Podnebna konferenca v Glasgowu
Razkol v avtomobilski industriji: samo 6 proizvajalcev se je zavezalo k ukinitvi bencinskih motorjev
Na podnebni konferenci v Glasgowu zaveze za postopno ukinitev bencinskih in dizelskih motorjev med drugim niso podpisali Volkswagen, BMW, Honda, Hyundai, Nissan, Toyota ...
Četrtek, 11. november 2021
Konferenca Združenih narodov o podnebnih spremembah – COP26 v Glasgowu je pomemben dogodek, na katerem so se zbrali voditelji in voditeljice iz vseh držav sveta, da bi se dogovorili o tem, kako pospešiti globalno ukrepanje za rešitev podnebne krize.
Šest avtomobilskih proizvajalcev, to so Ford, General Motors, Mercedes-Benz, Volvo, Jaguar Land Rover in kitajski BYD ter 30 držav je včeraj sprejelo dogovor o postopni ukinitvi prodaje vozil z bencinskimi in dizelskimi motorji do leta 2040.
Vsi drugi niso.
Težava je v tem, da ti drugi proizvajalci niso "majhne ribe", ampak pomembni, morda ključni akterji v svetovni avtomobilski industriji. V ta krog sodijo Volkswagen, BMW, Honda, Hyundai, Nissan, skupina Stellantis in Toyota, ki so se vzdržali pri podpisovanju sporazuma. Po poročanju tujih medijev jim ni všeč, da sporazum od njih zahteva izjemno velika vlaganja v novo tehnologijo in to brez ustreznih obljub oblasti o izgradnji infrastrukture za polnjenje električnih vozil. Svojega podpisa niso prispevale niti nekatere najmočnejše države, kot so Kitajska, ZDA in Nemčija.
Pri BMW-ju izpostavljajo, da je glavna težava negotovost glede razvoja globalne infrastrukture, ki bo sposobna zdržati popoln prehod na vozila z ničelnimi emisijami. Pri Toyoti pa pravijo, da čeprav so se podpisa vzdržali, s podpisniki delijo enak cilj in odločnost za spopadanje s podnebnimi spremembami ter tako ostajajo odprti za sodelovanje.
Omeniti velja, da se je koaliciji pridružilo tudi več drugih svetovnih podjetij, kot je Uber. Obljubili so, da bo do leta 2030 njihov vozni park popolnoma brez emisij.