Ford ecosport 1.0 ecoboost avtomatik titanium
V imenu udobja
- Nekoč črni raček je danes atraktiven alternativec v segmentu malih crossoverjev
- S klasičnim samodejnim menjalnikom povezana šibkejša od dveh bencinskih različic je presenetljivo posrečena kombinacija
Petek, 14. avgust 2020
Pred približno dvema letoma je ford ecosport doživel temeljito prenovo, ki ga je iz precej nekonkurenčnega primerka med malimi križanci spremenila v premisleka vredno alternativo. Svež videz, bolje uglašeno podvozje, sodobnejša tehnologija in bolj primerna cenovna politika so ga postavili nazaj na zemljevid, kjer med tekmeci izstopa z nekoliko poudarjenim terenskim stasom.
Ker smo ga v aktualni podobi že dvakrat testirali, se bomo osredotočili na posebnost tokratnega primerka. To je samodejni menjalnik, ki je na voljo le v kombinaciji z bencinskim trivaljnikom z močjo 92 kW (125 KM). Živahno vrteč motor ima ugodno krivuljo navora in je praviloma zelo odziven. Zato je bila skrb glede kombinacije s klasičnim samodejnim menjalnikom utemeljena, a na koncu odveč. Poskočnost je namreč ostala skorajda nedotaknjena, kar lahko deloma pripišemo dejstvu, da je menjalnik
sodoben izdelek s šestimi stopnjami prenosa. Vseeno ob kakšnih bolj ambicioznih manevrih, kot so prehitevanja ali kakšna dinamična poteza v mestnem vrvežu, zahteva nekaj prilagajanja voznika. Malce zamika pri odzivu vseeno ima, tudi moč motorja je večinoma v območju sprejemljivega, brez presežkov. Na papirju je takšen ecosport nekoliko počasnejši od izvedbe z ročnim menjalnikom (šest desetink več potrebuje do 100 km/h), a se za to oddolži z večjim udobjem, tako na daljših poteh kot med
prebijanjem skozi prometne zamaške.
Dvosklopčnega menjalnika ne ponuja, saj ni izrazito dinamičen avtomobil, bolj stavi na vozno udobje.
Pri porabi goriva na našem preizkusu ni zahteval posebnega davka, saj je povprečno porabil skorajda enako kot tisti z ročnim menjalnikom, ki je bil na testu v približno enakem letnem času, a je stal na večjih (praviloma bolj potratnih) pnevmatikah. Za samodejni menjalnik je treba plačati približno 1.800 evrov več kot za ročnega, a je po našem mnenju vreden tega denarja. Da je odločitev lažja, vam pri Fordu ponujajo razne popuste, ki skupaj lahko nanesejo celo več kot to.
Ford ecosport 1.0 ecoboost avtomatik titanium |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 999 ccm, 92 kW (125 KM) pri 6000/min, 170 Nm pri 1400/min; Menjalnik: samodejni, šeststopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4096 x 1765 x 1653 mm; Medos. razdalja: 2519 mm; Pnevmatike: 205/60 R16; Masa/nosilnost: 1391/379 kg; Prtljažnik: 356–1238 l. |
Največja hitrost: 180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,6 s; Poraba goriva (EU): 7,0 l/100 km; Povprečje na testu: 8,6 l/100 km; Izpust CO2: 160 g/km. |
Cena: osnovni model (1,0 ecoboost connected): 17.210 €, testno vozilo: 22.770 €; Ford Summit Motors, d. o. o., Ljubljana. |
motor in menjalnik, videz | odpiranje prtljažnika vstran, poraba | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- avtomatik
- ecoboost
- ecosport
- Ford
- test
- trivaljnik