Hyundai kona 1.6 GDI hybrid impression
Optimum za danes
- Vmesna stopnja prehoda na električni pogon je pri koni hibridna, a brez zunanjega polnjenja
- Kombinacija bencinskega in elektromotorja zmore 104 kW (141 KM); poraba je na ravni dizla
Sobota, 22. april 2023
Električni pogon je prihodnost, a mi živimo v sedanjosti, ko se motorjem z notranjim zgorevanjem še ne moremo odreči. Ker dizel postaja vse bolj nesramna beseda, se je za varčno vožnjo treba obrniti h kombinaciji bencina in elektrike. Hyundai je pri prodajni uspešnici koni za vmesno pot izbral klasičen hibridni pogon, saj bi bil za tako kompaktnega križanca priključnohibridni pogon prevelik dodatek.
Hibridna kona lahko le na elektriko vozi zelo kratek čas, saj ima iz ioniqa izposojen pogonski sklop le 1,56-kWh baterijo. Večino časa deluje 1,6-litrski bencinski motor z močjo 77 kW (105 KM), pomaga pa mu elektromotor z močjo 32 kW. Tako je na voljo največ 104 kW (141 KM), ki jih k sprednjemu kolesnemu paru pošilja 6-stopenjski robotiziran menjalnik z dvojno sklopko. Čeprav hibridov ne enačimo z vozno dinamiko, je vožnja s takšno kono prav zaradi izbire menjalnika lahko prav živahno
dinamična. A bolj kot to preseneti s tistim, za kar je bila v osnovi narejena. Je izredno varčna in se zlahka vozi s porabo krepko pod petimi litri, celo štirimi, saj se kratka obdobja izključno električne vožnje zgodijo zelo pogosto. Med daljšo avtocestno vožnjo, ko hibridna pomoč nima kaj veliko vrednosti, nam je vseeno uspelo držati povprečje pod šestimi litri.
6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko je popolno nasprotje tipične brezstopenjske izbire za hibride.
Vse različice kone so bile nedavno temeljito prenovljene, a so bili posegi zelo nežni. Navzven so ji oblikovalci namenili za odtenek ostrejše poteze na maski, nova sta tudi odbijača, ki avtomobil nekoliko podaljšata. V notranjosti je največja novost digitalna instrumentna plošča s premerom 26 centimetrov, ki si jo je kona izposodila pri modelu i20. Prostorsko ostaja enaka, kar pomeni, da na zadnji klopi še vedno zmanjka kakšen centimeter za odrasle potnike, medtem ko prtljažnik ostaja pri
spodobnih 378 litrih.
Če vam električna mobilnost še ne diši ali si je ne morete privoščiti, bi pa vseeno radi naredili prvi korak v to smer, je hyundai kona hybrid lahko pravi odgovor. Brez dvoma jo v kategorijo optimalnih izbir uvršča tudi razmerje med vložkom in koristjo za okolje, čeprav je od bencinske izvedbe z avtomatiko in enako opremo dražja za dobre štiri tisočake. Tega za vsak električni model vseeno še ne moremo trditi.
Hyundai kona 1.6 GDI hybrid impression |
Vozilo in motor: križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.580 ccm, 77 kW (105 KM) pri 5.700/min, 147 Nm pri 4.000/min; Motor (električni): sinhronski, 32 kW (44 KM), 170 Nm; Menjalnik: samodejni z dvojno sklopko, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.205 x 1.800 x 1.550 mm; Medos. razdalja: 2.600 mm; Pnevmatike: 225/45 R18; Masa/nosilnost: 1.451/429 kg; Prtljažnik: 378–1.316 l. |
Največja hitrost: 160 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,6 s; Poraba goriva (EU): 5,0–5,4 l/100 km; Povprečje na testu: 5,7 l/100 km; Izpust CO2: 122 g/km. |
Cena: osnovni model (1,0 T-GDI trend): 20.370 €, testno vozilo: 31.890 €; Hyundai Auto Trade, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
videz, vozne lastnosti, poraba |
![]() |
prostornost, hibridni cenovni pribitek |
![]() |
brez napak |