Obljube izpolni tudi v praksi
TEST IN OCENA: Hyundai kona electric 64 kWh impression
Električna kona se, razen pogona, ne razlikuje kaj dosti od klasično gnanih različic. Kljub dodatni masi baterije so njene vozne lastnosti podobno dobro uravnotežene.
Nedelja, 25. september 2022
Ne, kona ni namensko grajen električni avtomobil (tudi prav rosno mlad ni več, čeprav jo je zadnja prenova z novimi lučmi in odbijači dodobra osvežila), kar po eni strani prinaša nekatere prednosti, a tudi slabosti. Med slabostmi je prav gotovo ta, da nima sprednjega prtljažnika in morate polnilni kabel zato tlačiti v zadnjega, prednost pa, da prinaša vse dobrote običajne kone. Kompaktne zunanje mere, nekoliko višji položaj sedenja majhnega križanca in prostorsko solidno notranjost. Da, zelo
dobro se znajde v mestu, tudi na daljši družinski potep se zlahka podate z njo, saj z večjo baterijo kapacitete 64 kWh obljublja do 449 kilometrov dosega (manjša v ponudbi ima 39,2 kWh, doseg 289 kilometrov).
400 km je približno realni doseg, ki smo ga dosegli ob zgodnjepomladanskih temperaturah z nočmi pod lediščem.
Tudi v praksi ne zmore dosti manj, in čeprav so bile med našim testom ponoči temperature še pod lediščem, nas je v hladnem jutru pozdravila s 411 kilometri. Z dodatnim ogrevanjem kabine (v opremi impression je toplotna črpalka serijska) je ta številka sicer padla na približno 380, poraba pa se je ustalila pri dobrih 16 kWh na sto kilometrov. Vozili smo resda bolj zmerno, a vseeno večkrat izkoristili polno moč motorja, ki zaradi 150 kW moči omogoča pospešek do stotice v dobrih sedmih sekundah.
Po drugi strani je regeneracija učinkovita, s pomočjo obvolanskih vzvodov izbirate njeno moč in dejansko lahko večino časa vozite zgolj z desno stopalko, brez uporabe zavorne (s sicer zelo dobrim občutkom med zaviranjem, kar ni značilno za vse električarje).
Največja moč polnjenja 100 kW (DC) je za današnje standarde resda malce skromna, a ob večinoma 50-kW polnilnicah ob avtocestah pravzaprav zadostuje, za trifazni AC-polnilec z močjo 11 kW je kljub temeljiti opremi in ne ravno nizki ceni treba doplačati (serijsko enofazni s 7,2 kW).
Hyundai kona electric 64 kWh impression |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: električni, sinhroni, 150 kW (204 KM) pri 2.850–6.000/min, 385 Nm pri 1.000–2.850/min; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.180 x 1.800 x 1.570 mm; Medos. razdalja: 2.600 mm; Pnevmatike: 215/55 R17; Masa/nosilnost: 1.760/485 kg; Prtljažnik: 332–1.114 l. |
Največja hitrost: 167 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,6 s; Poraba energije (WLTP): 15,4 kWh/100 km; Povprečje na testu: 16,4 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km. |
Cena: osnovni model (kona T-GDI 120 trend): 19.970 €, testno vozilo: 49.700 €; Hyundai Avto Trade, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
poraba energije, realni doseg, uravnotežene vozne lastnosti |
![]() |
nima sprednjega prtljažnika |
![]() |
brez napak |