Podatki nemškega avtokluba
Velika statistika okvar: električni se kvarijo manj pogosto kot klasični avtomobili
Nemški avtomobilski klub ADAC je na podlagi lastne statistike izluščil statistiko okvar tri leta starih avtomobilov in ugotovil, da so v letu 2023 električni avtomobili pomoč na cesti potrebovali občutno manjkrat kot bencinski ter dizelski. Največkrat je bil razlog za klic "rumenih angelov" izpraznjena baterija.
Sreda, 8. maj 2024
Nemškemu avtoklubu ADAC ne zmanjka dela: leta 2023 je bil "rumeni angel" na pomoč poklican vsakih devet sekund, posredovali so pri več kot 3,5 milijona okvarah. To je bilo 117.570 primerov okvar več kot leto prej. Glavni razlog: splošno povečan promet.
Kot je pokazala njihova statistika za leto 2023, so se električni avtomobili v preteklem letu kvarili manj pogosto kot njihovi tekmeci z motorji z notranjim izgorevanjem. Vzeli so podatke tri leta starih električnih avtomobilov in tri leta starih avtomobilov s termičnimi motorji - oboji so bili prvič registrirani leta 2021. Po podatkih ADAC-a so pri električnih zabeležili 2,8 okvarjena avtomobila na 1.000 vozil, medtem ko se je pri klasičnem pogonu pokvarilo 6,4 avtomobila na 1.000 vozil.
Razlika 3,6 avtomobila je bistveno večja kot leta 2020. Takrat so imela tri leta stara električna vozila le za 1,9 avtomobila manj okvar kot motorji z notranjim zgorevanjem. "Ti podatki potrjujejo vse večjo zanesljivost električnih vozil, čeprav je še prezgodaj za končno oceno njihove splošne zanesljivosti glede okvar," navaja ADAC.
Najpogostejši vzrok okvar v letu 2023 je bila okvarjena ali izpraznjena zagonska baterija, ki je pri električnih zakrivila kar največ neplaniranih postankov s posredovanjem kluba ADAC. Na drugem mestu so bile težave s pnevmatikami, tretje mesto med bencinskimi in dizelskimi modeli pa so zasedle težave z motorjem oziroma upravljanjem motorja. Pri slednjih so bile razlike med električnim in klasičnimi pogoni največje (1,2 proti 0,2 vozila). Zanimivo, da se vrstni red obeh tipov pogonov večinoma ujema, a so pri električnih tretje mesto zasedle težave z okvarami zaganjalnika, alternatorja, električnega sistema in luči. Še redkeje so težave povzročali sistemi zaklepanja in zavore.
Če kot vzrok za okvaro izvzamemo pnevmatike (povprečna kilometrina pri motorjih z notranjim izgorevanjem je večja), se pri primerjavi pogostosti okvar med električnimi avtomobili in avtomobili z motorjem z notranjim izgorevanjem najbolj razlikujeta dve področji: zaklepanje in področje pogonskega sistema. Pri slednjem lahko krivca iščemo v razliki med pogoni, predvsem v tem, da je električni motor neprimerno bolj preprost od denimo bencinskega. Pa tudi pri zaklepanju lahko razloge za tako velike razlike (0,1 proti 0,5 vozila na 1.000) iščemo v sistemih za samodejno odklepanje in zaklepanje, ki so pri električnih izjemno pogosti, njihova prednost pa je, da težje pride do zaklenjenega ključa v vozilu.
Mimogrede, vodilni v zanesljivosti med tri leta starimi vozili so bili: BMW i3 (0,4), mini (0,4) in BMW X1 (0,7). Na zadnjem mestu so pristali modeli toyota yaris (27,8), ford kuga (25,4) in toyota C-HR (22,0).