Porsche taycan cross turismo
Električni športnik, ki zmore vse!
Porsche je javnosti končno razkril težko pričakovano nadaljevanje zgodbe o električnem taycanu. Športni karavan s terenskimi ambicijami nosi oznako cross turismo.
Četrtek, 4. marec 2021
Novi član Porschejeve družine električnih vozil je taycan cross turismo, atraktiven športni karavan (drugod jih imenujejo shooting brake), ki za razliko od limuzinske izvedbe ponuja tudi nekaj terenskih zmogljivosti. Spodnji del karoserije je namreč odet v trpežne plastične obloge, zračno vzmetenje pa omogoča, da se na ukaz voznika trebuh vozila od vozne podlage oddalji za dodatne tri centimetre. Slednje je možno tudi programirati na določene lokacije, kar pomeni, da se podvozje samodejno zviša, denimo med vožnjo preko poznanih ležečih policajev.
Pogonska tehnika je na las podobna tisti pri limuzinskemu taycanu z oznakami 4, 4S, turbo in turbo S. To pomeni, da je v vsakem primeru pogon speljan k vsem štirim kolesom, prav tako pa so čisto vsi opremljeni z večjim 800-voltnim baterijskim sklopom s kapaciteto 93,4 kWh. Osnovni taycan 4 ponuja največjo moč 350 kW (476 KM), kar je dovolj za pospešek do stotice v le 5,1 sekunde, medtem ko turbo S enako hitrost z močjo 560 kW (761 KM) doseže že po vsega 2,9 sekunde! Z enim polnjenjem, odvisno od različice, lahko prevozi med 388 in 456 kilometrov (po meritvah WLTP). Tudi izvedba cross turismo v osnovi ponudja polnjenje z dvosmernim tokom z močjo 11 kW (za doplačilo 22 kW), medtem ko enosmerni tok baterijo lahko polni z največ 270 kW. Pri slednjem naj bi za 100 kilometrov vožnje zadostoval že 5-minutni priklop.
Zunanjost v slogu panamere sport turismo omogoča še nekaj dodatnih funkcionalnosti, ki so namenjene predvsem aktivnemu preživljanju prostega časa. S posebej zasnovanim nosilcem za tri kolesa, ki se pritrdi na zadnji del vozila se popolno ujemata dva modela električnih koles, oblikovanih v slogu cross turisma. Potem so tu še strešni nosilci in strešni kovček, ki je zasnovan za uporabo pri hitrosti vožnje do 200 km/h.
V sprednjem delu kabine je večina stvari ostala enaka kot v običajnem taycanu, omembe vreden je le paket Off-Road Design, ki med drugim na vrh armature prinaša kompas. Bolj ključne so spremembe v zadnjem delu, saj je ta postal neprimerno bolj vsestransko uporaben. Prtljažni prostor v osnovi sprejme do 446 litrov prtljage, medtem ko je s podiranjem zadnje klopi z dvema ali tremi sedeži povečljiv na 1.212 litrov.