Renault grand scenic blue dCi 150 bose
Dizelske radosti
- Bistvo zamenjave za 1,6-litrski turbodizel ni v boljših zmogljivostih, temveč v čistejšem delovanju
- Grand scenic je z njim udoben potovalnik, ki se ne razume na vozno dinamiko
Torek, 31. december 2019
Enoprostorci so izumirajoča vrsta, saj jim kupce pridno kradejo športni terenci. Vseeno dvomimo, da bodo popolnoma izginili z avtomobilskega zemljevida, saj ponujajo veliko stvari, ki jih drugi ne morejo. Odličen primer predvsem prostorskih in funkcionalnih prednosti je prav gotovo renault grand scenic. Ta mladost in dizlov željne kupce skuša zadržati z novim in čistejšim 1,7-litrskim izdelkom, ki zamenjuje 1,6-litrski stroj.
Čeprav gre za vrh dizelske ponudbe pri scenicu, novi motor ni pretirano živahen. Vsaj ne toliko, kot namiguje podatek, da zmore 110 kilovatov (150 KM) in 340 Nm največjega navora. V povezavi z ne najbolj gladko delujočim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom ni nikakršen lenuh, ampak zna biti nekoliko anemičen, še posebej pri avtocestnih hitrostih. Očitno so vsi ukrepi, ki zagotavljajo primerno čisto delovanje, pobrali svoj davek. Dobra plat tega je, da je toliko bolj zmerna poraba goriva, ki se
je na testu ustalila pri zmernih 7,6 litra.
Na družinsko uporabnost in prostorsko razkošje se grand scenic še vedno spozna, na marsikaterem drugem področju pa ga je že nekoliko načel zob časa.
Sicer pa se lastnosti motorja dobro ujemajo z voznimi lastnostmi grand scenica, ki je nastavljen precej mehko, tudi zato, ker kupci lahko izberejo izvedbo s sedmimi sedeži. Testni primerek je namesto dodatnih dveh sedežev raje ponujal zares velik prtljažni prostor s 718 litri prostornine. Potnikom prav tako ni neudobno, tudi če v drugi vrsti sedijo trije.
V času testiranja te različice nismo našli na uradnem ceniku, saj so pri podjetju Renault Nissan Slovenija dali prednost izvedbi z dvosklopčnim menjalnikom (EDC). Po preizkušnji lahko trdimo, da bi tudi mi raje izbrali takšno izvedbo, tako zaradi udobja kot dodatne vozne dinamike.
Renault grand scenic blue dCi 150 bose |
Vozilo in motor: enoprostorec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1749 ccm, 110 kW (150 KM) pri 3500/min, 340 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4635 x 1866 x 1653 mm; Medos. razdalja: 2804 mm; Pnevmatike: 195/55 R20; Masa/nosilnost: 1677/614 kg; Prtljažnik: 718–1901 l. |
Največja hitrost: 208 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 12,4 s; Poraba goriva (EU): 5,8/4,2/4,8 l/100 km; Povprečje na testu: 7,6 l/100 km; Izpust CO2: 127 g/km. |
Cena: osnovni model (TCe 115 zen): 19.840 €, testno vozilo: 29.871 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
prilagodljivost in prostornost v notranjosti | odpiranje sovoznikovega predala, menjalnik | brez napak |