Suzuki swift 1.2 dualjet allgrip elegance
Zvest tradiciji
- Z novo generacijo tako oblikovno kot praktično ohranja duh svojih predhodnikov
- Namesto štirivaljnika je dobil atmosferski trivaljnik, ki mu zagotavlja dovolj poskočnosti
- Ob prostornosti in lahkotnosti med njegove glavne vrline štejemo še možnost štirikolesnega pogona
Sobota, 1. februar 2025
Suzukijev malček je že od nekdaj bil kompakten, lahkoten in poskočen avtomobil. Ena od njegovih glavnih vrlin je vedno bila majhna masa, ki brez posebej številčne konjenice pod sprednjim pokrovom omogoča doseganja spoštovanja vrednih zmogljivosti in obenem zagotavlja dobre vozne lastnosti. In to je bilo vodilo japonskih inženirjev tudi pri snovanju najnovejše generacije tega modela. Kljub novim varnostnim zahtevam, ki jih je med drugim prinesla posodobljena uredba o splošni varnosti (GSR), jim je uspelo pri osnovnem modelu maso zadržati pod eno tono. Štirikolesni pogon, s katerim je bil opremljen testni avto, sicer prinese nekaj dodatnih kilogramov, ki pa ne vplivajo bistveno na vozno dinamiko.
Novi swift je tako predvsem zelo lahkoten in dobro vodljiv avtomobil, ki med vožnjo daje tisti prijetni, žal pri večini drugih avtomobilov že skoraj pozabljeni občutek neposrednosti. Volan je natančen, enako velja za ročni petstopenjski menjalnik. Prečno nagibanje karoserije je omejeno, zato vožnja ostaja prijetna in zanesljiva, tudi če se hitreje zapodimo med ovinke. Njegov štirikolesni pogon deluje povsem samodejno in lahko prenese do 50 odstotkov navora na zadnji kolesni par, pri čemer ni
namenjen terenskim podvigom, temveč zagotavljanju dobrega oprijema na zahtevnejših podlagah.
Swift ostaja prijetno analogen avtomobil, ki je zato preprost za uporabo.
Pod sprednjim pokrovom se vrti 1,2-litrski atmosferski trivaljnik, ki razvije 61 kW moči (82 KM). Čeprav se v današnjih časih to na papirju lahko zdi (pre)malo, je swift s to kombinacijo zaradi razmeroma majhne mase v praksi povsem dovolj živahen. Poleg tega ima vgrajeno 12-voltno blagohibridno tehnologijo, ki poskrbi za dodatno varčnost in ekološko sprejemljivost. Mi smo na testu zabeležili povprečno porabo 5,9 litra na 100 kilometrov, kar je ob upoštevanju štirikolesnega pogona dober
rezultat.
Dober vtis naredi tudi njegova notranjost. No, vsaj na nas, ki cenimo funkcionalnost, ga je zagotovo naredila. Tu veje prijeten analogni duh oziroma duh preprosti v smislu preprostosti uporabe. Instrumentna plošča z analognimi merilniki in barvnim zaslonom je pregledna, upravljanju samodejne klimatske naprave so namenjena klasična stikala. Tu so tudi klasični gumbi za vklop in izklop pripomočkov, kot je sistem za vzdrževanje vozila znotraj voznega pasu, kar je pri večini novodobnih avtomobilov zakopano v menije, do katerih je treba dostopati prek zaslona na dotik. Ob tem smo pogrešali le kakšen gumb za osnovne funkcije multimedijske naprave. Veseli bi bili zlasti vrtljivega gumba za uravnavanje glasnosti. Vmesnik je logično zasnovan, pregleden in omogoča nekaj predvsem estetskega prilagajanja. Obenem ponuja brezžično povezljivost s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay.
Večina površin v kabini je odeta v trdo plastiko, ki pa z različnimi barvami in končnimi obdelavami na pogled deluje prijetno. Vse skupaj je dobro sestavljeno, zato celota posreduje dober občutek kompaktnosti in ne deluje ceneno. Pohvaliti velja tudi prostornost, tako spredaj kot na zadnji klopi, kjer se bosta brez težav namestila dva odrasla potnika. Na drugi strani pa je prtljažnik, tako glede prostornosti in prilagodljivosti kot glede obdelave, le povprečen.
1.800 evrov znaša doplačilo za štirikolesno gnani model.
Glede opreme se, vsaj pri paketu elegance z vrha ponudbe, ne moremo pritoževati oziroma bi si pri avtomobilu tega razreda težko želeli kaj več. Tu je vse, od elementov za udobje, kot sta brezstični ključ in samodejna klimatska naprava, do praktično vseh varnostnih in asistenčnih pripomočkov, med katerimi velja omeniti popolne žaromete LED s samodejnim preklapljanjem med dolgim in zasenčenim snopom, prilagodljivi tempomat, sistem za nadzor mrtvih kotov, sistem za nadzor voznika, sistem za
opozarjanje na prečni promet za vozilom in še bi lahko naštevali. Morda bo kdo pogrešal samodejni menjalnik (CVT), ki v kombinaciji s štirikolesnim pogonom žal ni na voljo.
Osnovni model stane dobrih 16.600 evrov, različica z vrha ponudbe, ki smo jo preizkusili mi, pa slabih 21 tisočakov, vključno z doplačljivo kovinsko barvo. To ni malo, a je za celostno opremljenega malčka, ki je med drugim tudi štirikolesno gnan, razumno. Pod črto ugotavljamo, da swift tudi v najnovejši izvedbi brez posebnega nastopaštva in kakšnih posebnih tehnoloških trikov ostaja prikupen, praktičen in uporaben avtomobil.
Suzuki swift 1.2 dualjet allgrip elegance |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni trivaljnik, 1.197 ccm, 61 kW (82 KM) pri 5.700/min, 112 Nm pri 4.500/min; Menjalnik: ročni, 5-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 3. |
Velikost: 3.860 x 1.735 x 1.510 mm; Medos. razdalja: 2.450 mm; Pnevmatike: 185/55 R16; Masa/nosilnost: 1.145/296 kg; Prtljažnik: 265–980 l. |
Največja hitrost: 160 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 12,5 s; Poraba goriva (WLTP): 4,9 l/100 km; Povprečje na testu: 5,9 l/100 km; Izpust CO2: 110 g/km. |
Cena: osnovni model (swift 1.2 dualjet comfort): 16.620 €, testno vozilo: 20.840 €; Magyar Suzuki Zrt., podružnica v Sloveniji. |
![]() |
preprostost uporabe, vozne lastnosti, štirikolesni pogon |
![]() |
štirikolesni pogon le z ročnim menjalnikom, prtljažnik |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- suzuki
- swift
- test