Avto.info

BMW iX

Svetilniški projekt, ki odstira BMW-jevo prihodnost

Futuristični električni športni terenec je v marsičem pravi BMW, a ima kar nekaj lastnosti, ki so s klasiko popolnoma skregane. Na prvi vožnji se je izkazal kot izjemno udoben potovalnik.

Ponedeljek, 18. oktober 2021

Pri BMW-ju pravijo, da je iX njihov svetilniški projekt, torej model, ki je zazrt daleč v prihodnost in kot tak močno odmaknjen od tipičnih primerkov svoje vrste. Je nekakšen električni ekvivalent modelom X5, X6 in X7.

Že karoserija je izdelana iz eksperimentalne mešanice materialov kot so aluminijasti odlitki, profili in pločevina, jeklo visoke trdnosti in z ogljikovimi vlakni ojačeni kompozitni material. Jasno, cilj je varčevanje pri masi, kar je ob tovorjenju velikih baterij nujen ukrep. O tem smo več pisali v rubriki tehnika aktualne številke Avto fokusa.

Malenkost manj kot pet metrov dolg in skoraj dva metra širok kolos več kot 500 kilogramov baterij dobro skriva v dnu, zato tega v kabini niti približno nismo občutili. Ravno nasprotno, občutek v iX je kot bi sedeli v salonu iz prihodnosti. Oblike so čiste, brez nepotrebnih zavihkov in robov, ter večinoma popolnoma skregane z vsem, kar bi od BMW-ja pričakovali. Še sedeži so bolj podobni fotelju, stikala za njihovo prilagajanje pa so namesto na njih, pristala na vratih. Tudi volanski obroč ni takšen kot smo ga vajeni, saj je šestkotne oblike. Armatura, vratne obloge in sedeži so odeti v mikrofibro ali usnje, plastike in drugi trdih materialov pa praktično ni. Na vrhu armature kot oglasni pano stoji podolgovat sklop dveh zaslonov - instrumentne plošče in infotainmenta, z najnovejšo programsko opremo osme generacije sistema iDrive. Kabina je izredno prostorna, o čemer priča tudi prtljažnik, ki v osnovi meri povprečnih 500 litrov, podrti sedeži pa ga povečajo na orjaških 1.750 litrov.

Kot vse ostalo, tudi pogonski del še zdaleč ni skromen. Osnovna izvedba xDrive40 zmore 240 kW (326 KM), kar je dovolj za pospešek do stotice v 6,1 sekunde, zmogljivejši xDrive50, ki smo ga imeli priložnost dodobra preizkusiti tudi mi, pa ponuja 385 kW (523 KM) in kar 765 Nm največjega navora. Stotica pride v vsega 4,6 sekunde, največja hitrost pa je pri obeh omejena na 200 km/h. Čeprav ima 2,5-tonski orjak odlično razporejeno maso in nizko težišče, o nekih tipičnih BMW-jevskih voznih lastnostih vseeno ne moremo govoriti. Tudi nagibanja ni veliko, učinkovitost pogona ob ostrejši vožnji pa je naravnost odlična, a bi celoten komplet po dinamiki lahko uvrstili ob bok ostalih velikih modelov iz zasedbe X. Če bi sedeži le ponujali dovolj bočnega oprijema.

Udobna ali ne, bo vožnja brez prestanka lahko trajala zelo dolgo, za kar pri šibkejši izvedbi poskrbi baterija s kapaciteto 76.6 kWh, pri močnejši pa kar s 111,5 kWh. Prvi po meritvah WLTP prevozi 425, drugi pa izjemnih 630 kilometrov. V praksi so številke bližje 300-350 in 450-500 kilometrov, kar smo pri drugem v praksi izkusili tudi med našim srečanjem.

Že nekaj časa je sicer iX mogoče naročiti tudi pri nas. Cene se začnejo pri 84.173 evrih za izvedbo xDrive40, xDrive50 pa stane vsaj 104.723 evrov.

Več o najbolj vročemu športnemu terencu z Bavarske in o njegovi protiuteži – električnemu i4 si lahko preberete v aktualni številki revije Avto fokus (AF267).

Bi želeli parkirati v središču Amsterdama? Ni problema, ampak pripravite pol milijona evrov

Skoraj pol milijona evrov za 18 kvadratnih metrov na najboljši lokaciji! Po tej cen
Novice

Hertzova električna nočna mora se nadaljuje

Kriza, ki jo je v veliki meri povzročila pandemija covida je vplivala veliko podjet
Novice

ADAC: Kaj se dogaja? Novi dizli ne morejo opraviti niti prvega tehničnega pregleda

Nemški vozniki, ki so se odločili za nakup varčnih dizelskih avtomobilov, imajo t
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

Novi Renaultov križanec je symbioz

V dolžino meri 4,41 metra in tehnično temelji na enaki platformi CMF-B, kot clio i
Novice

Polestar je predstavil novo tehnologijo ultra hitrega polnjenja: od 10 do 80 odstotkov v samo 10 minutah!

Strah glede dosega je postal že malce zavajajoč izraz. Nekatera električna vozila
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.