Peugeot 508 2.0 BlueHDi 180 EAT8 GT line
Gran turismo
- Peugeot 508 prepriča s svežo, odločno podobo, bogato vsebino in zmerno ceno
- Zmogljiv turbodizel s 130 kW (177 KM) obljublja porabo približno šest litrov in pol
- Z bogato založenim paketom opreme GT line stane 33.680 evrov
Sobota, 21. september 2019
Gran turismo pravzaprav niti ne toliko zaradi oznake GT (oziroma GT line), saj jo nekateri proizvajalci prilepijo na praktično kar koli, temveč zaradi svojega značaja udobnega, tudi malce športno naravnanega limuzinskega kupeja. Ali štirivratnega kupeja, če hočete, čeprav pri Peugeotu tega niti ne poudarjajo prav pretirano.
Oblikovno nedvomno prepriča in obrne glave mimoidočih. Pred leti smo Peugeotevo študijo exalt na salonih kar nekako spregledali, češ, saj je ne bodo spravili v serijsko proizvodnjo, a so jo v novem 508 vseeno udejanjili. Seveda ne v celoti, temveč z nekaterimi oblikovnimi linijami in poudarki, ki Peugeotevo admiralsko ladjo jasno razlikujejo od drugih vozil tega segmenta. Še najbližje mu je Volkswagnov arteon.
Peugeot 508 prepriča z oblikovno drznostjo – tako z zunanjostjo kot s svojsko ukrojeno notranjostjo.
Kupejevsko eleganco torej poudarjajo proti zadku padajoča linija strehe in vrata brez okvirjev stekel, sodoben in precej agresiven videz, izrazita sprednja maska (z daleč v odbijač zajedajočimi se dnevnimi led lučmi oziroma smerniki; tudi žarometi so v celoti led) in zadnje luči s prepoznavnim svetlobnim podpisom (kot praske mačkinih krempljev, se je slikovito izrazila prijateljica).
Notranjost je še bolj samosvoja in odstopa od uveljavljenih standardov, saj Peugeotov i-cockpit pomeni majhen volanski obroč, nad njim nameščene merilnike, visok greben med sprednjima sedežema in večnamenski zaslon na sredinski konzoli. Mnenja so še vedno deljena, in čeprav takšna ergonomija terja nekaj privajanja, jo ocenjujemo kot zelo dobro. Merilniki so digitalni in omogočajo različne poglede in prikaze informacij (vključno s sistemom za nočno gledanje, night vision), volan kljub svoji
majhnosti lepo »sede« v roke, širok greben ima priročno nameščeno ročico samodejnega menjalnika in uporabno velike predale za drobnarije, večnamenski zaslon pa dodatna, mehanska stikala (nekakšne hitre bližnjice za dostop do posameznih glavnih menijev) in dodatna virtualna stikala ob straneh. Vse skupaj zaokrožujejo kakovostni materiali in izdelava ter občutek, da je voznikov »delovni prostor« ulit natančno po njegovih merah in željah. Pomiki sedežev in volanskega obroča so dovolj radodarni
in omogočajo nastavitve ustreznega položaja voznikom najrazličnejših rasti in mer, prostora je v vsakem primeru dovolj, sedeži pa so široki, ravno prav čvrsti in z ustreznim oprijemom. Zadaj je zaradi padajoče linije strehe prostora manj in tisti, ki ste zrasli prek povprečne višine, boste z glavo božali strop. Prostora za kolena je po drugi strani dovolj, prtljažnik pa s 487 litri ne podira kakšnih rekordov, a je zaradi petvratne zasnove (precej težka vrata) zelo lahko dostopen.
Privlačna kupejevska silhueta terja davek v obliki okrnjene prostornosti na zadnjih sedežih in slabše preglednosti.
Kaj pa vožnja? Priznati moramo, da je francosko udobna in z izbiro športnega režima tudi malce bolj dinamična (čeprav ni pretirano športna), kjer se majhen volanski obroč izkaže z natančnostjo, učinkovitim progresivnim delovanjem (med manevriranjem pri majhnih hitrostih, denimo pri parkiranju, je prijetno mehak, pri višjih hitrostih ustrezno otrdi), a malce manj povratnimi informacijami, nos pa se zdi zaradi velikega in zmogljivega motorja malce težak. Preizkusili smo namreč najzmogljivejšo
dizelsko možnost, dvolitrski štirivaljnik, s prepričljivimi 130 kW (177 KM) in temu primernimi zmogljivostmi, ki se spet bolje izkažejo pri višjih potovalnih hitrostih kot pri športnem priganjanju. Temu je podrejen tudi samodejni menjalnik z osmimi stopnjami prenosa (seveda nudi možnost ročne izbire prestav s stikali za volanskim obročem), uglajen in dovolj hiter. Zvočna izolacija je učinkovita in kljub neuokvirjenim stranskim steklom piš ni moteč, tudi motor je zvočno dobro zatesnjen in
malce bolj slišen le v višjih vrtljajih.
Peugeot 508 je torej prijetna osvežitev sicer precej klasičnega razreda srednjevelikih limuzin, ki ohranja pričakovano udobje vozil te znamke in ga zaokrožuje s tehnično dobrim paketom. V kombinaciji z najzmogljivejšim turbodizlom in paketom opreme GT line stane slabih 34 tisočakov, številni dodatki – vse od 18-palčnih platišč do sistema night vision – pa zaradi zmerne cene na končno ceno ne vplivajo prav veliko.
Peugeot 508 2.0 BlueHDi 180 EAT8 GT line |
Vozilo in motor: limuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1997 ccm, 130 kW (177 KM) pri 3750/min, 400 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4750 x 1859 x 1403 mm; Medos. razdalja: 2793 mm; Pnevmatike: 235/45 R18; Masa/nosilnost: 1535/592 kg; Prtljažnik: 487–1537 l. |
Največja hitrost: 235 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,3 s; Poraba goriva (EU): 5,9/3,9/4,7 l/100 km; Povprečje na testu: 6,7 l/100 km; Izpust CO2: 124 g/km. |
Cena: Osnovni model (1.6 VTi acces): 21.650 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 29.150 evrov, z dodatno opremo: 36.650 evrov; Peugeot Slovenija d.o.o., Ljubljana. |
oblika, bogata oprema, lahko dostopen prtljažnik | preglednost, prostor na zadnjih sedežih | brez napak |