Hyundai ioniq 5 N
Športni ioniq 5 je najmočnejši hyundai
Ioniq 5 N je najmočnejši serijski hyundai. Z dvema elektromotorjema zmore nič manj kot 478 kW 650 KM).
Petek, 14. julij 2023
V primerjavi z bolj umirjenimi različicami je ioniq 5 s črko N v oznaki z novima odbijačema zrasel za osem centimetrov v dolžino ter z bolj poudarjenimi blatniki pod katerimi se neuspešno skrivajo 21-palčna kolesa, pridobil pet centimetrov v širino. Novi estetski elementi so tudi funkcionalni, saj zagotavljajo več zraka za hladilni sistem in zavore. Slednje vključujejo 400 milimetrska koluta spredaj, sistem za rekuperacijo energije pa lahko ustvari do 0,6 G zavorne moči. Zadek označujeta velik strešni spojler in usmerjevalnik zraka na odbijaču.
V notranjosti opazimo najprej športni volanski obroč, ki ga prvič krasi logotip »N«. Na zgornji strani krakov ima nameščena gumba za dodatno moč – boost in za izbiro voznih načinov (normal, spot in eco), na spodnji pa gumba za vklop voznega načina N in nastavljivega custom.
Zaslona sta enaka, kot pri bolj umirjenih različicah, a ponujata drugačno grafiko. Športna sedeža sta podobna, kot pri i30 N, športni duh pa kažejo detajli, kot je blazinica na sredinskem grebenu, ob katero voznik nasloni desno koleno.
Pogonski sklop sestavljata sprednji elektromotor, ki razvije 166 kilovatov (226 KM) in zadnji z 281 kilovati (383 KM). Skupna moč, ki se prenaša na vsa štiri kolesa, znaša 448 kilovatov (609 KM), pri čemer s funkcijo boost naraste na 478 kilovatov (650 KM) in 770 Nm navora. To omogoča pospešek do stotice v 3,4 sekunde in končno hitrost 258 kilometrov na uro. Vgrajeno ima baterijo s kapaciteto 84 kilovatnih ur, ki jo je zahvaljujoč 800-voltnemu omrežju mogoče polniti z največjo močjo 350 kilovatov, kar pomeni da lahko polnjenje od 10 do 80 odstotkov traja le 18 minut.
Med elektronskimi sistemi velja omeniti N drift optimizer, ki z dinamičnim razporejanjem moči med sprednjo in zadnjo osjo omogoča prekrmarjenje in s tem uživaška drsenja, ter N battery preconditioning, ki optimizira temperaturo baterije za doseganje največjih zmogljivosti, denimo za hitri krog na stezi.
Ioniq 5 N bo prispel v salone prihodnje leto. Cene še niso znane, pri čemer bo treba zanj gotovo odšteti več kot 62.360 evrov, koliko stane trenutni model z vrha ponudbe.