Volkswagen caddy
Novi caddy je že pri nas, jeseni še california in panamericana
Vsaka nova generacija caddyja naredi velik korak naprej, tudi najnovejša, že peta po vrsti. Na prvi pogled se sicer izboljšave zdijo malenkostne, a skupaj naredijo veliko razliko.
Torek, 26. januar 2021
Peta generacija mestnega dostavnika in družinskega enoprostorca je zasnovana popolnoma na novo. Kar se tiče zunanjosti, je že na prvi pogled jasno, da so mu oblikovalci želeli vdahniti nekaj več samozavesti: strešna linija se rahlo spušča proti zadku, sprednje luči se optično nadaljujejo iz mreže hladilnika in prehajajo naravnost v športno-elegantne stranske linije karoserije, žarometi na zadku pa so bolj navpični in vitki.
Magnet za oči je tudi ogromno panoramsko strešno okno s površino 1,4 kvadratnega metra, ki je največje v segmentu, modernim voznikom po godu pa so električna drsna bočna vrata in vstop ter zagon avtomobila brez ključa. K prostornosti doprinašajo radodarnejše mere, saj je novi caddy za dobrih devet centimetrov daljši in za 62 milimetrov širši kot predhodnik. Izvedba maxi je sicer 2,4 cm krajša kot prej, a se oddolži s stranskimi drnsimi vrati, ki so sedaj dovolj široka za evropaleto.
Ker temelji na prilagodljivi koncernski platformi MQB, so na voljo številne sodobne tehnologije, ki jih že poznamo iz vseh novih modelov. Novi caddy ponuja največ asistenčnih sistemov doslej, skupno kar 19, in je vselej povezan z internetom. Notranjost je v koraku s časom digitalizirana in ponuja do 25,4-centimetrski zaslon infozabavnega sistema, za doplačilo pa so na voljo tudi digitalni merilniki.
Motorna paleta ima ob začetku prodaje tri dvolitrske turbodizle, enega bencinarja in en motor na stisnjen zemeljski plin (CNG). Vsi trije turbodizli so dvolitrski in ponujajo moči med 55 in 90 kW, 110-kilovatna različica pa je izpadla iz ponudbe. Vsi imajo sicer vgrajen sistem z dvojnim doziranjem tekočine AdBlue, zaradi česar so izpusti dušikovih oksidov izjemno majhni. Bencinske vrste zastopa 1,5-litrski turbobencinski motor z 84 kW moči, ponudba pa bo obsegala tudi motor na stisnjen zemeljski plin.
Obeta se tudi priključni hibrid, kjer bo omenjeni bencinski motor nadgrajen z elektromotorjem za skupno moč 110 kW (150 KM). Sprva je caddy pri nas na voljo kot tovorni furgon, potniški kombi za prevoz delavcev in v različnih osebnih različicah, proti koncu leta pa se obeta tudi izvedba za kampiranje z novim imenom california in nadaljevanje zgodbe alltrack, a tudi ta z novim imenom panamericana.
Z izjemo lanskega leta je caddy v Sloveniji vsako leto našel slabih tisoč kupcev, a iz vsem poznanih razlogov so letošnje napovedi malenkost bolj zadržane. Vseeno naj bi se do konca leta po naših cestah vozilo okoli 700 primerkov, katerih potniške različice stanejo od 22.462 evrov dalje, medtem ko je lahko dostavniški cargo vaš za manj kot 20 tisočakov.