Avto.info
Iskalnik: Model:

Mercedes-benz EQA

Zrcaljenj-E

  • Razred EQA je električni odsev križanca GLA in najmanjši mercedes s tovrstnim pogonom
  • Različica 250 je osnovna in ima sprednji pogon ter en elektromotor z zmernimi 140 kW (190 KM)
  • Vstop v električni svet ima svojo ceno, ki jo EQA opravičuje s prestižem in tehnološko naprednostjo
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 27. oktober 2022

Kompaktni križanec EQA je sicer del Mercedesove elektro-renesanse, a bi težko rekli, da je pravi revolucionar. Kot mnogo drugih modelov tranzicijskega obdobja namreč ni bil narejen izrecno za e-pogon, temveč si platformo deli z razredom GLA, ki ga poganjajo bencinski in dizelski stroji. To sicer ni nujno slabo, saj kot nekakšna vmesna evolucijska stopnja uporabnikom omogoča mehkejši prehod na kmalu neizogibno pogonsko tehniko. Za to je še posebej primeren prav vstopni model z oznako 250, kakršnega smo tokrat sprejeli v našo testno floto.

Navzven ima sicer izrazite poudarke, ki ga uvrščajo v družino EQ, po drugi strani je težko iti mimo podobnosti z glasnejšim bratom. Sprednji del slabih 4,5 metra dolgega avtomobila zaznamuje značilna zaprta maska, medtem ko svetlobna elementa LED povezujeta tako sprednje kot zadnje luči.

428 kilometrov dosega je bolj teoretična številka, v praksi je izjemen doseg 400, realen pa med 300 in 350.


Občutek prestiža in kakovosti je najbolj očiten v notranjosti, kjer je jasno, da razredu EQA upravičeno pripada oznaka premium. V slogu sodobnih mercedesov je notranjost izdatno in kakovostno digitalizirana, s 26-centimetrskim zaslonom na sredinski konzoli in še z enim enako velikim pred voznikom namesto klasičnih merilnikov. Gre za nadvse uporaben sistem, ki se mu lahko ukazuje neposredno na osrednjem zaslonu ali prek drsne plošče in nekaj gumbov na sredinskem grebenu. Po drugi strani so v službi instrumentne plošče gumbi na volanu. Tam je malce gneče, a sčasoma uporaba postane popolnoma intuitivna.

Materiali v notranjosti so večinoma zelo kakovostni, le ponekod se najde kak del, ki je videti bolje, kot se občuti. Morda malce subjektivna ocena, a se nam je zdel predvsem občutek odpiranja in zapiranja sprednjih vrat posebej nedorasel razredu avtomobila. Vrata so (pre)lahka in večkrat kot ne tudi ob zapiranju ostala priprta. Očiten znak, da pri zapiranju zahtevajo nekaj več sile, je postavitev ročaja na notranji strani, ki ni pomaknjen naprej, ampak je za dober zamah skoraj popolnoma na sredini vrat.

Udobje v kabini je primerno tistemu, kar lahko pričakujemo v premijskem avtomobilu te velikosti. Spredaj je odlično, na zunanjih sedežih druge vrste ni veliko slabše, sredinski sedež pa je precej zasilne narave. Toliko bolj, ker je pri nogah sredinski greben. Ta je v EQA-ju brez funkcije, a ga potrebuje GLA. Ravno nasprotno krivdo za le 340 litrov prtljažnika nosi električni pogon, saj je prostora za 95 litrov manj kot v modelu GLA. Od tega lahko odštejete še šop polnilnih kablov …

100 kW je največja moč polnjenja baterije z enosmernim tokom, z izmeničnim pa 11.


Kradljivci prostora se uporabljajo za napajanje baterijskega sklopa s kapaciteto 66,5 kWh, kar naj bi po merilnem postopku WLTP zadostovalo za 428 kilometrov vožnje. Realnost je bližje 320 do 350 kilometrom, pogojno prosti 400, denimo z izrazito previdno vožnjo. Na srečo sprednji kolesi izvedbe 250 poganja elektromotor z močjo »le« 140 kW (190 KM), kar v svetu e-avtomobilov ni ravno veliko, a avtomobil vseeno do stotice pospeši v manj kot devetih sekundah. V vožnji je suveren, lepo vodljiv in lahko tudi prijetno dinamičen, se mu pa vseeno pozna 469-kilogramska masa baterij, ki jih mora obvladovati.

Navdušenje nad električnim avtomobilom zlahka zamegli razum, zato je prav, da se pred odločitvijo za nakup zazremo v zrcalo in se soočimo z vsemi dejstvi, tudi kakšnim neprijetnim. Eno je prav gotovo cena, ki se celo po odšteti subvenciji ne spusti pod petdeset tisočakov, drugo pa so klasične uporabniške pomanjkljivosti električnih vozil. Če ti dve v vašem primeru ne igrata posebnih vlog, je lahko EQA 250 izjemen vstop v svet električnega prestiža.
 

Mercedes-benz EQA 
 Vozilo in motor križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: elektromotor, sinhron, s stalnim magnetom 140 kW (190 KM), 370 Nm; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5
  Velikost:  4.463 x 1.834 x 1.620 mm; Medos. razdalja: 2.729 mm; Pnevmatike: 235/55 R18; Masa/nosilnost: 2.040/430 kg; Prtljažnik: 340–1.320 l.
  Največja hitrost:  160 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,9 s; Poraba goriva (WLTP): 17,7 kWh/100 km; Povprečje na testu: 21,8 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km.
  Cena:  osnovni model (EQA 250): 54.900 €; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana.
videz, udobje, asistenčni sistemi velikost prtljažnika, realni doseg brez napak

Oddaj komentar

Bi želeli parkirati v središču Amsterdama? Ni problema, ampak pripravite pol milijona evrov

Skoraj pol milijona evrov za 18 kvadratnih metrov na najboljši lokaciji! Po tej cen
Novice

Hertzova električna nočna mora se nadaljuje

Kriza, ki jo je v veliki meri povzročila pandemija covida je vplivala veliko podjet
Novice

ADAC: Kaj se dogaja? Novi dizli ne morejo opraviti niti prvega tehničnega pregleda

Nemški vozniki, ki so se odločili za nakup varčnih dizelskih avtomobilov, imajo t
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

Novi Renaultov križanec je symbioz

V dolžino meri 4,41 metra in tehnično temelji na enaki platformi CMF-B, kot clio i
Novice

Polestar je predstavil novo tehnologijo ultra hitrega polnjenja: od 10 do 80 odstotkov v samo 10 minutah!

Strah glede dosega je postal že malce zavajajoč izraz. Nekatera električna vozila
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.