Peugeot 208
Osnovni za 15, električni pa že za 23 tisočakov!
Prenova peugeotu 208 prinaša svežo podobo, novo tehniko in izboljšane zmogljivosti. Z upoštevanima popustom ob izbiri financiranja in eko subvencijo, je le še malenkost dražji od bencinskega.
Sobota, 17. februar 2024
Na slovenske ceste je zapeljal prenovljeni peugeot 208, ki že na prvi pogled sporoča, da je obiskal lepotnega kirurga. Ne le, da so na maski po novem značilna svetila v podobi sledi (levjih) krempljev, ampak je celoten sprednji del postal precej bolj oster in agresiven. Tudi zadek ima nov svetlobni podpis, ki ga zopet zaznamujejo »kremplji«, medtem ko je novost tudi povezava obeh žarometov z ujemajočim se osrednjim delom preko prtljažnih vrat. Pika na i so novi barvni odtenki, med katerimi najbolj izstopa živo rumena, ki jo vidite na fotografijah.
V notranjosti je po novem pri bolje opremljenih modelih pred voznikom večji 25,4-centimetrski zaslon v vlogi instrumentne plošče, medtem ko je enako velik osrednji zaslon multimedije vgrajen v vse različice modela 208. V povezavi s tem je vsak serijsko opremljen s sistemom i-Connect, naprednejši i-Connect Advanced pa je na voljo kot dodatna oprema. Jasno, da je po novem na voljo tudi brezžična povezava z napravami, ki podpirajo Apple CarPlay in Android Auto.
Morda najpomembnejša novost se tiče pogonskih sklopov. Tu gre predvsem za popolnoma električni e-208, ki z baterijo kapacitete 54 kWh po novem obljublja 410-kilometrski doseg po WLTP. Zmogljivejši je tudi elektromotor z močjo 115 kilovatov (156 KM). Sicer pa je še vedno v ponudbi tudi »stari« pogonski sklop s 100 kW (136 KM) in 50 kWh baterijo, kar zadošča za doseg do 362 kilometrov. Kar se tiče polnjenja baterij, je v šibkejšega standardno vgrajen enofazni polnilnik z močjo 7,4 kW, medtem ko je treba za 11-kilovatni trifazni polnilnik doplačati, pri zmogljivejši različici pa je močnejši polnilnik vgrajen serijsko. Hitro polnjenje še vedno poteka z največjo močjo 100 kW, kar naj bi zadoščalo za polnjenje od 20 do 80 odstotkov kapacitete baterije v približno 30 minutah.
Tistim, ki prisegajo na bolj tradicionalno pogonsko tehniko bo odleglo, saj bencinski motorji ostajajo v ponudbi. Poznan trivaljnik s prostornino 1,2 litra zmore 75 ali 100 »konjev«, pri čemer je prvi povezan s 5-stopenjskim, drugi pa s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Novost sta hibridna pogona z 48-voltnim sistemom, ki ponujata kombinacijo enakih bencinskih motorjev s sistemsko močjo močjo 74 in 100 kW (100 in 136 KM) ter elektrificiranega 6-stopenjskega menjalnika e-DCS6 z dvojno sklopko, v katerega je vgrajen električni motor z močjo 22 kW (30 KM). Po trditvah tovarne je posledica do 15 odstotkov manjša poraba goriva in možnost kratkočasne popolnoma električne vožnje, v mestu celo do 50 odstotkov časa.
V naslovu omenjena osnovna cena 15 tisočakov (14.990 evrov) v primeru financiranja (1.000 evrov popusta) velja za osnovno bencinsko izvedbo z opremo active. Ta že vključuje aktivne varnostne pripomočke kot so pripomočke kot so prepoznavanje prometnih znakov, nadzor voznega pasu, nadzor pozornosti voznika in samodejno zaviranje v sili – Active Safety Brake+, pa tudi nekaj drugih ključnih kosov opreme, denimo tempomat, klimatsko napravo, zadnje parkirne senzorje in LED žaromete.
Osnovni električni model z enako opremo po ceniku stane 30.980 evrov, financiranje ceno zniža za 1.500 evrov, eko subvencija pa še za dodatnih 6.500, kar pomeni, da na koncu cena znaša 22.980 evrov.