Subaru crosstrek
XV je s temeljito nadgradnjo postal crosstrek
Subaru XV je bil sprva le povišana impreza, nato pa se je razvil v čisto svoj model. Odslej bo nosil tudi novo ime crosstrek, ki je bil sicer že v uporabi drugod po svetu. A bolj kot to so ob predstavitvi novega modela pomembne vse številne izboljšave.
Torek, 5. december 2023
Model XV se je Subarujevi postavi pridružil leta 2011 in kaj kmalu postal eden ključnih modelov na evropskem trgu, kjer dosega kar 40 odstotkov skupne prodaje znamke. Zato je jasno, da so se morali njegove prenove lotiti izjemno preudarno. Pravzaprav je bil tako prevetren in dodelan, da lahko govorimo kar o popolnoma novem modelu.
Napredek je očiten že navzven, kjer je crosstrek robustne poteze nadgradil z nekoliko bolj dinamičnimi linijami v skladu s Subarujevo oblikovalsko filozofijo »dynamic x solid«.
Drzna zunanjost tudi jasno sporoča, da je crosstrek sposoben veliko več kot le cestnih dogodivščin. Pogonska zasnova je še vedno značilna kombinacija stalnega simetričnega štirikolesnega pogona (S-AWD) s hibridnega pogonskega sklopa e-BOXER. Motor s prostornino 1,6 litra je bil sicer opuščen, zato vse naloge sedaj prevzema dvolitrski bokserski štirivaljnik z močjo 100 kW (136 KM), ki je povezan z 12,3-kilovatnim električnim motorjem v sklopu brezstopenjskega menjalnika Lineartronic. Slednjega so se inženirji lotili, da je še nekoliko bližje dinamiki po godu evropskih kupcev. Pogonski sklop e-BOXER zopet zagotavlja nizko težišče in odlično razporeditev mase vozila. Čeprav gre za blagi hibridni sklop z baterijskim sklopom s kapaciteto komaj 0,56 kWh, je crosstrek sposoben zelo kratek čas voziti le na elektriko. Bolj pomembna pa je pomoč elektromotorja v primernih situacijah, kjer pripomore predvsem k zmanjševanju porabe goriva.
Terenske sposobnosti so pri subarujih sicer samoumevne, a je pogonski sistem X-mode vseeno še nekoliko napredoval in po novem poleg različnih programov vožnje, omogoča tudi uporabo pri vzvratni vožnji. Stalni štirikolesni pogon je serijski pri vseh različicah, vključno z vektorsko razporeditvijo navora za še boljšo vodljivost in zmogljivost v ovinkih. Prav tako serijski je sistem SI-DRIVE, ki omogoča izbiro dveh načinov delovanja, prvi je varčen, drugi pa nekoliko bolj izrazito športen. Karoserija crosstreka je za terenske podvige od tal oddaljena kar 220 milimetrov, v primerjavi s predhodnikom pa so bili izboljšani še pristopni in odstopni koti.
Notranjost avtomobila je na nek način pravo nasprotje zunanjosti, saj jo zaznamujeta tako prefinjenost kot udobje. Prenova je zagotovila nekoliko bolj optimalno notranjo razporeditev, kjer so dodatni milimetri na voljo tako v širino kot dolžino. Prtljažnik s prostornino 328 litrov sicer ostaja razmeroma skromen, je pa povečljiv na 1314 litrov in na račun velike ter globoko vrezane odprtine omogoča preprost dostop.
Sprednji del kabine je pridobil pokonci postavljen osrednji zaslon s premerom 29,5 centimetra, ki navdušuje tako s pregledno grafiko kot preprosto logiko upravljanja. Hvalimo tudi dejstvo, da so poleg gumbov na dotik še naprej na voljo klasična stikala za ukaze, ki jih morajo vozniki izvesti, ne da bi umaknili pogled za varno vožnjo. Zanimiva funkcija multimedijskega vmesnika se imenuje what3words, ki omogoča iskanje željene lokacije s pomočjo vnosa le treh ključnih besed. Jasno, da je po prenovi na voljo brezžična povezljivost tako z Apple CarPlay kot Android Auto.
Izjemno pomembna nadgradnja je doletela že tako odličen varnostni sistem EyeSight Driver Assist. Subarujev sistem za preprečevanje trkov namreč po novem uporablja tri kamere, s čimer se je vidno polje skoraj podvojilo, po novem pa zato lahko prepoznava tako kolesarje kot pešce. Serijsko vgrajen sistem ima kar 14 funkcij, pri čemer je polovica popolnoma novih.
Novi crosstrek je pri nas že na voljo in v bogato opremljeni osnovni izvedbi style stane 37.240 evrov. Naslednja stopnja je style xtra, ki predvsem za več udobja zahteva 38.740 evrov, medtem ko je prestižni premium na voljo za 41.940 evrov.