Porsche macan EV
Električen ali ne, macan ostaja pravi porsche!
Razkritje prvega popolnoma električnega porscheja macana je tik pred vrati, zato je na voljo vse več zanimivih informacij.
Sreda, 24. januar 2024
Svetovna premiera prvega električnega macana je oddaljena le še nekaj dni. Podpredsednik Porsche Style Michael Mauer je zato spregovoril o izzivih posodobitve znane zasnove uspešnega SUV-ja: »Novi macan je prvi model, ki ga elektrificiramo iz obstoječe, uveljavljene identitete izdelka.« Kot je že v navadi, porscheji iz generacije v generacijo ne smejo pretirano oblikovno odstopati, a morajo po drugi strani dajati vtis, da gre za nekaj novega. Tudi Mauer priznava, da zna biti iskanje pravega ravnovesja med »bistveno Porschejevim« in »inovativnim« včasih sila težavno.
Potencial za težave se po besedah okoli 200-glave Porschejeve oblikovalske ekipe pojavi pri mešanju tradicije in najsodobnejših tehnologij, zaradi katerih se lahko avtomobil premočno oddalji od tistega, kar kupci pričakujejo. Prav tako je lahko prehitra in preveč intenzivna implementacija tehnologij odbijajoča, pa tudi razlog za hitro staranje določenega modela.
Svojevrstne izzive je tudi iz naštetih razlogov prinesla vpeljava popolnoma električnega pogonskega sklopa. Ta namreč odpira nove možnosti in postavlja nove izzive, predvsem na račun odsotnosti masivnega bloka motorja. Slednje sicer oblikovalce celo nekoliko razbremeni. Po drugi strani svoje izzive prinaša velik baterijski sklop, kar menda lahko moti razmerje med širino in višino vozila. Seveda ima aerodinamika veliko vlogo pri dosegu električnega avtomobila.
Maurer je izpostavil tri vodilne stebre, ki se jih oblikovalci držijo pri snovanju novega modela. Imenujejo se Focus, Tension in Purpose oziroma osredotočenost, napetost in namen.
Koncept focus je v notranjosti pomeni, da je v športnem avtomobilu znamke Porsche voznik vedno v središču pozornosti. Vse vozniku namenjene komponente so razporejene okoli njega za neposreden dostop. Novost je lebdeč zaslon v rahlo ukrivljeni obliki, ki je popoln za voznika, saj skrbi za še boljšo osredotočenost. V skladu z dirkaškim DNK-jem znamke so na instrumentni plošči ustvarili tudi nekakšen »minimalističen način«. Na ta način si voznik za boljšo koncentracijo izbere le tiste elemente instrumentne plošče, ki so ključni za vožnjo.
Toliko za uvod, veliko več pa boste o novem macanu lahko videli in prebrali že 25. januarja, ko bo uradno razkrit celoten avtomobil.