Avto.info
Iskalnik: Model:

Škoda fabia 1.0 TSI style

Ko učenec preraste učitelja

  • Fabia prerašča razredne okvirje in s prostorno notranjostjo sodi v sam vrh razreda
  • Bencinski 1.0 TSI s 70 kW (95 KM) je prava izbira; porabi manj kot šest litrov
  • Skupaj z najbogatejšo opremo style stane dobrih 17 tisočakov, z dodatki kakšnega več
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 21. julij 2022

Spominjam se časov prvih fabij; jemali smo jih nekako z rezervo, in sicer kot cenejše derivate volkswagna pola. Z nižjo ceno smo opravičevali nekatere pomanjkljivosti na tem ali onem področju in običajno pod črto sklenili – da povem čisto preprosto – »je soliden avtomobil za nekaj manj denarja«. A v novi, peti generaciji je dokončno prerasla te stereotipe. To ni primerjava z drugimi predstavniki B-segmenta, a vseeno se fabia umešča prav mednje in s številnimi funkcionalnimi elementi ustreza številnim kupcem.

Oblika je, jasno, stvar okusa posameznika, a s precej izrazito sprednjo masko, skladnimi linijami in zadkom z globoko v prtljažna vrata razpotegnjenimi lučmi (te so, mimogrede, zato izdelane iz dveh delov) deluje zelo všečno. Notranjost res ni najnovejši iphone, temveč ima klasične, analogne, lahko berljive merilnike (digitalni so na voljo opcijsko doplačilo) in, jasno, osrednji zaslon z vsemi sodobnosti namenjenimi funkcijami. Ampak, morda najpomembnejše, ima običajna vrtljiva stikala in mehanske gumbe za upravljanje klime (tudi za glasnost radia) namesto nadležnih drsnikov – premium zasnove, torej, kot vse bolj v en glas trdijo številni avtomobilski proizvajalci. Izdelava in uporabljeni materiali (vključno z deloma mehkim oblazinjenjem armaturne plošče) so solidne kakovosti, vzdušje kot celota prijetno domače, položaj za volanom zaradi izdatnih nastavitev ergonomsko zelo učinkovit, preglednost pa ob velikih steklenih površinah in tankih stebričkih v vse smeri zelo dobra.

Močnejša, dobrih 400 evrov dražja različica motorja 1.0 TSI ima 25 »konj« več in menjalnik s šestimi stopnjami prenosa.


Z dolžno 4,1 metra sega v vrh razreda, temu primerna je tudi notranja prostornost, saj je v kabini dovolj prostora za štiri konkretne odrasle osebe, tako za njihove glave kot noge. Trije vštric zadaj gredo resda nekoliko težje, tudi zaradi grbe (z uporabnim predalom) na tleh, ki obenem povečuje že tako ali tako radodarno odmerjene predale za drobnarije – vključno z zajetnimi žepi v vratih, odlagalnim mestom pred prestavno ročico in ogromnim predalom pred sovoznikom. Pika na i so poleg zares velikega prtljažnika, ki se brez sramu spogleduje s številko večjimi avtomobili, še številne drobne in uporabne malenkosti (glej okvir).

Testno fabio je poganjal prisilno polnjen litrski bencinski motor s 70 kW (95 KM), ki nudi solidne pospeške in tekočo mestno ter primestno vožnjo. Varčnemu in zlasti v nižjih vrtljajih prijetno uglajenemu stroju streže petstopenjski ročni menjalnik, kar na avtocesti pomeni nekaj višje vrtljaje (motor je še vedno vse prej kot glasen), zato velja ob pogostejši tovrstni rabi razmisliti o močnejši različici motorja 1.0 TSI z 81 kW (110 KM) in menjalnikom s šestimi stopnjami prenosa. Ne, vse prej kot nujno, a tudi doplačilo zanj dobrih 400 evrov je v zelo razumnih okvirih.

Če jo primerjamo s hišnim bratrancem VW polom, je fabia pod črto nedvomno boljša izbira.


Kaj pa vožnja sicer? Udobna, z učinkovitim požiranjem udarcev s ceste in obenem zelo zanesljiva tudi pri malce izrazitejšem priganjanju, kjer bi si vseeno želeli za spoznanje bolj natančen volan in nekaj nagibanja. Bolj dinamični, a pri udobju malce manj dosledni izbiri sta, na primer, seat ibiza ali ford fiesta. Ne glede na to je fabia odlično uravnotežen avtomobil za veliko večino voznikov – ne le, kar zadeva vožnjo, temveč tudi s kakovostnega in predvsem prostorskega ter cenovnega vidika.

 

Preprosto, a izjemno uporabno
Naj ne zveni kot marketinški podaljšek slogana »simply clever«; dejstvo je, da so drobne malenkosti škode fabie v praksi še kako uporabne. Izstopite, zunaj dežuje, v vratih vas čaka zložljiv dežnik. Prežvečen žvečilni gumi ali bananin olupek odložite v majhen smetnjak. Enostavno ga odstranite in vsebino stresete v večjo kanto. Svinčnik in kartica se pri fabii ne izgubita med ostalimi drobnarijami; zanju sta tu preprosti, a izjemno uporabni držali. Manjše predmete v prtljažniku lahko varno zložite v posebej za to namenjen prilagodljiv prostorček. Strgalo za led z vetrobranskih stekel je vedno pri roki, saj je shranjeno na pokrovu rezervoarja za gorivo. In še bi lahko naštevali. Ja, res gre za malenkosti, ki so v vsakdanjem življenju še kako dobrodošle.
 

Škoda fabia 1.0 TSI style
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 999 ccm, 70 kW (95 KM) pri 5.000–5.500/min, 175 Nm pri 1.600–3.500/min; Menjalnik: ročni, 5-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.108 x 1.780 x 1.459 mm; Medos. razdalja: 2.564 mm; Pnevmatike: 195/55 R16; Masa/nosilnost: 1.142/458 kg; Prtljažnik: 380–1.190 l.
  Največja hitrost:  195 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,6 s; Poraba goriva (WLTP): 5,1 l/100 km; Povprečje na testu: 5,8 l/100 km; Izpust CO2: 116 g/km.
  Cena:  osnovni model (fabia 1.0 active): 13.838 €, testno vozilo: 20.013 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
prostorna notranjost, kakovostna izdelava, motor, številne uporabne  / brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.