Ekskluzivno
Pet novih e-avtomobilov in kar tri različne platforme
Družina e-tron bo v naslednjem letu dobila dva modela Q4 in kupe GT. Zmeda platform se ureja, kmalu le dve namenski za električne audije. Audi bo tehnično vse bolj povezan s porschejem, GT je preoblečeni taycan.
Ponedeljek, 30. marec 2020
Konec letošnjega leta se bo v Ingolstadtu iskrilo od novih modelov. Audi pripravlja kar tri nove modele, dva že ima v ponudbi. Zgodba razkriva tudi različne poglede in tehnične rešitve dveh tekmecev – Audija in BMW-ja.
V času, ko se elektrika zdi neizbežna in morda celo edina alternativa klasično zasnovanemu bencinskemu in električnemu motorju, so različni pogledi, še posebej med dvema neposrednima tekmecema, rahlo nenavadni. BMW-jev šef razvoja Klaus Fröhlich je še konec lanskega leta, torej pred manj kot dvema mesecema, opozarjal na pretirano vero industrije v elektromobilnost v Evropi. »Kupci ne želijo električnih avtov,« je prepričan Fröhlich, čeprav je bil prepočasen vstop v elektrodobo eden od glavnih razlogov za odpustitev njegovega nekdanjega šefa, predsednika uprave BMW-ja Haralda Krugerja.
Nedaleč stran od Münchna, v Volkswagnovem Wolfsburgu in tesno povezanem Ingolstadtu, kjer domuje Audi, so zelo drugačnega mnenja. Skupina Volkswagen je pred nekaj meseci popravila napovedi prodaje električnih avtomobilov do leta 2025, in sicer z milijona na poldrugi milijon. To dokazuje trdno vero v novo električno mobilnost in deli nemško industrijo na dva pola. Ker je Audi del Volkswagna, je jasno, da gre v isto smer. Ne glede na črnogledi BMW, ki sicer v prodaji kar močno prekaša tekmeca iz Ingolstadta.
Volkswagen vero dokazuje z razvojem novih tehničnih osnov za električne avtomobile, prvi bo na njej izdelan volkswagen ID.3, sledila bo kopica drugih modelov. Audi, ki je nekakšen pionir elektrifikacije za celotno Skupino Volkswagen, je šel po enostavnejši poti. Prvi v skupini je predstavil popolnoma nova električna avtomobila e-tron in e-tron sportback, osnovo oziroma platformo zanju si je izposodil pri klasično zasnovanih avtomobilih. Imenuje se MLB, namenjena pa je avtomobilom višjega razreda z vzdolžno postavljenim motorjem.
S tem v osnovi ni nič narobe. Audi si je z znano platformo kupil čas in zmanjšal stroške, a se obenem ni mogel izogniti slabostim, ki jih ta prinaša. Nanaša se predvsem na visoko maso modelov e-tron in e-tron sportback, ki z 2,5 tone sodita v ultra težko kategorijo. Imata, denimo, 300 kilogramov več kot jaguar I-pace, visoka masa pa je pri električnih avtomobilih še bolj obremenjujoča kot pri klasičnih, saj močno zmanjšuje doseg.
A to je šele začetek Audijeve poti v elektrifikacijo, v kratkem bo sledila popolna preobrazba, ki vključuje primerno, v celoti prilagojeno in posledično lažjo platformo.
Revijo, v kateri lahko najdete celoten članek o Audijevi elektrifikaciji, pa najdete tukaj.