Hyundai ioniq 5
Električna prelomnica
V Slovenijo je prispel najnovejši električni hyundai, ki predstavlja prelomnico za korejsko znamko. Poseben in tehnično napreden model je na voljo s pogonom na zadnji ali na vsa štiri kolesa in ponuja do 481 kilometrov dosega. Cene se pričnejo pri 43.500 evrih.
Petek, 1. oktober 2021
Ioniq 5 je prvi model nove Hyundaijeve podznamke Ioniq, zasnovan na platformi za električna nozila E-GMP. Nastal je na osnovi koncepta 45 iz leta 2019, za katerega so oblikovalci črpali navdih pri konceptnem hyundai ponyju coupe iz leta 1974 ter iz serijskega modela, ki je sledil leta 1975. Zato ga označuje silhueta z ostrimi linijami, parametrični LED žarometi z 256 slikovnimi točkami pa mu podarjajo futurističen videz.
Ob skupni dolžini 4,64 metra medosna razdalja znaša okrogle tri metre, kar zagotavlja zelo prostorno kabino, ki je zasnovana kot udoben bivalni prostor. Tu velja omeniti pomično sredinsko konzolo ter sprednja sedeža, ki se s spuščanjem naslona spremenita v ležalnika.
Armaturna plošča gosti dva barvna zaslona, na voljo je tudi projekcijski zaslon, ki s funkcijo obogatene resničnosti meri kar 112 centimetrov (44 palcev). Prtljažnik v osnovni postavitvi meri solidnih 527 litrov oziroma največ 1.587 litrov s spuščenimi zadnjimi sedeži.
Na izbiro so izvedbe z baterijo s kapaciteto 58 ali 72,6 kilovatne ure s pogonom na zadnji ali na vsa štiri kolesa. Vstopno izbiro predstavlja model s šibkejšo baterijo in pogonom zadaj, ki zmore 125 kilovatov moči (170 KM), na vrhu ponudbe najdemo štirikolesno gnanega, ki z močnejšo baterijo in dvema elektromotorjema ponuja 225 kilovatov moči (306 KM).
Doseg pri različnih izvedbah znaša od 384 do 481 kilometrov, pri čemer 800-voltni sistem omogoča zelo hitro polnjenje z močjo do 232 kilovatov. Tako polnjenje od 10 do 80 odstotkov traja le 18 minut, 100 kilometrov dosega pa je mogoče pridobiti v manj kot petih minutah. Polnjenje je, seveda mogoče tudi na šibkejših polnilnicah ter prek domače vtičnice. Poleg tega avtomobil omogoča napajanje zunanjih električnih porabnikov z 220-voltno vtičnico z največjo močjo 3,6 kilovata.
Omeniti velja številne asistenčne sisteme, ki omogočajo avtonomno vožnjo druge stopnje ter možnost vleke prikolice z nosilnostjo do 750 kilogramov pri osnovni izvedbi oziroma do 1.600 kilogramov pri močnejših različicah.
Cene se gibljejo od 43.500 do 59.800 evrov, od katerih je mogoče odšteti subvencijo, ki trenutno znaša 4.500 evrov. Prodaja električnega novinca bo uradno stekla 15. oktobra, več o njem pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF 267).