Avto.info
Iskalnik: Model:

Hyundai i30 wagon T-GDI 120 MHEV iMT impression

Prikrita inteligenca

  • Na prvi pogled običajen družinski karavan vsebuje presenetljiv nabor napredne tehnologije
  • S prenovo je litrski bencinski trivaljnik dobil možnost 48-voltnega blagega hibridnega sistema
  • Bogat nabor varnostnih tehnologij SmartSense v marsičem presega omejitve razreda
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 30. januar 2021

Moramo priznati, da hyundai i30, razen atraktivnega fastbacka, nikoli ni bil ravno model, za katerim bi se obračale glave. To so z nedavno prenovo skušali in tudi uspeli spremeniti z novo, širšo masko z impozantnim reliefnim vzorcem in zašiljenima žarometoma ob njej. Nov je svetlobni zapis v obliki črke V, ki je prisoten tudi na zadnjih lučeh. Lepotni posegi so bili vsekakor učinkoviti, a ne pretirani. Treba je upoštevati, da želi i30 ugajati čim širšemu krogu kupcev.

Prijetno, kakovostno in funkcionalno, le brez pretresljive drznosti, je tudi v kabini, kjer je jasno, da Hyundai stavi na vse večjo digitalizacijo. Ima kar 26-centimetrski osrednji zaslon z odlično odzivnostjo in logiko upravljanja, pri najvišji stopnji opreme impression pa še s 17,8-centimetrskim barvnim zaslonom na mestu merilnikov. Kljub temu klasičnih gumbov niso opustili, ampak je teh še vedno dovolj za najpogosteje uporabljene bližnjice. Pri teh velja izpostaviti le, da so gumbi za upravljanje z varnostnimi asistenčnimi sistemi precej neorganizirano raztreseni. Nekaj na volanu, nekaj na armaturi, za par funkcij pa je treba pobrskati kar po multimedijskem meniju.

Ropot majhnega trivaljnika je občasno malenkost preglasen, hvalimo pa zmogljivosti blago hibridnega pogonskega sklopa.


Organizacija upravljanja z asistenčnimi sistemi je posledica izjemno hitrega napredka na tem področju, saj aktualna generacija i30 šteje že štiri leta, a delovanje sistemov niti približno ni zastarelo. Ob prenovi je bil skupek SmartSense nadgrajen s sistemom za samodejno ohranjanje voznega pasu, sistemom za preprečevanje naleta zadaj, opozorilnikom za speljevanje vozil spredaj in sistemom za zaznavanje vozil v mrtvem kotu s funkcijo za preprečevanje trka.

Potniki v karavanskem i30, ki je od kombilimuzine za 24,5 centimetra daljši, imajo radodarno odmerjen prostor tudi na zadnji klopi. V karavanskem zadku se skriva velik in lahko dostopen prtljažni prostor, ki se pohvali z dovolj veliko odprtino in popolnoma ravnim dnom z različno velikimi predali, ob straneh so kljukice za obešanje nakupovalnih vrečk. Že v osnovi sprejme 602 litra, ob zloženih zadnjih sedežih pa vanj zlahka spravite celo do 1.650 litrov prtljage.

Z uvedbo blagih hibridov je i30 ujel korak z vodilnimi v segmentu. Sistem z 48-voltno arhitekturo je na voljo pri dveh bencinskih in enem dizelskem motorju.


Ena najpomembnejših novosti ob prenovi je razlog, da je na sprednjem blatniku oznaka 48V. Ne, Lamborghini ni posodil svojega dvanajstvaljnika z 48 ventili, temveč se nanaša na 48-voltni blagi hibridni sistem z zaganjalnikom/generatorjem in pretvornikom električnega toka. Energija, pridobljena z regeneracijo pri zaviranju, polni 0,44 kWh litij-ionsko baterijo, katere zaloga je namenjena tako zagonu motorja kot pomoči pri pospeševanju. Dodatne moči je za 12,2 kilovata, kar je dobrodošlo predvsem pri speljevanju z mesta, ko je majhen bencinski trivaljnik pod največjim pritiskom. S prisilnim polnjenjem sicer zmore solidnih 88 kilovatov (120 KM) in je v imenu varčevanja povezan z ročnim menjalnikom, ki ima nekoliko daljša prestavna razmerja. Prav tako z namenom varčevanja 6-stopenjski menjalnik pozna dodaten inteligenten trik. V določenih situacijah se namreč samodejno odklopi od motorja in s tem dovoli, da se vozilo premika le s silo inercije ter tako ne troši goriva. A to je le eden od številnih vidikov, kjer i30 lastniku za plačan denar ponudi zares veliko.

Tudi cena je, glede na dobljeno, zelo solidna, saj je z opremo impression s samega vrha ponudbe in še z nekaj dodatki (ob upoštevanem popustu v višini 3.000 evrov) testirani avtomobil stal le dobrih 24 tisočakov. Zadnji kos sestavljanke zadržanega družinskega aduta je v petletni garanciji brez omejitve kilometrov.
 

Hyundai i30 wagon T-GDI 120 MHEV iMT impression
 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 998 ccm, 88 kW (120 KM) pri 6.000/min, 172 Nm pri 1.500/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.585 x 1.795 x 1.465 mm; Medos. razdalja: 2.650 mm; Pnevmatike: 225/45 R17; Masa/nosilnost: 1.346/54 kg; Prtljažnik: 602–1.650 l.
  Največja hitrost:  196 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,2 s; Poraba goriva (EU): 6,0 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km; Izpust CO2: 137 g/km.
  Cena:  osnovni model (i30 wagon MPI 110 trend): 18.890 €, testno vozilo: 27.050 €; Hyundai Avto Trade, d. o. o., Ljubljana.
prostorna kabina in prtljažnik, delovanje funkcije jadranja, infotainment občasno (pre)glasen motor brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.