Mazda CX-80
Tako velikega še ni bilo
Mazdin nov največji športni terenec za evropski trg je 25 centimetrov daljši od CX-60. Na voljo bo s šestimi ali sedmimi sedeži, kot priključni hibrid ali z blagohibridnim turbodizlom.
Četrtek, 18. april 2024
Mazdin največji športni terenec za evropski ni več CX-60, temveč novinec z oznako CX-80. Tehnično osnovo si deli z manjšim bratom, a prinaša veliko več prostora z nekoliko bolj luksuzno noto.
V dolžino meri le pet milimetrov manj kot pet metrov, s čimer je za 25 centimetrov daljši od CX-60, skupen dolžinski prirastek pa se ujema s povečanjem medosne razdalje, ki meri kar 3,12 metra. Bistveno večja medosna razdalja in preoblikovan zadek omogočata sedežno postavitev v treh vrstah s skupno šestimi ali sedmimi sedeži in različnimi konfiguracijami. Druga vrsta je vzdolžno pomična za 20 milimetrov in ob prilagajanju prostora omogoča tudi lažji dostop do tretje vrste. Sicer pa bo mogoče v drugi vrsti izbrati klasično klop za tri potnike, dva ločena sedeža ali dva sedeža sredinsko konzolo, pri čemer tu za udobje med drugim skrbi tudi enota tripodročne klimatske naprave. Po pričakovanjih sta zložljiva sedeža v zadku bolj zasilne narave in načeloma namenjena otrokom oziroma potnikom do višine 1,7 metra. V petsedežni postavitvi prtljažnik meri spoštovanja vrednih 687 litrov, ob uporabi šestih oziroma sedmih sedežev za prtljago ostane še vedno omembe 258 litrov, medtem ko je ob zloženi drugi in tretji vrsti na voljo kar 1.971 prostora.
Zaradi dodatnih približno 100 kilogramov mase je v primerjavi s CX-60 prirejena nastavitev zadnjega vzmetenja, medtem ko sta pogonska sklopa enaka kot pri manjšem bratu. Tako bo CX-80 na voljo kot priključni hibrid s skupno močjo 241 kilovatov (327 KM) in 53 kilometri električnega dosega ali v blagohibridni dizelski izvedbi z odličnim prisilno polnjenim vrstnim šestvaljnikom s skupno močjo 187 kilovatov (254 KM). Pri obeh se moč prenaša na vsa štiri kolesa prek hišnega osemstopenjskega samodejnega menjalnika. Pri tehničnih lastnostih velja omeniti še vlečno zmogljivost do 2,5 tone in funkcijo vzvratne kamere, ki s posebnim pogledom omogoča bolj natančno približanje prikolici za lažji priklop.
Sicer pa Mazdin nov največji ”evropski” športni terenec, ki smo si ga med prvimi na svetu že v živo ogledali in pretipali, potrjuje premijski duh, na katerega nas je navadil CX-60. To velja zlasti za kakovost materialov in izdelave, ki ju velikan nadgrajuje z dodatno prostornostjo v drugi vrsti, kjer je ob izbiri dveh sedežev s sredinsko konzolo udobje na ravni luksuznih limuzin.
V Slovenijo bo CX-80 prispel predvidoma avgusta ali septembra. Cene še niso znane. Podrobneje o njem pa v aktualni številki naše tiskane izdaje (AF297).