Toyota proace city verso 1.5D-4D family
Japonski lonček
- Proace city je Toyotina izvedba citroëna berlinga
- Njegove glavne vrline so drsna vrata, trije sedeži v drugi vrsti in res velik prtljažnik
Sreda, 28. april 2021
Vemo, da Toyota že dalj časa sodeluje s skupino PSA na različnih področjih. Do pred kratkim so Japonci s Francozi sodelovali pri proizvodnji mestnih malčkov, skupaj proizvajajo tudi kombije. Zdaj so svoj lonček pristavili še v razredu manjših ter zelo uporabnih dostavnikov in potniških dostavnikov, ki so ga s citroënom berlingom ustvarili prav Francozi.
In pri tem niso odkrivali tople vode. Za osnovo so vzeli berlinga, mu malce preoblikovali sprednji del in mu nadeli svoje značke. Ohranili so tudi bencinske in dizelske motorje skupine PSA. Tako se je rodil proace city in se pridružil trojici, ki jo ob berlingu sestavljajo še opel combo in peugeot rifter.
Preizkusili smo ga v običajni petsedežni izvedbi z 1,5-litrskim turbodizlom v najmočnejši izvedbi, v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Motor je zelo uglajen, s 96 kilovati (130 KM) ponuja dovolj moči v vseh razmerah in omogoča brezskrbna prehitevanja, tudi ko vanj pospravimo vso dopustniško, družinsko kramo. S tem strojem pa proace city, podobno kot njegov bratranec rifter, ni ravno rekordno varčen. Na testu smo zabeležili povprečno porabo 7,4 litra na 100 kilometrov.
Ker gre za Toyoto s francoskimi geni, v ponudbi ne boste našli hibridne izvedbe, a nič za to, 1,5-litrski dizel ji zelo pristaja.
Drugače sta njegovi glavni vrlini prostornost in uporabnost na ravni enoprostorcev, ki žal izumirajo. V drugi vrsti so nameščeni trije posamezni sedeži, prostora je več kot dovolj v vse smeri. S 641 litri osnovne prostornine je na tem področju velikodušen tudi prtljažnik.
Oprema family s sredine ponudbe prinaša vse, kar potrebuje sodoben uporabnik, od tipal za pomoč pri parkiranju spredaj in zadaj ter vzvratne kamere do multimedijske naprave z 20,3-centimetrskim (8-palčnim) zaslonom na dotik in povezljivostjo Android Auto in Apple CarPlay. Testni je z dodatkom navigacijske naprave in kovinske barve stal že kar resnih 24.890 evrov, za vse, ki ne potrebujete dizla, pa so tu dobrih 1.500 evrov cenejše bencinske izvedbe.
Toyota proace city verso 1.5D-4D family |
Vozilo in motor: potniški dostavnik, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.499 ccm, 96 kW (130 KM) pri 3.750/min, 300 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: ročni, šeststopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4403 x 1848 x 1800 mm; Medos. razdalja: 2.785 mm; Pnevmatike: 205/60 R16; Masa/nosilnost: 1.430/675 kg; Prtljažnik: 641–1.414 l.l. |
Največja hitrost: 186 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,5 s; Poraba goriva (EU): 4,7/4,0/4,3 l/100 km; Povprečje na testu: 7,4 l/100 km; Izpust CO2: 112 g/km. |
Cena: osnovni model (1.2 P S&S combi): 16.360 €, testno vozilo: 25.530 €; Toyota Adria, d.o.o., Ljubljana. |
prostornost in praktičnost, videz | preglednost naprej, slika vzvratne kamere, poraba goriva | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- city
- proace
- test
- Toyota
- turbodizel
- verso