Hyundai kona
Slovenska premiera najbolj uporabne hyundai kone doslej
Druga generacija Hyundaijevega športnega terenca križanca je končno tudi pri nas. Najprej so v ponudbi klasični bencinski pogoni in hibrid, elektrika prihaja še letos.
Petek, 15. september 2023
Nova kona je v primerjavi z aktualnim modelom občutno zrasla, saj je s 4,35 metra dolžine kar za 14,5 centimetra daljša. Zajetnejša zunanja pojava, ki z boka posnema poteze večjega tucsona, je spredaj oblikovana čisto na novo. Futuristična maska s tenko svetlobno letvico preko celotne maske je impozantna in zagotovo poskrbi, da si avtomobil ob prvem snidenju za vedno zapomniš. Ena od pomembnih lastnosti, ki ločuje izvedbami so obrobe blatnikov. Te so pri različici N-line (in kasneje pri električni) v barvi vozila, pri hibridnih in s klasičnimi motorji pa iz temne plastike.
Zajetnejša zunanjost je nekoliko prispevala tudi v medosju, saj je to z 2,66 metra za šest centimetrov daljše kot prej. To seveda pomeni, da je radodarnejša tudi v notranjosti, kar se najbolj obrestuje na zadnji klopi, kjer je prva generacija nekoliko zaostajala za tekmeci. Tudi prtljažni prostor je na ta račun večji in sedaj meri kar 30 odstotkov več, kar je 466 litrov.
Notranjost je z dvema 31,2-centimetrskima (12,3-palčnima) zaslonoma prevzela zasnovo v slogu modela ioniq 5, pri čemer se ne odpoveduje fizičnim gumbom in stikalom, denimo za upravljanje klimatske naprave. Seveda je precej bogatejši tudi nabor pripomočkov, tako za zagotavljanje udobja kot aktivne varnosti.
Pogonska paleta pred prihodom električne kone vsebuje dva bencinska stroja in en bencinski hibrid. Osnova je litrski trivaljnik s turbopolnilnikom, ki zmore 88 kW (120 KM) in je na voljo s 6-stopenjskim ročnim ali 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko. Enaki kombinaciji ponuja tudi 1,6-litrski motor z močjo 146 kW (198 KM). Slednji poleg pogona na sprednji kolesi ponuja tudi štirikolesnega. Klasična hibridna izvedenka je pogonsko ostala nespremenjena, kar pomeni, da 1,6-litrski atmosferski bencinar skupaj z elektromotorjem ponuja skupno moč 104 kW (141 KM) in je povezan s 6-stopenjskim robotiziranim menjalnikom. Pri tem obljublja ugodno porabo med 4,5 in 4,8 litra na 100 prevoženih kilometrov.
Cene za hyundai kono druge generacije s začnejo pri 26 tisočakih za model s trivaljnikom, prehod na močnejši motor stane 2.300 evrov, medtem ko je za hibrida z osnovno opremo style treba odšteti 32.400 evrov.