Avto.info
Iskalnik: Model:

Mazda CX-30 skyactiv-X 186 GT plus

Majhne, a učinkovite spremembe

  • Dvolitrski bencinar z izboljšavami zdaj zmore 137 kilovatov (186 KM)
  • Njegov glavni adut ostaja uglajenost, s porabo približno sedem litrov na 100 kilometrov je lahko tudi varčen
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 12. marec 2022

Mazdo CX-30 smo pred kratkim preizkusili s posebej bogatim paketom opreme ob 100. obletnici znamke. Ugotovili smo, da med križanci razreda C izstopa s kakovostjo materialov in končne obdelave, s čimer se prav konkretno spogleduje s premijskimi modeli. Poleg tega smo ugotovili, da se pohvali z voznimi lastnostmi, ki lahko zagotovijo več užitkov za volanom, kot jih zmore ponuditi večina tekmecev. Ob tem Mazdini modeli izstopajo tudi z bencinskimi motorji, ki za razliko od večine niso prisilno polnjeni, temveč atmosferski z nekaj posebnimi tehničnimi rešitvami. 

Dvolitrski stroj skyactiv X namreč združuje princip delovanja bencinskih in dizelskih motorjev, saj vžig poteka tako s svečko kot samovžigom stisnjene zmesi v zgorevalni komori. Gre za motor, ki je opremljen tudi z blagim hibridnim sistemom z jermensko gnanim zaganjalnikom/generatorjem (ISG), ki mu zagotavlja večjo učinkovitost. Zaradi atmosferske narave pri nižjih vrtljajih deluje nekoliko bolj zaspano, a vselej zelo zvezno in izjemno uglajeno. Izvedbo s 132 kilovati (180 KM) je zdaj zamenjal osveženi stroj s 137 kilovati (186 KM), ki zmore 16 Nm več navora, in sicer 240 Nm pri 4.000 vrtljajih na minuto. Boljše zmogljivosti so japonski inženirji med drugim dosegli z zmanjšanjem kompresijskega razmerja (s 16,3 : 1 na 15 : 1), z novimi bati in optimizacijo zgorevalnih komor, prilagoditvijo časov odpiranja sesalnih ventilov in reprogramirano krmilno elektroniko. 

Motor skyactiv X ni očitno živahen, a v kombinaciji z natančnim ročnim menjalnikom s kratkimi hodi prestavne ročice omogoča dinamično vozno izkušnjo.


In čeprav so na papirju razlike majhne (stotico doseže dve desetinki sekunde hitreje), v praksi štirivaljnik deluje bolj živahno, pri čemer je čutiti več navora pri nižjih vrtljajih. Vse, kar zmore, seveda, pokaže, ko ga poženemo višje, toda to se zgodi hitro in popolnoma brez napora, z uglajenostjo, ki jo zmorejo le redki. Ob tem je lahko z zmerno desno nogo tudi zgledno varčen. Takrat se zadovolji z manj kot sedmimi litri na 100 kilometrov, pri čemer je povprečna poraba na testu znašala približno liter več.

CX-30 tako z najmočnejšim bencinskim motorjem nedvomno izstopa z uglajenostjo, pod katero se skrivajo spodobne, a malce manj očitne zmogljivosti.
 

Mazda CX-30 skyactiv-X 186 GT plus 
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.998 ccm, 132 kW (180 KM) pri 6.000/min, 240 Nm pri 4.000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.395 x 1.795 x 1.540 mm; Medos. razdalja: 2.655 mm; Pnevmatike: 215/55 R18; Masa/nosilnost: 1.443/532 kg; Prtljažnik: 430–1.406 l.
  Največja hitrost:  204 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,3 s; Poraba goriva (WLTP): 5,6 l/100 km; Povprečje na testu: 7,9 l/100 km; Izpust CO2: 127 g/km.
  Cena:  osnovni model (CX-30 G122): 23.190 €, testno vozilo: 28.290 €; Mazda Motor Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
vozne lastnosti, kakovostna notranjost, motor, bogata oprema  preglednost brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.