focus karavan 1.0 ecoboost hybrid mHEV active X
- Malce je višji in bolj postavljaški, a nima pravih terenskih ambicij
- S trivaljnikom z mehko hibridno tehnologijo je poskočen in obenem dovolj varčen
Torek, 22. februar 2022
Terensko naravnani focus je stari znanec, saj je pred naše uredništvo zapeljal že dvakrat, in sicer najprej v karavanski izvedbi s turbodizelskim motorjem (AF240-241), nato pa kot kombilimuzina z 1,5-litrskim turbobencinarjem (AF248). Njegove lastnosti so torej že znane. Gre za različico, ki je, kot že samo ime pove, namenjena aktivnemu načinu uporabe. To pomeni, da lahko z njim kdaj brez hude slabe vesti zapeljemo na kakšen makadam ali kakšno drugačno malce manj urejeno pot. Za to v
primerjavi z običajnimi izvedbami ponuja zaščitne obrobe odbijačev in pragov ter malce večjo oddaljenost karoserije od tal (spredaj 30, zadaj 34 milimetrov). To ne pomeni, da je terenec, saj nima štirikolesnega pogona, a za vožnjo po bolj zahtevnih podlagah premore vozna načina slippery in trail, ki s stabilnostno elektroniko skrbita za čim boljši oprijem.
Kar 155 »konjičev« na liter prostornine je bila še pred kratkim nepredstavljiva moč za običajen avtomobil, a pri focusu je to zdaj nekaj normalnega.
Ob poznanih elementih nas je torej tokrat zanimala predvsem tehnika pod sprednjim pokrovom. Gre za litrski turbobencinski trivaljnik ecoboost, ki s pomočjo mehkega hibridnega sklopa (zaganjalnika oziroma alternatorja) ponuja kar 114 kilovatov (155 KM) moči in 235 Nm navora. To se prenaša na sprednji kolesi, rezultat pa je zelo živahen avtomobil, čigar majhen stroj se zelo rad zavrti in omogoča pospešek do stotice v 9,7 sekunde ter zelo lahkotno križarjenje ob avtocestnih hitrostih. Hvalimo
tudi skoraj neopazne zaustavitve in ponovne zagone motorja ob delovanju sistema stop/start, za kar je zaslužen električni zaganjalnik. Pritoževati se ne moremo niti nad porabo goriva, ki je na testu znaša 6,7 litra na 100 kilometrov.
Takšen aktivni focus z bogato opremo active X in nekaj dodatki, med katerimi priporočamo zlasti dinamična žarometa LED z aktivnim prilagajanjem svetlobnega sklopa ter ergonomska sprednja sedeža s certifikatom AGR, stane 30.550 evrov oziroma nekaj manj kot 27 tisočakov, upoštevajoč popust, ki je v času pisanja tega testa znašal 2.700 evrov.
Ford focus karavan 1.0 ecoboost hybrid mHEV active X |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 999 ccm, 114 kW (155 KM) pri 6.000/min, 235 Nm pri 2.000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.693 x 1.844 x 1.504 mm; Medos. razdalja: 2.700 mm; Pnevmatike: 215/50 R17; Masa/nosilnost: 1.344/546 kg; Prtljažnik: 608–1.653 l. |
Največja hitrost: 205 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,7 s; Poraba goriva (WLTP): 5,4 l/100 km; Povprečje na testu: 6,7 l/100 km; Izpust CO2: 94 g/km. |
Cena: osnovni model (1,5 ecoblue trend): 22.970 €, testno vozilo: 30.550 €; Ford Summit Motors, d. o. o., Ljubljana. |
pogonski sklop, vozne lastnosti | končna cena | brez napak |
Oznake:
- active X
- Avto fokus
- ecoboost
- focus
- Ford
- hybrid mHEV
- karavan
- test