Avto.info

Ford

Od ideje do avtomobila

Pri Fordu, ki sodi med najstarejše avtomobilske znamke in je tudi prvi proizvajalec, ki je avtomobile začel serijsko izdelovati na tekočem traku, so nam pokazali, kako snujejo avtomobile in inovativne proizvodne procese, ki jih že, nekatere pa šele bodo, uporabljali za serijsko proizvodnjo.

Avtor: Borut Fakin / Foto: BF, Ford
Sreda, 13. november 2019

Navadno so oblikovalci, ki v avto želijo prenesti čim več čustev ter inženirji, ki so zadolženi za tehnično izvedbo, navadno na nasprotnih bregovih. Oblikovalci si avto zamislijo, inženirji pa povedo, ali je njihova zamisel izvedljiva in finančno smotrna. Zato, da iz zamisli nastane avtomobil, ki je pripravljen na serijsko proizvodnjo, je potrebno konstantno sodelovanje v okviru procesov, ki so ji pri Fordu zelo izpilili in jih, kot pravijo, z novimi pristopi konstantno izpopolnjujejo.

Pri športnem terencu puma, ki je zasnovan na fiestini platformi, so želeli doseči privlačno obliko ter kupcem ponuditi nadpovprečno prostoren in uporaben avtomobil. Zato so se odločili za sedem centimetrov širša koloteka, medosno razdaljo pa so povečali za slabih deset centimetrov. S tem so zagotovili prostorno drugo vrsto ter največji prtljažnik v razredu, ki sprejme 456 litrov prtljage in v širino meri en meter. 

Glavna posebnost in vrlina prostora v zadku pa je velika pravokotna ”luknja” pod talno polico. V bistvu gre za 76 centimetrov širok, 75 centimetrov dolg in 30,5 centimetra globok zaboj, ki so ga poimenovali MegaBox, namenjen pa je najrazličnejši uporabi. Vanj lahko pospravimo kabinski kovček ali pravzaprav vse, kar vam pade na misel, med drugim tudi mokre in umazane stvari. Izdelan je namreč iz trpežne plastike, na dnu pa ima pokrovček. Zato ga je mogoče oprati z vodo. V njem lahko umijemo hišnega ljubljenčka, ki si je privoščil blatno kopel, ali vanj pospravimo do 115 centimetrov visoko lončnico iz Ikee. Možnosti so skoraj neomejene. Lahko ga tudi, in to se nam zdi še najbolj izvirna zamisel, uporabimo tudi kot prenosni bar na pikniku. 

360-STOPINJSKO SKICIRANJE
Eno od orodij, ki so ga razvili v Fordovem oblikovalskem središču v Kölnu in ga že uporabljajo pri snovanju novih avtomobilov, je 360-stopinjsko skiciranje. Tu oblikovalec ne uporablja več svinčnika in papirja, temveč z digitalnim grafičnim svinčnikom riše na zaslon. Tako lahko vidi, kako se ujemajo posamezni elementi, kot so armaturna plošča, vratne obloge in strop, vse skupaj pa si je mogoče v tridimenzionalni obliki ali s pomočjo navidezne resničnosti takoj ogledati z voznikovega zornega kota ali iz katerega koli položaja v avtomobilu.

3D TKANJE
Med drugim so nam v Kölnu predstavili tudi nov sistem za izdelavo sedežnih prevlek in drugih oblog, ki bo poenostavil in pohitril proizvodnjo ter omogočil izjemno personalizacijo. 3D tehnika pospeši in poceni izdelavo prevlek, saj materialov ni treba rezati in šivati, med proizvodnjo pa ne pride do odpada. Ta tehnika omogoča združevanje različnih materialov, kot so volna, poliester in celo svila, pri čemer iz stroja pride zaključen izdelek, ki pristaja kot vlit. Z uporabo prevodnih materialov bi lahko voznik le z dotikom prevleke, ki jo je med drugim mogoče tudi reciklirati, odprl steklo, sprožil klic ali bil opozorjen na morebitno zdravstveno težavo. Ta tehnika ponuja tudi skoraj neomejene možnosti oblikovanja po želji kupca, saj si bo lahko le-ta prek spleta recimo izbral barve, vzorce in dodal tudi kakšen napis. Uporabiti jo je mogoče za vse površine v kabini, ki jih prekriva tkanina.

Podrobneje o tem, kako pri Fordu snujejo avtomobile in napredne proizvodne procese, pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF244).

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.