Avto.info
Iskalnik: Model:

Seat ateca 2.0 TDI DSG xperience

Ozaljšana in posodobljena

  • S prenovo je dobila nov obraz in novo opremo
  • Z dvolitrskim turbodizlom s 110 kW (150 KM) je poskočna, menjalnik DSG ima kakšno muho
  • Paket xperience ji prinaša nov značaj, za 36 tisočakov ne bo pustila veliko neizpolnjenih želja
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 13. november 2021

Ateca se je že pred prenovo izkazala s prostornostjo, dobro ergonomijo in dobrimi voznimi lastnostmi. Na velikem primerjalnem testu PRIMA je zaostala le za peugeotom 3008, in sicer predvsem zaradi nevpadljivega videza ter skoraj malce dolgočasnega značaja. To so Španci pred kratkim popravili s prenovo, ob kateri so ji namenili sprednji del v slogu večjega tarraca, sprednje in zadnje luči v tehniki LED ter velik napis ateca na vratih prtljažnika. Zelo dobrodošel je terensko obarvan paket xperience, ki je na voljo namesto prejšnjega xcellence in med drugim prinaša srebrne zaščite podvozja, obrobe blatnikov in odbijačev iz temne plastike ter privlačna 18-palčna platišča iz lahke litine. S tem je ateca nedvomno postala bolj zanimiva na pogled in se približala tekmecem, ki veliko stavijo na videz.

Toda videz ni vse. Zato je osvežitev prinesla nekaj praktičnih novosti. Ena od teh je barvni zaslon namesto klasičnih merilnikov. Ta ima pregledno grafiko in v primerjavi s klasično instrumentno ploščo prinaša večjo prilagodljivost, saj omogoča prikaz različnih funkcij, med drugim navigacije. Nova je tudi multimedijska naprava z 21-centimetrskim (8,25-palčnim) ali 23,4-centimetrskim (9,2-palčnim) zaslonom na dotik, s katerim je bil opremljen testni avto. Med novimi funkcijami velja omeniti brezžično povezljivost s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay ter upravljanje z govornimi ukazi. Nov je še uporabniški vmesnik, ki ni najbolj intuitiven in zahteva kar nekaj spoznavanja ter privajanja. A Španci z digitalizacijo na srečo niso pretiravali in so ohranili upravljalno enoto klimatske naprave s klasičnimi vrtljivimi gumbi, ki so nedvomno bolj praktični od drsnikov in podobnih rešitev. Nespremenjena ostaja ergonomija sedenja. Sedeži so čvrsti in dobro oblikovani, prostornost pa je zadovoljiva tako spredaj kot zadaj.

Po prenovi je privlačnejša, a nad španskim temperamentom še vedno prevladata germanski racionalnost in urejenost.


Dvolitrski TDI, ki je poganjal testni avto, je stari znanec, ki naj bi s posodobitvami postal varčnejši in bolj prijazen do okolja. S 110 kilovati (150 KM) moči in 340 Nm navora bi lahko rekli, da je primerno zmogljiv in na tem področju ne pusti neizpolnjenih želja. K poskočnosti prispeva tudi sedemstopenjski dvosklopčni robotizirani menjalnik DSG, ki prestavlja hitro in logično. Ob speljevanjih kdaj deluje neodločno in povzroči cukanje ter praviloma malce zamuja pri pretikanju v vzvratno prestavo.

Štirivaljnik ob hladnih zagonih deluje precej grobo, na kar hitro pozabimo, ko doseže delovno temperaturo. Na testu smo dosegli povprečno porabo 6,8 litra na 100 kilometrov, kar je malce več, kot smo zabeležili na testu atece pred prenovo z enako močnim strojem, a v kombinaciji z ročnim menjalnikom, in celo malce manj, kot smo izmerili na testu različice z 1,6-litrskim turbodizlom (ta se je umaknil dvolitrskemu motorju v izvedbi s 85 kilovati (115 KM).

Med atecine vrline pred in po prenovi gotovo sodijo vozne lastnosti. Vzmetenje je čvrsto, kar kljub nekoliko višjemu težišču zagotavlja zanesljivo lego. Volan je dovolj natančen in lepo posreduje informacije o dogajanju pod kolesi. Zato jo težko spravimo v zadrego, tudi če se hitreje zapodimo med ovinke. Toda takšna kombinacija, ki vključuje 18-palčna kolesa s pnevmatikami z razmeroma majhnim presekom terja določen davek pri udobju. Pri vožnji čez krajše neravnine namreč ne more prestreči vseh tresljajev, ki se od podvozja prenašajo v kabino. To lahko popravijo že za palec manjša platišča, ki so obuta v višje in posledično nekoliko mehkejše pnevmatike.

Čeprav to morda ni avtomobil, ki osvoji na prvi pogled, ni področja, na katerem bi razočaral.


Paket xperience je že serijsko bogato založen in med drugim prinaša vse glavne varnostne pripomočke, popolne žaromete LED, multimedijsko napravo z 21-centimetrskim (8,25-palčnim) zaslonom, dvopodročno samodejno klimatsko napravo in brezstični ključ.

Ob tem priporočamo izbiro paketa xperience plus, ki med drugim prinaša že omenjeni digitalni instrument namesto klasičnih merilnikov, multimedijsko napravo z večjim zaslonom in navigacijo, pakirno krmilno asistenco, električni pomik prtljažnih vrat in kovinsko barvo. Gre za paket, za katerega je treba po redni ceni odšteti 3.141 evrov, a je bil v času testa na voljo za 199 evrov. To pomeni, da bi avtomobil, ki s tem paketom ne potrebuje drugih dodatkov, stal nekaj manj kot 36 tisoč evrov, funkcionalno pa ga prekaša le izvedba s štirikolesnim pogonom 4drive, za katero je treba odšteti približno 1.850 evrov več.
 

Seat ateca 2.0 TDI DSG xperience
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.968 ccm, 110 kW (150 KM) pri 3.500/min, 340 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.381 x 1.841 x 1.601 mm; Medos. razdalja: 2.638 mm; Pnevmatike: 215/50 R18; Masa/nosilnost: 1.514/496 kg; Prtljažnik: 510–1.604 l.
  Največja hitrost:  200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,8 s; Poraba goriva (WLTP): 5,5 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km; Izpust CO2: 145 g/km.
  Cena:  osnovni model (ateca 1.0 TSI hola!): 20.499 €, testno vozilo: 38.115 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
tehnika, vozne lastnosti, prostorna notranjost glasen motor, vmesnik multimedijske naprave brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.