Avto.info

Na prehodu

TEST IN OCENA: BMW i5 M60 xDrive

Najmočnejša električna petica se lahko po zmogljivostih primerja z M5. Z dvema elektromotorjema zmore 442 kW (601 KM) in doseže stotico v 3,8 sekunde. Je izjemno hiter, udoben in razkošen avtomobil, ki ima le dve pravi slabosti.

Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 6. april 2024

Uspešna zgodba BMW-ja serije 5 se piše že več kot pol stoletja. Prišli smo do osmega poglavja, v katerem je slavna petica prvič na voljo tudi v popolnoma električni izvedbi i5. Zasnovana je na prilagodljivi platformi CLAR, ki lahko gosti tudi bolj klasične bencinske, dizelske in hibridne pogonske sklope. Gre torej za nekakšen prehodni model, ki naznanja pravo električno dobo. Ta se bo začela s prihodom modela neue klasse, s katerim BMW napoveduje velik napredek in čisto novo izkušnjo. In tu lahko začnemo nizati številne vrline tega avtomobila, ki jim nasproti stojijo le redke, a žal nezanemarljive slabosti.

300 kilometrov je znašal doseg, na katerega smo lahko računali med testom.


Še pred kratkim so bili Teslini avtomobili z izjemnimi zmogljivostmi in naprednimi rešitvami resnično nekaj posebnega. Toda zdaj, ko se usedemo v najmočnejši i5 in pritisnemo na plin, lahko rečemo, da smo tam. Dva elektromotorja skupaj zagotavljata 442 kilovatov (601 KM) moči in 820 Nm navora, kar je dovolj za pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro v 3,8 sekunde. To ni tako hitro, kot to zmorejo s tremi elektromotorji opremljeni Teslini modeli plaid, a še vedno presneto hitro in predvsem dovolj, saj tiste pretirane moči na cesti ni mogoče izkoriščati. Predvsem pa velja poudariti, da se pri BMW-ju, zaradi dragega razvoja, ki ga zahteva prehod na elektriko, za razliko od nekaterih drugih proizvajalcev, s Teslo vred, niso odrekli kakovostnim materialom in vrhunski končni obdelavi. Čeprav je popolnoma električen, je to še vedno pravi BMW. Položaj sedenja je odličen, osnovni elementi so tam, kjer morajo biti, in vse, česar se dotaknemo, je kompaktno in prijetno na otip. Sicer pa se nam zdi, da so Bavarci v želji, da bi nam pokazali nekaj novega, morda le šli mogoče malce predaleč. Pri tem imamo v mislih predvsem minimalistični slog z upravljanjem klimatske naprave prek zaslona in drsnikov na dotik, s čimer so poslabšali ergonomijo. Na srečo so ohranili vsaj vrtljivi gumb za upravljanje multimedijske naprave na sredinskem grebenu, a kaj, ko so vsem drugim funkcijam (z izjemo valjčka za nastavljanje glasnosti) namenili za dotik občutljivo površino, ki ji je za vklop posamezne funkcije vedno treba nameniti pogled in v primerjavi s klasičnimi gumbi daje bolj nezanesljivo povratno informacijo.

Kljub popolnoma električni duši je glede voznih užitkov to pravi BMW.


Toda kar je najpomembnejše, velika električna limuzina je na cesti še vedno pravi BMW, saj se kljub masi skoraj 2,4 tone pelje odlično. Za razliko od nekaterih drugih proizvajalcev je Bavarcem z volanom, ki zelo dobro poroča o dogajanju pod kolesi, uspelo ohraniti pristen dinamičen značaj. Štirikolesno krmiljenje zagotavlja okretnost med ovinki in lajša življenje pri parkirnih manevrih s pet metrov in šest centimetrov dolgim avtomobilom. Ob tem je udobje vselej vrhunsko, k čemur pripomore skoraj popolna tišina in odsotnost motornih tresljajev v kabini. Nova petica je tudi zelo pametna in obvlada polsamodejno vožnjo. V državah, kjer je to že omogočeno, lahko celo sama menjuje vozne pasove, za kar zadostuje, da voznik usmeri pogled v vzvratno ogledalo.

Toda ob hvali, ki si jo zasluži za naštete vrline, neizogibno pridemo do dveh glavnih pomanjkljivosti. Prva je doseg, ki ga zagotavlja baterija z neto kapaciteto 81,2 kilovatne ure. Po meritvenem ciklu WLTP znaša 510 kilometrov, pri čemer se je med našim testom v zimskih razmerah ta podatek pokazal za zelo optimističnega. Ob povprečni porabi okoli 25 kilovatnih ur na 100 kilometrov smo mi lahko računali le na okoli 300 kilometrov, ob izkoriščanju vseh 442 kilovatov (601 KM) moči pa je bila ta številka še manjša. Ob bolj dinamični vožnji čez Rakitno se je poraba denimo povzpela na 36 kilovatnih ur na 100 kilometrov, ob kateri bi doseg znašal le še dobrih 200 kilometrov. Druga slabost, ki je relativnejša, pa je cena. Ta za serijsko opremljen avtomobil znaša 102 tisočaka, z dodatki, ki jih je imel testni avto, pa malce več kot 128.000 evrov, kar je za petico, pa naj bo še tako hitra, razkošna in udobna, zelo veliko denarja. Toda tudi to je cena elektrifikacije, ki ob številnih prednostih še vedno ne more ponuditi prav vsega. Vsaj zdaj, na prehodu.
 

BMW i5 M60 xDrive
 Vozilo in motor limuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor spredaj: sinhronski (SSM), 192 (261 KM), 365 Nm; zadaj: sinhronski (SSM), 250 kW (340 KM), 430 Nm; Menjalnik: reduktorski 1-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  5060 x 1900 x 1505 mm; Medos. razdalja: 2995 mm; Pnevmatike: 245/45 R19, Masa/nosilnost: 2380/515 kg; Prtljažnik: 490 l.
  Največja hitrost:  230 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 3,8 s; Baterija (bruto/neto): 83,9/81,2 kWh; Moč polnjenja (AC/DC): 11/205 kW; Poraba energije (WLTP): 18,4 kWh/100 km; Povprečje na testu: 25,6 kWh/100 km; Doseg: 510 km.
  Cena:  osnovni model (i5 eDrive40): 71.850 €, testno vozilo: 128.045 €; BMW Slovenia, d.o.o., podružnica Ljubljana.
zmogljivosti, vozne lastnosti, kakovost materialov in izdelave doseg, velikost prtljažnika, cena brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.