Avto.info
Iskalnik: Model:

Opel corsa 1.2 turbo GS-line

Herr Peugeot!?

  • Nova corsa skoraj v ničemer ne kaže, da je bližnji sorodnik peugeota 208
  • Odličen 1,2-litrski motor s 74 kW (101 KM) porabi od pet do šest litrov
  • S paketom opreme GS-line, nekaj dodatki in popustom stane 17.800 evrov
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sreda, 25. november 2020

Šesta generacija corse je drugačna od prvih petih. Temelji namreč na enaki tehnični osnovi kot peugeot 208 (Opel je namreč del koncerna PSA), z njim si deli tudi motorje, a tesno sorodstvo s francoskim bratom skriva skoraj prav tako dobro kot kača noge. Razen mer niti z zunanjo obliko niti z notranjostjo skoraj v ničemer ne izdaja, da gre za v osnovi enak avtomobil; zaradi drugačnih nastavitev vzmetenja in volana je tudi občutek med vožnjo drugačen.

Oblikovno je navzven precej bolj zadržana od peugeota, predvsem to lahko zapišemo za notranjost, ki je odeta v solidne materiale in kakovostno izdelana, a vseeno ne nudi tiste pike na i na področju kakovosti. Je pa ergonomsko neprimerno boljša, saj je volanski obroč običajne velikosti, in ne otročje majhen v stilu cenenih volanskih konzol za igranje dirkaških videoiger, poleg tega za uravnavanje prezračevanja skrbijo klasična stikala in vsaj za osnovne funkcije ni treba brskati po menijih in podmenijih osrednjega infotainmenta. Ta sicer ni ravno vzor funkcionalnosti, se pa, hvala bogu, ponaša z na dotik občutljivimi bližnjicami ob straneh in povezavama Android Auto in Apple Carplay, kar omogoča enostavno uporabo funkcij in storitev mobilnega telefona ter njegovega operacijskega sistema, namesto ne ravno vrhunskega Oplovega.

Corsa šeste generacije je nastala pod okriljem koncerna PSA in je na dobri poti, da nadaljuje uspeh prejšnjih petih.


Na področju ergonomije je corsa torej neprimerno boljša od peugeota 208 in primerljiva z (naj)boljšimi tekmeci, zaradi izdatnih nastavitev sedeža in volanskega obroča pa boste ne glede na višino in telesno zgradbo zlahka našli sebi ugoden položaj. Celo višjerasli spredaj ne bodo imeli prostorskih zadreg, čeprav se zaradi položnih in zajetnih A-stebričkov, ki botrujeta nekoliko slabši preglednosti, notranjost morda zdi malce bolj utesnjena. Tudi zadaj je prostora dovolj za dva odrasla potnika, a vseeno ne toliko kot v samem vrhu razreda. Predalov za drobnarije je dovolj, žepi v vratih so uporabno veliki, odlagalno mesto pred prestavno ročico pa ravno pravšnje za denarnico in mobilni telefon. Prtljažni prostor je s 309 litri povprečno velik (ne tolikšen kot v polu ali ibizi, a večji kot pri fiesti), dostop je skozi veliko odprtino enostaven, a je precej globok in nima dvojnega dna. S klasičnim zlaganjem naslonjal zadnjih sedežev ga je mogoče povečati na 1.106 litrov.

Corso smo preizkusili s srednjim bencinskim motorjem, prisilno polnjenim 1,2-litrskim trivaljnikom s 74 kW (101 KM). Gre za mehko tekoč in prijetno prožen stroj, sicer malce glasnejši, a vseskozi precej športno obarvanega zvoka. Rad se vrti in je tudi v nižjih vrtljajih dovolj odziven, da ni treba prav pogosto posegati po ročici šeststopenjskega menjalnika. Ta je nekaj daljših gibov in povprečno natančna. Tako motorizirana corsa je poskočen avtomobil in prav ta motor ocenjujemo kot optimalno izbiro.

Notranjost je za razliko od peugeota 208 precej bolj klasična, a zato neprimerno bolj funkcionalna.


Med vožnjo se izkaže s stabilnostjo in zanesljivostjo ter je kot celota dobro uravnotežena. Učinkovito požira razne udarne jame in kanalizacijske pokrove, je pa pri kratkih neravninah peugeot učinkovitejši. Svoje dodajo 17-palčna kolesa s pnevmatikami nižjega preseka. Te so skupaj s čvrstejšim vzmetenjem bližje bolj dinamični vožnji, se pa corsa v primerjavi s fiesto v ovinkih bolj nagiba. Volan je mehak, kar je pri mestnem manevriranju vsekakor dobrodošlo, pri višjih hitrostih pa bi si želeli bolj čvrst občutek. Tudi izbira športnega režima ga ne utrdi kaj dosti.

Del opremskega paketa GS-line so žarometi LED in zadnje luči LED ter meglenke, sicer pa je corsa že v osnovi dobro opremljen avtomobil in bodisi serijsko bodisi za doplačilo ponuja vse ali celo več (matrični žarometi LED, na primer) kot vsi uveljavljeni tekmeci. Tudi s cenovnega vidika jim je popolnoma primerljiva.
 

Opel corsa 1.2 turbo GS-line
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1.199 ccm, 74 kW (101 KM) pri 5.500/min, 205 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  4.060 x 1.765 x 1.433 mm; Medos. razdalja: 2.538 mm; Pnevmatike: 205/45 R17; Masa/nosilnost: 1.165/455 kg; Prtljažnik: 309–1.106 l.
  Največja hitrost:  188 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,9 s; Poraba goriva (WLTP): 5,5 l/100 km; Povprečje na testu: 5,5 l/100 km; Izpust CO2: 124 g/km.
  Cena:  osnovni model (corsa 1.2 edition) 13.490 €, testno vozilo: 19.805 €; Opel Southeast Europe, podružnica Ljubljana.
motor, uravnotežene vozne lastnosti, videz (pre)mehak volan, infotainment brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.