Ferrari SF90 XX stradale in spider
Prvi cestni ferrari z oznako XX
SF90 XX je dirkaško nastrojen priključni hibrid, ki zmore več kot tisoč “konjev” in sme tudi na cesto.
Petek, 30. junij 2023
Ena od glavnih lastnosti ekstremnega modela iz Maranella, ki sta pravzaprav dva, saj gre za kupejevsko izvedbo stradale in izvedbo zgoraj brez, imenovano spider, je možnost uporabe tako na stezi kot na cesti. Ferrarijevi modeli z oznako XX, ki jih poznamo od leta 2005, so namreč do zdaj bili namenjeni le dirkaški uporabi.
Pogonski sklop sestavljajo sredinsko nameščen štirilitrski V8 s 586 kilovati (797 KM) moči in trije elektromotorji (po eden na sprednjih kolesih ter eden med bencinskim motorjem in menjalnikom), ki skupaj zmorejo 171 kilovatov (233 KM). Skupna moč tako znaša 757 kilovatov (1.030 KM), kar je 30 ”konjev” več kot pri običajnem SF90. To so dosegli z različnimi izboljšavami bencinskega stroja, med drugim z novimi bati in s poliranjem sesalnega sistema.
Spremenjene so nastavitve hibridnega sistema, ki lahko kratkotrajno zagotovi dodatno moč, nadgrajen je tudi osemstopenjski dvosklopčni menjalnik, ki je prevzel logiko delovanja dirkalnika ferrari daytona SP3. Za zanesljivo zaviranje so novincu namenili sistem ABS evo iz modela 296 GTB. Pospešek do stotice traja le 2,3 sekunde, končna hitrost pa znaša 320 kilometrov na uro. Dodelano podvozje je nekoliko trše kot pri klasičnem SF90.
Seveda so se v Maranellu zelo natančno posvetili tudi aerodinamiki in estetiki svojega novega ekstremnega avtomobila. Namenili so mu številne aerodinamične elemente, med drugim, prvič po modelu F50 iz leta 1995, fiksni zadnji spojler. Ta denimo zagotavlja 530 kilogramov potisne sile pri hitrosti 250 kilometrov na uro, medtem ko zadnji usmerjevalnik zagotovi 45 kilogramov. Vsi ti deli so strogo iz ogljikovih vlaken in omogočajo, da skupna masa avtomobila ne presega 1.560 kilogramov.
Notranjost krasijo tehnični materiali in ogljikova vlakna, popolnoma nova pa sta sedeža s cevnim okvirjem prav tako iz ogljikovih vlaken.
Tako kot se za posebne ferrarije spodobi, bo proizvodnja modela SF90 XX omejena. Model stradale bodo izdelali v 799 primerkih, medtem ko bo spiderjev le 599.
Za prvega bo treba Italiji odšteti 770 tisoč evrov, za drugega pa 850 tisočakov.