Avto.info

Hyundai kona 1.6 GDI hybrid impression

Optimum za danes

  • Vmesna stopnja prehoda na električni pogon je pri koni hibridna, a brez zunanjega polnjenja
  • Kombinacija bencinskega in elektromotorja zmore 104 kW (141 KM); poraba je na ravni dizla
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 22. april 2023

Električni pogon je prihodnost, a mi živimo v sedanjosti, ko se motorjem z notranjim zgorevanjem še ne moremo odreči. Ker dizel postaja vse bolj nesramna beseda, se je za varčno vožnjo treba obrniti h kombinaciji bencina in elektrike. Hyundai je pri prodajni uspešnici koni za vmesno pot izbral klasičen hibridni pogon, saj bi bil za tako kompaktnega križanca priključnohibridni pogon prevelik dodatek.

Hibridna kona lahko le na elektriko vozi zelo kratek čas, saj ima iz ioniqa izposojen pogonski sklop le 1,56-kWh baterijo. Večino časa deluje 1,6-litrski bencinski motor z močjo 77 kW (105 KM), pomaga pa mu elektromotor z močjo 32 kW. Tako je na voljo največ 104 kW (141 KM), ki jih k sprednjemu kolesnemu paru pošilja 6-stopenjski robotiziran menjalnik z dvojno sklopko. Čeprav hibridov ne enačimo z vozno dinamiko, je vožnja s takšno kono prav zaradi izbire menjalnika lahko prav živahno dinamična. A bolj kot to preseneti s tistim, za kar je bila v osnovi narejena. Je izredno varčna in se zlahka vozi s porabo krepko pod petimi litri, celo štirimi, saj se kratka obdobja izključno električne vožnje zgodijo zelo pogosto. Med daljšo avtocestno vožnjo, ko hibridna pomoč nima kaj veliko vrednosti, nam je vseeno uspelo držati povprečje pod šestimi litri.

6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko je popolno nasprotje tipične brezstopenjske izbire za hibride.


Vse različice kone so bile nedavno temeljito prenovljene, a so bili posegi zelo nežni. Navzven so ji oblikovalci namenili za odtenek ostrejše poteze na maski, nova sta tudi odbijača, ki avtomobil nekoliko podaljšata. V notranjosti je največja novost digitalna instrumentna plošča s premerom 26 centimetrov, ki si jo je kona izposodila pri modelu i20. Prostorsko ostaja enaka, kar pomeni, da na zadnji klopi še vedno zmanjka kakšen centimeter za odrasle potnike, medtem ko prtljažnik ostaja pri spodobnih 378 litrih.

Če vam električna mobilnost še ne diši ali si je ne morete privoščiti, bi pa vseeno radi naredili prvi korak v to smer, je hyundai kona hybrid lahko pravi odgovor. Brez dvoma jo v kategorijo optimalnih izbir uvršča tudi razmerje med vložkom in koristjo za okolje, čeprav je od bencinske izvedbe z avtomatiko in enako opremo dražja za dobre štiri tisočake. Tega za vsak električni model vseeno še ne moremo trditi.
 

Hyundai kona 1.6 GDI hybrid impression
 Vozilo in motor križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.580 ccm, 77 kW (105 KM) pri 5.700/min, 147 Nm pri 4.000/min; Motor (električni): sinhronski, 32 kW (44 KM), 170 Nm; Menjalnik: samodejni z dvojno sklopko, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.205 x 1.800 x 1.550 mm; Medos. razdalja: 2.600 mm; Pnevmatike: 225/45 R18; Masa/nosilnost: 1.451/429 kg; Prtljažnik: 378–1.316 l.
  Največja hitrost:  160 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,6 s; Poraba goriva (EU): 5,0–5,4 l/100 km; Povprečje na testu: 5,7 l/100 km; Izpust CO2: 122 g/km.
  Cena:  osnovni model (1,0 T-GDI trend): 20.370 €, testno vozilo: 31.890 €; Hyundai Auto Trade, d. o. o., Ljubljana.
videz, vozne lastnosti, poraba prostornost, hibridni cenovni pribitek brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.