BMW iX
Svetilniški projekt, ki odstira BMW-jevo prihodnost
Futuristični električni športni terenec je v marsičem pravi BMW, a ima kar nekaj lastnosti, ki so s klasiko popolnoma skregane. Na prvi vožnji se je izkazal kot izjemno udoben potovalnik.
Ponedeljek, 18. oktober 2021
Pri BMW-ju pravijo, da je iX njihov svetilniški projekt, torej model, ki je zazrt daleč v prihodnost in kot tak močno odmaknjen od tipičnih primerkov svoje vrste. Je nekakšen električni ekvivalent modelom X5, X6 in X7.
Že karoserija je izdelana iz eksperimentalne mešanice materialov kot so aluminijasti odlitki, profili in pločevina, jeklo visoke trdnosti in z ogljikovimi vlakni ojačeni kompozitni material. Jasno, cilj je varčevanje pri masi, kar je ob tovorjenju velikih baterij nujen ukrep. O tem smo več pisali v rubriki tehnika aktualne številke Avto fokusa.
Malenkost manj kot pet metrov dolg in skoraj dva metra širok kolos več kot 500 kilogramov baterij dobro skriva v dnu, zato tega v kabini niti približno nismo občutili. Ravno nasprotno, občutek v iX je kot bi sedeli v salonu iz prihodnosti. Oblike so čiste, brez nepotrebnih zavihkov in robov, ter večinoma popolnoma skregane z vsem, kar bi od BMW-ja pričakovali. Še sedeži so bolj podobni fotelju, stikala za njihovo prilagajanje pa so namesto na njih, pristala na vratih. Tudi volanski obroč ni takšen kot smo ga vajeni, saj je šestkotne oblike. Armatura, vratne obloge in sedeži so odeti v mikrofibro ali usnje, plastike in drugi trdih materialov pa praktično ni. Na vrhu armature kot oglasni pano stoji podolgovat sklop dveh zaslonov - instrumentne plošče in infotainmenta, z najnovejšo programsko opremo osme generacije sistema iDrive. Kabina je izredno prostorna, o čemer priča tudi prtljažnik, ki v osnovi meri povprečnih 500 litrov, podrti sedeži pa ga povečajo na orjaških 1.750 litrov.
Kot vse ostalo, tudi pogonski del še zdaleč ni skromen. Osnovna izvedba xDrive40 zmore 240 kW (326 KM), kar je dovolj za pospešek do stotice v 6,1 sekunde, zmogljivejši xDrive50, ki smo ga imeli priložnost dodobra preizkusiti tudi mi, pa ponuja 385 kW (523 KM) in kar 765 Nm največjega navora. Stotica pride v vsega 4,6 sekunde, največja hitrost pa je pri obeh omejena na 200 km/h. Čeprav ima 2,5-tonski orjak odlično razporejeno maso in nizko težišče, o nekih tipičnih BMW-jevskih voznih lastnostih vseeno ne moremo govoriti. Tudi nagibanja ni veliko, učinkovitost pogona ob ostrejši vožnji pa je naravnost odlična, a bi celoten komplet po dinamiki lahko uvrstili ob bok ostalih velikih modelov iz zasedbe X. Če bi sedeži le ponujali dovolj bočnega oprijema.
Udobna ali ne, bo vožnja brez prestanka lahko trajala zelo dolgo, za kar pri šibkejši izvedbi poskrbi baterija s kapaciteto 76.6 kWh, pri močnejši pa kar s 111,5 kWh. Prvi po meritvah WLTP prevozi 425, drugi pa izjemnih 630 kilometrov. V praksi so številke bližje 300-350 in 450-500 kilometrov, kar smo pri drugem v praksi izkusili tudi med našim srečanjem.
Že nekaj časa je sicer iX mogoče naročiti tudi pri nas. Cene se začnejo pri 84.173 evrih za izvedbo xDrive40, xDrive50 pa stane vsaj 104.723 evrov.
Več o najbolj vročemu športnemu terencu z Bavarske in o njegovi protiuteži – električnemu i4 si lahko preberete v aktualni številki revije Avto fokus (AF267).
Oznake:
- BMW
- crossover
- dingolfing
- electric
- električni
- EV
- i3
- i4
- iX
- športni terenec
- SUV
- X5
- X6
- X7