Ford
Od ideje do avtomobila
Pri Fordu, ki sodi med najstarejše avtomobilske znamke in je tudi prvi proizvajalec, ki je avtomobile začel serijsko izdelovati na tekočem traku, so nam pokazali, kako snujejo avtomobile in inovativne proizvodne procese, ki jih že, nekatere pa šele bodo, uporabljali za serijsko proizvodnjo.
Sreda, 13. november 2019
Navadno so oblikovalci, ki v avto želijo prenesti čim več čustev ter inženirji, ki so zadolženi za tehnično izvedbo, navadno na nasprotnih bregovih. Oblikovalci si avto zamislijo, inženirji pa povedo, ali je njihova zamisel izvedljiva in finančno smotrna. Zato, da iz zamisli nastane avtomobil, ki je pripravljen na serijsko proizvodnjo, je potrebno konstantno sodelovanje v okviru procesov, ki so ji pri Fordu zelo izpilili in jih, kot pravijo, z novimi pristopi konstantno izpopolnjujejo.
Pri športnem terencu puma, ki je zasnovan na fiestini platformi, so želeli doseči privlačno obliko ter kupcem ponuditi nadpovprečno prostoren in uporaben avtomobil. Zato so se odločili za sedem centimetrov širša koloteka, medosno razdaljo pa so povečali za slabih deset centimetrov. S tem so zagotovili prostorno drugo vrsto ter največji prtljažnik v razredu, ki sprejme 456 litrov prtljage in v širino meri en meter.
Glavna posebnost in vrlina prostora v zadku pa je velika pravokotna ”luknja” pod talno polico. V bistvu gre za 76 centimetrov širok, 75 centimetrov dolg in 30,5 centimetra globok zaboj, ki so ga poimenovali MegaBox, namenjen pa je najrazličnejši uporabi. Vanj lahko pospravimo kabinski kovček ali pravzaprav vse, kar vam pade na misel, med drugim tudi mokre in umazane stvari. Izdelan je namreč iz trpežne plastike, na dnu pa ima pokrovček. Zato ga je mogoče oprati z vodo. V njem lahko umijemo hišnega ljubljenčka, ki si je privoščil blatno kopel, ali vanj pospravimo do 115 centimetrov visoko lončnico iz Ikee. Možnosti so skoraj neomejene. Lahko ga tudi, in to se nam zdi še najbolj izvirna zamisel, uporabimo tudi kot prenosni bar na pikniku.
360-STOPINJSKO SKICIRANJE
Eno od orodij, ki so ga razvili v Fordovem oblikovalskem središču v Kölnu in ga že uporabljajo pri snovanju novih avtomobilov, je 360-stopinjsko skiciranje. Tu oblikovalec ne uporablja več svinčnika in papirja, temveč z digitalnim grafičnim svinčnikom riše na zaslon. Tako lahko vidi, kako se ujemajo posamezni elementi, kot so armaturna plošča, vratne obloge in strop, vse skupaj pa si je mogoče v tridimenzionalni obliki ali s pomočjo navidezne resničnosti takoj ogledati z voznikovega zornega
kota ali iz katerega koli položaja v avtomobilu.
3D TKANJE
Med drugim so nam v Kölnu predstavili tudi nov sistem za izdelavo sedežnih prevlek in drugih oblog, ki bo poenostavil in pohitril proizvodnjo ter omogočil izjemno personalizacijo. 3D tehnika pospeši in poceni izdelavo prevlek, saj materialov ni treba rezati in šivati, med proizvodnjo pa ne pride do odpada. Ta tehnika omogoča združevanje različnih materialov, kot so volna, poliester in celo svila, pri čemer iz stroja pride zaključen izdelek, ki pristaja kot vlit. Z uporabo prevodnih materialov
bi lahko voznik le z dotikom prevleke, ki jo je med drugim mogoče tudi reciklirati, odprl steklo, sprožil klic ali bil opozorjen na morebitno zdravstveno težavo. Ta tehnika ponuja tudi skoraj neomejene možnosti oblikovanja po želji kupca, saj si bo lahko le-ta prek spleta recimo izbral barve, vzorce in dodal tudi kakšen napis. Uporabiti jo je mogoče za vse površine v kabini, ki jih prekriva tkanina.
Podrobneje o tem, kako pri Fordu snujejo avtomobile in napredne proizvodne procese, pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF244).