Avto.info

Hibrid za vsako ceno?

TEST IN OCENA: Suzuki vitara 1.5 dualjet allgrip hibrid AT elegance top

  • Hibrid tokrat ni blagi, temveč pravi s 85 kW (115 KM) sistemske moči
  • Vozno izkušnjo kvari počasen robotiziran menjalnik, tudi varčnost ni ravno zgledna
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sreda, 2. avgust 2023

Vitara četrte generacije nikoli ni bila avtomobil, za katerim bi se obračale glave, vendar že od nekdaj prepriča z vsebino. Je namreč eden redkih pravih kompaktnih športnih terencev, ki med drugim ponujajo klasičen štirikolesni pogon, s čimer omogočajo zanesljivo vožnjo tudi na zahtevnejših podlagah. S prenovo je dobila praktično vse varnostne in asistenčne sisteme, ki jih lahko pričakujemo v sodobnem avtomobilu tega razreda, zdaj pa je ob blagem hibridu na voljo še v izvedbi s pravim hibridnim pogonskim sklopom.

Gre za klasičen samopolnilni hibrid, ki ga Suzuki ni prevzel od Toyote, kot se je zgodilo pri modelih across in swace, temveč so ga razvili njegovi inženirji. Sestavljajo ga 1,5-litrski atmosferski bencinski štirivaljnik s 75 kilovati (102 KM) moči, elektromotor s 24 kilovati (32 KM) in baterija s kapaciteto 0,84 kilovatne ure v kombinaciji s šeststopenjskim robotiziranim menjalnikom. Skupna moč sistema ob tem znaša 85 kilovatov (115 KM).

To je trenutno edina vitara, pri kateri ni treba ročno prestavljati, a to skupaj s hibridnim sklopom pomeni skoraj štiri tisoč evrov pribitka v primerjavi z blagim hibridom.


Elektromotor pomaga bencinskemu, ko odločneje pritisnemo na plin. Deluje lahko samostojno, a zaradi majhne kapacitete baterije le za kratek čas in v trenutkih, ko zahtevamo le minimalno moč. Bencinski motor tako molči le ob počasnih speljevanjih in se izklaplja, ko umaknemo nogo s plina, najpogosteje pri mestni vožnji, a tudi pri avtocestnih hitrostih.

Od 85 kilovatov oziroma 115 »konjičev« ne moremo pričakovati presežkov, avtomatizirani menjalnik pa ubije še tisti kanec dinamičnosti, ki bi ga sicer lahko bili deležni. V primerjavi z dvosklopčnimi tekmeci namreč prestavlja zelo počasi in motor sili v nenaravno visoke vrtljaje. Zato je najbolj prijetna umirjena vožnja z ne pretežko desno nogo. To bo prispevalo tudi k doseganju enega glavnih ciljev hibridov, to je majhna poraba goriva. Ta je na testu znašala 6,9 litra na 100 kilometrov, kar je le pol litra manj, kot smo pred časom na testih dosegali z različicami z 1,4-litrskim bencinarjem. Zato se nam pribitek, ki ga k ceni prinaša polna hibridizacija v primerjavi z blagohibridnim modelom (ta znaša skoraj štiri tisoč evrov), ne zdi ravno upravičen. Tu moramo sicer poudariti, da nas polni hibrid odreši prestavljanja, kar blagemu hibridu ni dano, saj je pri nas na voljo le z ročnim menjalnikom. Toda to je tudi edina prednost avtomatiziranega menjalnika, ki je drugače najšibkejši člen tega sicer prijetnega, a razmeroma dragega pogonskega sklopa.
 

Suzuki vitara 1.5 dualjet allgrip hibrid AT elegance top
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.462 ccm, 75 kW (102 KM) pri 6.000/min, 138 Nm pri 4.400/min, Motor (električni): 24 kW (33 KM), 60 Nm; Sistem: 85 kW (116 KM); Menjalnik: robotizirani, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.170 x 1.775 x 1.595 mm; Medos. razdalja: 2.500 mm; Pnevmatike: 225/40 R19 spredaj, 215/55 R17 zadaj; Masa/nosilnost: 1.390/390 kg; Prtljažnik: 289–1.046 l.
  Največja hitrost:  180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 13,5 s; Poraba goriva (WLTP): 5,8 l/100 km; Povprečje na testu: 6,9 l/100 km; Izpust CO2: 132 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.4 boosterjet hibrid comfort): 20.770 €, testno vozilo: 29.650 €; Magyar Suzuki Zrt., podružnica v Sloveniji.
štirikolesni pogon, prostorna kabina menjalnik, skromen prtljažnik brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.