Suzuki swift
Avtomobil, ki ponuja pri mnogih pozabljene dobrote, je že pri nas
Četrta generacija suzukija swifta se je predstavila slovenskim kupcem z dobro znanimi prvinami, vključno z možnostjo štirikolesnega pogona. Cene se začnejo pri 16.620 evrih.
Ponedeljek, 17. junij 2024
Morda se na prvi pogled ne zdi tako, a je ta suzuki swift popolnoma nov, že četrti zapored, če štejemo globalni model in kar sedmi, če štejemo avtomobile, ki so jih prodajali pri nas. Prvi trije »naši« swifti so bili namreč na domačem trgu imenovani drugače, zato Suzuki vztraja, da se je zgodba modela zares začela leta 2004.
Swift ni križanec, niti SUV, pa tudi pomanjšana verzija katerega od svojih večjih bratov ni. Je samosvoj, simpatično oblikovan malček, ki z dolžino 3,86 metra ostaja približno enakih dimenzij prej, kar je lastnost, ki jo novim modelom ne pripisujemo prav pogosto. Oblika je nekoliko modernejša kot prej, maska je nekoliko bolj razigrana, žarometi pa imajo svetlobni podpis v obliki črke L. Sama silhueta avtomobila je sicer ostala zelo podobna predhodni.
Če za kompaktne zunanje dimenzije trdimo, da postajajo vse bolj redke, lahko podobno nadaljujemo tudi pri opisovanju notranjosti. Novi swift ima namreč še vedno klasične analogne merilnike, seveda pa se osrednjemu multimedijskemu zaslonu ni mogel izogniti. Ta meri 22,9 centimetra, kar je pet centimetrov več kot prej in se med drugim ponaša s preglednejšimi meniji, navigacijo ter brezžičnima povezavama android in apple, novost pa je tudi mobilna aplikacija Suzuki Connect. Čeprav je avto navzven majhnih mer, je njegova notranjost presenetljivo prostorna in tudi na zadnjih sedežih zlahka sedita dva odrasla človeka, je pa zato prtljažnik toliko skromneje odmerjen.
Z novo generacijo je swift dobil tudi bogatejši nabor varnostnih sistemov, pod motornim pokrovom pa nov 1,2-litrski bencinski trivaljnik, podprt z blago, 12-voltno hibridno tehnologijo in z na papirju sicer ne prav dih jemajočimi 61 kW (83 KM) moči. A prazen avto v osnovni različici tehta le 919 kg (brez voznika), zato je skupaj s 60 Nm dodatne podpore elektromotorja zlasti pri nižjih hitrostih presenetljivo poskočen avto. Po prvih nekaj kilometrih vožnje nas je navdušil s svojo lahkotnostjo in s kot celota dobrimi voznimi lastnostmi (o njih bomo podrobneje poročali v eni izmed prihodnjih številk revije Avto fokus, ko ga bomo temeljiteje preizkusili), poleg tega pa tudi z zelo zmerno porabo goriva. Po podatkih potovalnega računalnika smo namreč na krajši preizkušnji po francoskem podeželju v povprečju porabili le 4,8 litra na 100 kilometrov, je pa res, da brez vzponov in spustov ter skozi številne vasi s precej nežno desno nogo.
Kakor koli, to je edini motor v ponudbi, streže pa mu bodisi petstopenjski ročni bodisi brezstopenjski samodejni menjalnik, za povrh pa je v kombinaciji z ročnim swift na voljo tudi s pogonom na vsa štiri kolesa. Izbirati bo mogoče še med dvema paketoma opreme ter več karoserijskimi barvami, vključno z dvobarvnimi kombinacijami s črno streho.
Pri nas se cene za novega swifta začnejo pri 16.620 evrih, brezstopenjski menjalnik CVT stane dodatnih 1.370 evrov, najcenejša izvedba s štirikolesnim pogonom pa stane 19.500 evrov.