Tehnika
Obnova filtra trdih delcev: DPF ni noben bav bav!
Mnogi menijo, da starejšemu avtomobilu z dizelskim motorjem zaradi zamenjave filtra trdih delcev preti visok strošek, a še zdaleč ni tako. Filter lahko tudi očistite ali obnovite!
Nedelja, 1. avgust 2021
Zamenjava filtra trdih delcev je draga, saj običajno stane več kot tisoč ali celo dva tisoč evrov in jo je zlasti pri starejšem vozilu težko upravičiti. "Življenjska doba filtra je približno 200 tisoč kilometrov," pojasnjujejo v podjetju Strajnar catalytic systems iz Sežane, ki so specialisti za obnovo in čiščenje katalizatorjev ter filtrov trdih delcev. "Nekateri proizvajalci avtomobilov celo predpisujejo njegovo menjavo kot del obveznega vzdrževanja vozila, sicer pa je filter v veliki večini primerov mogoče tudi očistiti ali obnoviti." Strajnar pri svojem delu uporablja le najbolj kakovostne izdelke in se izogiba cenenim ponaredkom. "Pri njih so težave tako s kakovostjo kot tudi montažo, saj niso povsem enaki originalu. Poleg tega je njihova življenjska doba precej krajša in jih je zato treba kmalu znova menjati!"
Za obnovo ali čiščenje nekaj stotakov
Strajnar pri obnovi ohrani originalno ohišje filtra, satovje pa zamenja z novim, ki je po kakovosti enakovredno originalnemu. Takšna obnova, odvisno od modela, stane približno 200 do 400 evrov, če je satovje prevlečeno s plemenitimi kovinami, pa kakšen stotak ali dva več. Druga možnost je čiščenje originalnega satovja, sogovornik pa poudarja, da pri tem ne gre za čiščenje z aditivi in delovanjem motorja pod visokimi vrtljaji (prisilna regeneracija), temveč se filter v celoti razstavi in očisti v posebni peči, kjer se segreje na 650 stopinj Celzija. "Tako saje in druge nečistoče popolnoma izgorijo, po končanem postopku pa sledi še meritev pretoka in izdaja potrdila o čistosti filtra."
Pogost razlog so napake na motorju
Pogosto se filter lahko zamaši zaradi drugih okvar na motorju – nekoč so takšni avtomobili za seboj puščali gost črn dim, danes pa se nečistoče zadržijo v filtru. "Zato je zelo pomembno, da mehanik takšno napako odkrije in jo odpravi," poudarja strokovnjak, ki odsvetuje sicer priljubljeno odstranjevanje filtra. "To je res najceneje, a obenem v nasprotju z zakonom, saj takšen avtomobil v zrak izpušča ogromno strupenih snovi." Ob tem dodaja, da pri takšnih vozilih opazimo močno dimljenje, odstranitev filtra pa pogosto privede do okvar motorja ter motorne elektronike, saj je treba pri odstranitvi prilagoditi celotno programsko opremo. S tem se poruši delovanje sistema, v večini primerov pa pride do poškodbe turbine, saj po odstranitvi filtra ni več protitlaka v izpušnem sistemu.