Hyundai tucson 1.6 T-GDI PHEV 4WD impression
Transformer
- Križanec z eno najbolj drznih mask v avtomobilizmu s priključnohibridnim pogonom dobiva popolnoma novo uporabniško dimenzijo
- Serijsko je opremljen s štirikolesnim pogonom in stane 4.500 evrov več od klasičnega hibrida
Četrtek, 24. februar 2022
Transformer. Ne le zaradi zloveščega videza maske in trikotnih segmentov luči, temveč v tem primeru tudi zaradi dvojne narave pogonskega sklopa. Poleg bencinske, dizelske in klasične hibridne izvedbe je namreč hyundai tucson na voljo tudi v priključnohibridni verziji. To poganja kombinacija prisilno polnjenega 1,6-litrskega bencinskega motorja in elektromotorja s sistemsko močjo 195 kW (265 KM).
13,5-kWh baterija zadošča za dobrih 40 kilometrov popolnoma električne vožnje.
Vožnja takšnega tucsona je vselej tako gladka, da voznik nima pravega vpogleda v to, kateri motor skrbi za pogon. Prav v ta namen so namesto dvosklopčnega uporabili klasičen avtomatski menjalnik, čeprav zaradi tega avtomobil žrtvuje nekaj vozne dinamike. Roko na srce, pri slabih dvestotih kilogramih pribitka zaradi 13,8-kWh baterije na športnost niti ne more računati. Tudi zato, kljub bogatejši konjušnici, pospešek do stotice traja tri desetinke dlje kot pri klasičnem hibridu. Nagrada namesto
tega pride v obliki zmožnosti popolnoma električne vožnje, ki lahko traja tudi več kot 40 kilometrov v kosu. A tudi ko baterije ne polnimo iz zunanjega vira, avtomobil zmore nadpovprečno učinkovitost, ki jo zagotavlja napreden sistem za regeneracijo energije pri zaviranju, pa še kup drugih trikov, denimo aktivne lopute za režami za zajem zraka, ki skrbijo za optimalno hlajenje in zmanjšujejo zračni upor. Tako smo na testu 1,9-tonskega športnega terenca s štirikolesnim pogonom HTRAC z
zmogljivim sistemom terrain mode zabeležili povprečno porabo pod sedmimi litri.
Da ne bo pomote, priključnohibridnega tucsona boste morali ogromno voziti, da bi se nakup izplačal le zaradi prihrankov goriva. Od klasičnega hibrida je namreč dražji za dobre štiri tisočake, od turbodizla pa za šest. A prednosti, ki jih ta cestna dvoživka prinaša, ne gre spregledati. To je namreč daleč najbolj napreden in dovršen tucson vseh časov.
Hyundai tucson 1.6 T-GDI PHEV 4WD impression |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1.598 ccm, 132 kW (180 KM) pri 5.500/min, 265 Nm pri 1.500–4.500/min; Motor (električni): sinhronski, 67 kW (91 KM), 54 Nm; Sistem: 195 kW (265 KM), 350 Nm; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4.500 x 1.865 x 1.650 mm; Medos. razdalja: 2.680 mm; Pnevmatike: 235/50 R19; Masa/nosilnost: 1.924/489 kg; Prtljažnik: 558–1.737 l. |
Največja hitrost: 190 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,6 s; Poraba goriva (WLTP): 1,4 l/100 km; Povprečje na testu: 6,4 l/100 km; Izpust CO2: 31 g/km. |
Cena: osnovni model (tucson 1.6 T-GDI 150 trend): 25.990 €, testno vozilo: 49.360 €; Hyundai Avto Trade, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
pogonski sklop, kakovost izdelave, napredni pripomočki |
![]() |
plastika sredinske konzole, kompromisi zaradi elektrifikacije |
![]() |
brez napak |