Podražitev polnjenja
Ionity: 50 evrov za polnjenje nissana leafa!
Električni avtomobili so vstopili na trg kot rešitelji planeta in pogonsko cenejša alternativa. Minila so leta in izkazalo se je, da zaradi proizvodnih procesov baterij in nastalih odpadkov vendarle niso popolnoma čisti, po novem pa njihovo polnjenje na javnih polnilnicah ne bo več tako poceni.
Sobota, 18. januar 2020
Število električnih vozil na evropskih cestah raste, z njimi pa tudi množica podjetij, ki ponujajo infrastrukturo za njihovo polnjenje. Eno izmed podjetij v Evropi z največjim potencialom je Ionity, konglomerat, ki so ga ustanovili Daimler, BMW, Volkswagen in Ford. Ionity ima trenutno 200 polnilnih postaj v 20 državah, pri nas trenutno samo v Ilirski Bistrici, v gradnji pa so postaje v Kopru, Mariboru in na Smedniku pri Novem mestu. Ionity ponuja fiksno ceno 8 evrov na polnjenje, a uporabnike kmalu čaka občutna podražitev. Od 31. januarja se bo polnjenje obračunalo glede na število kilovatnih ur električne energije in sicer 0,79 evra za eno kilovatno uro.
To pomeni, da bo lastnik nissana leafa, ki ima vgrajeno baterijo kapacitete 65 kWh, za eno polnjenje odštel približno 50 evrov, to pa bo zadostovalo za do 385 kilometrov poti (uradni podatki proizvajalca). Za 50 evrov lahko pri nas kupite približno 38 litrov neosvinčenega 95-oktanskega bencina - če bi ga natočili v golfa sedme generacije s 125 'konji' in ročnim menjalnikom, bi glede na uradne podatke o porabi opravili približno 600 kilometrov poti.
Ionity sicer poudarja, da bodo imeli lastniki avtomobilov ustanovnih znamk določene ugodnosti pri polnjenju. Vozila znamke Mercedes-Benz naj bi tako lahko polnili za 30 centov za eno kilovatno uro električne energije. Ta cena je primerljiva z tisto, ki jo plačujejo lastniki tesle na evropskih superpolnilnicah.
Mreža Ionity polnilnic
Oznake:
- Avto fokus
- električna
- Ionity
- Novice
- podražitev
- vozila