Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 DCT style
To, kar pričakuješ
- Zmagovalec testa PRIMA je po prenovi estetsko osvežen in bolje opremljen
- S turbobencinarjem je dovolj poskočen, dvosklopčni menjalnik pa bi lahko bil hitrejši
- Čeprav ne izstopa, prepriča s kombinacijo prostornosti, kakovosti izdelave in varnostnih pripomočkov
Petek, 6. september 2024
Drugi najmanjši hyundai je pred približno dvema letoma svoje vrline pokazal na velikem primerjalnem testu PRIMA kombilimuzina razreda B. Na prvo mesto se je uvrstil pred 12 drugimi tekmeci. S tem je dokazal, da ponuja resnično vsestranski paket, ki so ga pri Hyundaiu zdaj s prenovo še dopolnili.
Oblikovno so ga le osvežili, in sicer z rahlo spremenjenim sprednjim odbijačem in masko, s katere se je logotip preselil višje, tik pod sprednji pokrov. Nove so tudi dnevne luči v glavnih žarometih ter grafika zadnjih luči. To so še nova platišča in vpadljiva zelenorumena barva lucid lime, v katero je bil odet tudi testni avtomobil.
Za doplačilo si je mogoče omisliti blagohibridni sistem, ki bi se lahko izplačal tistim, ki se pretežno vozijo po mestu.
Bolj ali manj nespremenjena je tudi notranjost, ki pa ponuja vse, kar lahko pričakujemo od avtomobila v tem razredu. Gre za dobro kombinacijo digitalnega in analognega, ki nas je prepričala že na testu PRIMA. Pri srednjem paketu opreme style digitalizacijo predstavljajo merilniki supervision, ki se z različnimi grafikami rišejo na 26-centimetrskem (10,25-palčni) zaslonu in 20,3-centimetrskem (8-palčni) zaslonu na dotik multimedijske naprave, ob katerem so nameščeni tudi klasični in vrtljivi
gumbi. Klasični gumbi so namenjeni tudi upravljanju klimatske naprave, kar v poplavi takšnih in drugačnih površin na dotik, ki jih srečujemo pri nekaterih drugih modelih, pozdravljamo.
Volanski obroč je primerno nastavljiv, sedeži pa prijetno čvrsti. Čeprav tako na armaturni plošči kot na vratnih oblogah najdemo kar nekaj trde plastike, nič ne škripa. Zato notranjost kot celota deluje kompaktno in posreduje dober občutek kakovosti.
Testni i20 je poganjal poznan litrski turbobencinski trivaljnik, ki razvije 74 kW (101 KM) moči in predstavlja najracionalnejšo izbiro pri tem modelu. Zanj je sicer na voljo tudi blagohibridni sistem z 48-voltno baterijo, ki po potrebi poveča moč za dobrih 12 kW (dobrih 16 KM) in obljublja manjšo porabo goriva. Toda zanj je treba odšteti dodatnih 1.300 evrov (1.000 evrov v kombinaciji z dvosklopčnim menjalnikom), po naših izkušnjah pa so takšni hibridi zares učinkoviti le v določenih pogojih,
predvsem v mestu. Zato se dodatni strošek morda ne bo vsem izplačal. Mi smo preizkusili dobro staro klasiko brez električne pomoči, a v kombinaciji s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom. Trivaljnik je živahen in se rad zavrti, žal pa z menjalnikom nista vedno usklajena. Ta prestavlja počasneje, kot bi pričakovali, in se počasi odziva na ukaze s plinom. Zanj je treba odšteti sprejemljivih 1.200 evrov, vendar bi se mu mi zaradi neprepričljivega delovanja zlahka odpovedali. Poraba goriva
na testu je znašala 6,9 litra na 100 kilometrov, kar ni ravno malo, a glede na to, da smo se z njim veliko sukali po mestu, sprejemljivo. Bi pa, vsaj sodeč po tehničnih podatkih, poraba utegnila biti za kakšen deciliter nižja, če bi bil motor povezan z ročnim menjalnikom.
1.200 evrov stane sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik.
Sicer pa je i20 med vožnjo prijeten avtomobil. Vzmetenje je razmeroma čvrsto, kar zagotavlja zanesljivo lego brez veliko prečnega nagibanja karoserije. Morda je vzmetenje za vožnjo po slabše vzdrževanih cestah in čez hitrostne ovire še celo malce pretrdo, a ne toliko, da bi bilo moteče. K zanesljivemu občutku prispeva tudi natančen volan, ki pa ni prvak v povednosti. Sicer pa to ni športnik, temveč avtomobil za vsak dan, od katerega na dolgi rok pričakujemo predvsem vsestranskost. In od i20
jo dobimo, saj je dovolj prostoren in kakovostno izdelan, primerno zmogljiv in dobro opremljen. Prenova mu je med drugim prinesla obogaten skupek varnostnih sistemov Hyundai Smart Sense, med katerimi velja omeniti samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem vozil, pešcev in kolesarjev, sistem za ohranjanje smeri in sledenja oznakam voznega pasu in sistem za opozarjanje ter samodejno zaviranje ob zaznavi prečnega prometa zadaj.
Ob tem sicer ni najcenejši, a s kakšnim popustom, ki Hyundaiu niso tuji, še vedno sodi med boljše izbire v razredu.
Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 DCT style |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 998 ccm, 73,5 kW (100 KM) pri 6.000/min, 175 Nm pri 1.500/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4.065 x 1.775 x 1.450 mm; Medos. razdalja: 2.580 mm; Pnevmatike: 195/55 R16; Masa/nosilnost: 1.165/475 kg; Prtljažnik: 352–1.165 l. |
Največja hitrost: 185 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,4 s; Poraba goriva (WLTP): 6,1 l/100 km; Povprečje na testu: 6,9 l/100 km; Izpust CO2: 139 g/km. |
Cena: osnovni model (1.2 MPI comfort): 18.800 €, testno vozilo: 23.290 €; Hyundai Avto Trade, d.o.o., Ljubljana. |
![]() |
prostornost, kakovostna izdelava, oprema |
![]() |
neodločen menjalnik, nenatančno opozarjanje na omejitve hitrosti |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- Hyundai
- i20
- test