Seat ateca 1.6 TDI xcellence
Obleka naredi ateco
- Srednje veliki španski SUV prepriča z ergonomijo, prostornostjo in voznimi lastnostmi
- Z bogato opremo je privlačen in udoben, a stane več kot 30 tisoč evrov
Četrtek, 20. junij 2019
Se spomnite, kako se je ateca odrezala na našem primerjalnem testu PRIMA? Zelo dobro. Med devetimi tekmeci se je uvrstila na drugo mesto. Izkazala se je z zelo dobrimi voznimi lastnostmi, ergonomijo in prostornostjo. Zmaga ji je ušla zaradi pomanjkanja značaja, tako glede oblike kot materialov v notranjosti. Tokrat je dobila možnost popraviti medel vtis, saj smo na test dobili enako motorizirano, a precej bolje opremljeno in posledično privlačnejšo različico. Poleg najvišje stopnje opreme xcellence so jo med drugim krasila opcijska 19-palčna platišča, s katerimi jo je težko spregledati, v notranjosti pa je prepričala s serijskimi športnimi sedeži, ki so odeti v alkantaro, in doplačljivim paketom urban xcellence, ki prinaša praktično vse asistenčne sisteme, navigacijsko napravo in sodobno povezljivost.
Temu lahko prištejemo prostorno kabino in prtljažnik, ki v osnovi sprejme kar 615 litrov prtljage, in vsakdanje uporabne, a tudi malce dinamično naravnane vozne lastnosti. Ateca se namreč pelje zelo zanesljivo. V ovinkih se komaj kaj nagne, volan pa zvesto poroča o tem, kar se dogaja pod kolesi. Tokrat je bil občutek med ovinkarjenjem še prijetnejši, saj so za dobro lego in oprijem dodatno skrbele nadpovprečno široke nizkopresečne pnevmatike.
Čeprav je ročni menjalnik natančen in prijeten za uporabo, bi si ob bogati opremi želeli dvosklopčnega, ki pa z 1,6-litrskim dizlom pri nas žal ni na voljo.
Turbodizel, ki zmore 85 kilovatov (116 KM), je pokazal, da lahko, čeprav ne izstopa, zadovolji večino potreb in pri tem ne pretirava s porabo. Na testu je v povprečju zahteval 7,2 litra na 100 kilometrov, kar ni rekordno malo, pri čemer nekaj decilitrov gotovo lahko pripišemo postavljaškemu obuvalu. Zamerimo mu le nekaj grobosti ob hladnih zagonih in dejstvo, da je na voljo le v kombinaciji z ročnim menjalnikom.
Takšne atece se ne bi branili, saj brez težav opravlja nalogo družinskega avtomobila in je obenem privlačna ter zabavna. Žal pa tako izgubi enega od svojih adutov, to je cena. Za takšno, kot je bila testna, je treba namreč odšteti več kot 30 tisočakov, kar s polnimi pljuči odpihne prav vso racionalnost.
Seat ateca 1.6 TDI xcellence |
Vozilo in motor: športni terenec, 5vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1598 ccm, 85 kW (116 KM) pri 3.250/min, 250 Nm pri 1500/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4363 x 1841 x 1601 mm; Medos. razdalja: 2638 mm; Pnevmatike: 235/45 R19; Masa/nosilnost: 1375/535 kg; Prtljažnik: 615–1655l. |
Največja hitrost: 184 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,5s; Poraba goriva (EU): 5,2/4,2/4,6 l/100 km; Povprečje na testu: 7,2 l/100 km; Izpust CO2: 120 g/km. |
Cena: osnovni model (1.0 TSI ecomotive reference): 20.820 €, testno vozilo: 30.432€; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
ergonomija, vozne lastnosti, prostornost | grob motor ob hladnem zagonu, cena | brez napak |
Oznake:
- ateca
- Avto fokus
- Seat
- TDI
- test
- turbodizel
- xcellence