Avto.info

Si zasluži mesto med najboljšimi?

TEST IN OCENA: Volkswagen ID.3 pro

Prenova mu je prinesla bolj odrasel videz in kakovostnejšo notranjost. S poznanim pogonskim sklopom s 150 kW (204 KM) je poskočen in dovolj varčen. Z nekaj dodatki in brez subvencije stane skoraj 50.000 evrov.

Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 8. februar 2024

Volkswagen je z linijo električnih modelov ID dal jasno vedeti, da po dizelskem škandalu obrača nov list in spreminja imidž znamke. Zasnoval je avtomobile, ki se bistveno razlikujejo od tistih, ki smo jih poznali in pričakovali dotlej. Prvi med njimi je bil ID.3, s katerim so nas v Wolfsburgu prepričevali, da prinaša le tisto, kar zares potrebujemo, brez odvečnih elementov. Rezultat je bil avtomobil s preprosto notranjostjo iz ponekod trde, monotone plastike. Brez klasičnih gumbov je v primerjavi s klasičnimi hišnimi modeli, vsaj glede občutka kakovosti in razmerja med plačanim in dobljenim, predstavljal korak nazaj. Tudi obljube, da bo ob velikosti golfa ponujal prostornost na ravni passata, ni ravno izpolnil, saj je njegov prtljažnik na ravni kombilimuzine razreda C, udobje v drugi vrsti pa zaradi visokega poda kljub nekaj dodatnim centimetrov za kolena tudi ni ravno nadpovprečno. Toda minila so dobra tri leta in prišel je čas za prenovo in pričakovane izboljšave.

Ob izboljšavah, ki mu jih je prinesla prenova, ga še vedno pesti visoka cena.


Te so najbolj opazne v notranjosti. Nemci so upoštevali mnenja kupcev in novinarjev ter armaturno ploščo ter vratne obloge odeli v mehkejše materiale. Zaradi nove končne obdelave je kabina zdaj vsekakor prijetnejša. Osnovna postavitev je sicer ostala nespremenjena, kar pomeni, da so upravljanju večine funkcij namenjeni zaslon za dotik (zdaj že serijsko vgrajeni meri 30,5 centimetra – 12-palcev) in vse prej kot praktični drsniki, zaradi česar še vedno pogrešamo klasične gumbe in stikala. Vmesnik multimedijske naprave je grafično osvežen in prinaša rahel napredek glede praktičnosti uporabe, ki pa še vedno ni na ravni najnovejših in najboljših izdelkov te vrste. Tu je tudi že poznano previsno stikalo namesto klasične prestavne ročice ob zaslonu pred voznikom, ki je ergonomsko učinkovito in prijetno za uporabo.

Ob nespremenjenih zunanjih merah so nespremenjene tudi prostorske lastnosti kabine. To pomeni, da se spredaj sedi dobro, medtem ko udobje na zadnji klopi omejujeta razmeroma visok pod in posledično visok položaj kolen, kar bodo čutili zlasti višjerasli potniki.

Enak kot pred prenovo je tudi pogonski sklop z elektromotorjem na zadnji osi, ki razvije 150 kilovatov (204 KM) moči in 310 Nm navora. To omogoča poskočnost, ki v številkah pomeni 7,4 sekunde od 0 do 100 kilometrov na uro in suvereno doseženih 160 kilometrov na uro elektronsko omejene končne hitrosti. Pogon na zadnji kolesi med drugim zagotavlja lahkotno krmiljenje in okretnost. Podvozje je dobro uglašeno. Vzmetenje lepo blaži udarce tudi pri vožnji čez krajše neravnine, hitrostne ovire in podobno, kar ob 1,8 tone mase ni ravno samoumevno. Ob tem dobra zatesnitev kabine poskrbi, da je vožnja vselej udobna in prijetna.

300 kilometrov znaša doseg ob porabi, ki smo jo dosegali na testu.


Z baterijo s kapaciteto 58 kilovatnih ur (neto) meritveni cikel WLTP napoveduje 429 kilometrov dosega. V praksi je to mogoče le ob izključno mestni vožnji. Mi smo, zahvaljujoč tudi opcijski toplotni črpalki, zabeležili razmeroma ugodno porabo energije. Ta je znašala 17,4 kilovatne ure na 100 kilometrov, kar pomeni, da je eno polnjenje načeloma dovolj za dobrih 300 kilometrov. Ob tem največja moč polnjenja z enosmernim tokom znaša 120 kilovatov, z izmeničnim pa 11 kilovatov.

Z naštetim je ID.3 po prenovi prijetnejši avtomobil. Ohranil je namreč soliden električni pogonski sklop in dobre vozne lastnosti, zahvaljujoč boljši končni obdelavi pa njegova notranjost posreduje precej boljši občutek kakovosti. To so dobrodošle izboljšave, toda na trg prihaja vse več tekmecev, pri čemer so nekateri, zlasti tisti z Daljnega vzhoda, bistveno cenejši. Cena testnega primerka se je z nekaj dodatki (brez upoštevanja subvencije) namreč ustavila tik pod 50 tisočaki, kar pomeni, da je to drag avtomobil razreda C, kar predstavlja tudi njegovo glavno težavo. In če smo se na prvem testu pred približno tremi leti spraševali, ali bi lahko tako kot slavni hrošč pisal zgodovino, se zdaj bojimo, da jo bo s takšno ceno le stežka.
 

Volkswagen ID.3 pro
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: sinhroni s stalnim magnetom, 150 kW (204 KM), 310 Nm; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4264 x 1809 x 1564 mm; Medos. razdalja: 2770 mm; Pnevmatike: 215/50 R19; Masa/nosilnost: 1815/455 kg; Prtljažnik: 385–1267 l.
  Največja hitrost:  160 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,4 s; Baterija (bruto/neto): 62,0/58,0 kWh; Moč polnjenja (AC/DC): 11/120 kW; Poraba energije (WLTP): 15,2 kWh/100 km; Povprečje na testu: 17,4 kWh/100 km; Doseg: 429 km.
  Cena:  osnovni model (ID.3 pro): 43.434 €, testno vozilo: 49.935 €; Porsche Slovenija, d.o.o., Ljubljana.
videz, vozne lastnosti, zmogljivosti upravljanje prek površin na dotik, udobje na zadnjih sedežih, cena brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.