Avto.info
Iskalnik: Model:

Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 DCT style

To, kar pričakuješ

  • Zmagovalec testa PRIMA je po prenovi estetsko osvežen in bolje opremljen
  • S turbobencinarjem je dovolj poskočen, dvosklopčni menjalnik pa bi lahko bil hitrejši
  • Čeprav ne izstopa, prepriča s kombinacijo prostornosti, kakovosti izdelave in varnostnih pripomočkov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Petek, 6. september 2024

Drugi najmanjši hyundai je pred približno dvema letoma svoje vrline pokazal na velikem primerjalnem testu PRIMA kombilimuzina razreda B. Na prvo mesto se je uvrstil pred 12 drugimi tekmeci. S tem je dokazal, da ponuja resnično vsestranski paket, ki so ga pri Hyundaiu zdaj s prenovo še dopolnili.

Oblikovno so ga le osvežili, in sicer z rahlo spremenjenim sprednjim odbijačem in masko, s katere se je logotip preselil višje, tik pod sprednji pokrov. Nove so tudi dnevne luči v glavnih žarometih ter grafika zadnjih luči. To so še nova platišča in vpadljiva zelenorumena barva lucid lime, v katero je bil odet tudi testni avtomobil.

Za doplačilo si je mogoče omisliti blagohibridni sistem, ki bi se lahko izplačal tistim, ki se pretežno vozijo po mestu.


Bolj ali manj nespremenjena je tudi notranjost, ki pa ponuja vse, kar lahko pričakujemo od avtomobila v tem razredu. Gre za dobro kombinacijo digitalnega in analognega, ki nas je prepričala že na testu PRIMA. Pri srednjem paketu opreme style digitalizacijo predstavljajo merilniki supervision, ki se z različnimi grafikami rišejo na 26-centimetrskem (10,25-palčni) zaslonu in 20,3-centimetrskem (8-palčni) zaslonu na dotik multimedijske naprave, ob katerem so nameščeni tudi klasični in vrtljivi gumbi. Klasični gumbi so namenjeni tudi upravljanju klimatske naprave, kar v poplavi takšnih in drugačnih površin na dotik, ki jih srečujemo pri nekaterih drugih modelih, pozdravljamo.

Volanski obroč je primerno nastavljiv, sedeži pa prijetno čvrsti. Čeprav tako na armaturni plošči kot na vratnih oblogah najdemo kar nekaj trde plastike, nič ne škripa. Zato notranjost kot celota deluje kompaktno in posreduje dober občutek kakovosti.

Testni i20 je poganjal poznan litrski turbobencinski trivaljnik, ki razvije 74 kW (101 KM) moči in predstavlja najracionalnejšo izbiro pri tem modelu. Zanj je sicer na voljo tudi blagohibridni sistem z 48-voltno baterijo, ki po potrebi poveča moč za dobrih 12 kW (dobrih 16 KM) in obljublja manjšo porabo goriva. Toda zanj je treba odšteti dodatnih 1.300 evrov (1.000 evrov v kombinaciji z dvosklopčnim menjalnikom), po naših izkušnjah pa so takšni hibridi zares učinkoviti le v določenih pogojih, predvsem v mestu. Zato se dodatni strošek morda ne bo vsem izplačal. Mi smo preizkusili dobro staro klasiko brez električne pomoči, a v kombinaciji s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom. Trivaljnik je živahen in se rad zavrti, žal pa z menjalnikom nista vedno usklajena. Ta prestavlja počasneje, kot bi pričakovali, in se počasi odziva na ukaze s plinom. Zanj je treba odšteti sprejemljivih 1.200 evrov, vendar bi se mu mi zaradi neprepričljivega delovanja zlahka odpovedali. Poraba goriva na testu je znašala 6,9 litra na 100 kilometrov, kar ni ravno malo, a glede na to, da smo se z njim veliko sukali po mestu, sprejemljivo. Bi pa, vsaj sodeč po tehničnih podatkih, poraba utegnila biti za kakšen deciliter nižja, če bi bil motor povezan z ročnim menjalnikom.

1.200 evrov stane sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik.


Sicer pa je i20 med vožnjo prijeten avtomobil. Vzmetenje je razmeroma čvrsto, kar zagotavlja zanesljivo lego brez veliko prečnega nagibanja karoserije. Morda je vzmetenje za vožnjo po slabše vzdrževanih cestah in čez hitrostne ovire še celo malce pretrdo, a ne toliko, da bi bilo moteče. K zanesljivemu občutku prispeva tudi natančen volan, ki pa ni prvak v povednosti. Sicer pa to ni športnik, temveč avtomobil za vsak dan, od katerega na dolgi rok pričakujemo predvsem vsestranskost. In od i20 jo dobimo, saj je dovolj prostoren in kakovostno izdelan, primerno zmogljiv in dobro opremljen. Prenova mu je med drugim prinesla obogaten skupek varnostnih sistemov Hyundai Smart Sense, med katerimi velja omeniti samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem vozil, pešcev in kolesarjev, sistem za ohranjanje smeri in sledenja oznakam voznega pasu in sistem za opozarjanje ter samodejno zaviranje ob zaznavi prečnega prometa zadaj.

Ob tem sicer ni najcenejši, a s kakšnim popustom, ki Hyundaiu niso tuji, še vedno sodi med boljše izbire v razredu.
 

Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 DCT style
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 998 ccm, 73,5 kW (100 KM) pri 6.000/min, 175 Nm pri 1.500/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  4.065 x 1.775 x 1.450 mm; Medos. razdalja: 2.580 mm; Pnevmatike: 195/55 R16; Masa/nosilnost: 1.165/475 kg; Prtljažnik: 352–1.165 l.
  Največja hitrost:  185 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,4 s; Poraba goriva (WLTP): 6,1 l/100 km; Povprečje na testu: 6,9 l/100 km; Izpust CO2: 139 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.2 MPI comfort): 18.800 €, testno vozilo: 23.290 €; Hyundai Avto Trade, d.o.o., Ljubljana.
prostornost, kakovostna izdelava, oprema neodločen menjalnik, nenatančno opozarjanje na omejitve hitrosti brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.