Seat ibiza ST 1.6 TDI DPF style
Majhne, a opazne spremembe
- Ibiza je s prenovo dobila nov sprednji del, ustrezno varnost in še nekaj sprememb
- S tehniko in voznimi lastnostmi se še vedno uvršča med boljše
- Dizelski motor je prepričljiv v vseh pogledih, žal tudi precej drag
Ponedeljek, 4. februar 2013
Pod drobnogled smo vzeli prenovljeno seat ibizo – prenovljeno toliko, kot avtomobilu v drugem delu njegovega življenjskega obdobja pač pritiče, da se lahko enakovredneje kosa s sodobnejšimi tekmeci.
Prenova pri ibizi je prav takšna – navzven jo boste spoznali po prenovljenem sprednjem delu, ki z novim odbijačem, režami za zajem zraka s satasto rešetko in predvsem novimi žarometi pušča odločnejši, bolj odrasel vtis. Žarometi so lahko za doplačilo tudi ksenonski in nadgrajeni z dnevnimi lučmi led, ki pa jih testni avtomobil ni imel.
Omenjene spremembe so bolj kot ne le stilskega značaja, obenem pa je ibiza dobila tudi nekaj drugih, pomembnejših novosti, še posebej pri varnosti. Sistem ESP je namreč sedaj serijski pri vseh opremah (enako še naprej velja za štiri zračne blazine, zavesi je treba še vedno doplačati), nekaj manjših sprememb pa je tudi pri opremi style, ki za razliko od predhodnika ne premore več električno pomičnih zadnjih stekel in sprednjih meglenk (se pa oboje da doplačati). A pozitivni prispevek
serijskega ESP ocenjujemo kot pomembnejšega, zato je ibiza po tej plati s prenovo pridobila.
V karavanski izvedenki ST ibiza lahko opravlja tudi vlogo prvega družinskega avtomobila.
Prav tako je malce pridobila pri notranji ureditvi – novi merilniki, podobno kot sprednji del, puščajo precej bolj zrel vtis in obenem pripomorejo k boljši preglednosti, dobrodošel pa je tudi prostornejši predal pred sovoznikom, ki sprejme dvakrat toliko kot prej. Prav tako se ibiza še vedno lahko pohvali z zelo dobro ergonomijo; predvsem položaj za volanom je po nemško dosleden in tako glede sedeža kakor tudi volana dovolj izdatno nastavljiv, pa tudi prostornost tega avtomobila je razredu
primerna. Skupaj s karavanskim zadkom oziroma prostornim prtljažnikom (430 litrov v osnovi) v njem je ibiza ST lahko tudi povsem soliden družinski avtomobil, je pa res, da ob zloženih zadnjih sedežih (1.164 litrov) dno ni povsem ravno – eno stopnico tvori nakladalni rob, drugo rob sedežev.
Nekaj zamer je kljub prenovi ostalo – nespremenjen radijski sprejemnik je s svojo sicer še vedno moderno podobo neroden za upravljanje (klasični gumbi se pač bolje obnesejo od vrtljivih vmesnikov; tudi dodatna stikala bi se lahko z obvolanske konzole preselila na volanski obroč), kljub novim barvnim kombinacijam notranjosti pa je ibiza žal obdržala tudi svetlo armaturno ploščo, ki se ob močnejši svetlobi pogosto odseva v vetrobranskem steklu.
Najpomembnejša pridobitev je serijski sistem ESP.
Manjše spremembe je doživelo tudi podvozje, ki prinaša za odtenek bolj čvrsto lego na cesti. Po tej plati se ibiza še vedno uvršča med najboljše avtomobile svojega razreda, enako velja za natančen volan in menjalnik. Je pa res, da bi slednji lahko imel šest stopenj, še posebej v kombinaciji z 1,6-litrskim turbodizelskim motorjem. Z njim je ibiza zelo dobro motoriziran avtomobil in tisti, ki prisegate na dizle, boste več kot zadovoljni. Motor namreč prepriča v vseh pogledih; tako z odzivnostjo
prek širokega območja vrtljajev, zadostno zalogo moči in s tem povezanimi zmogljivostmi kakor tudi z razmeroma mirnim in tihim tekom ter dovolj zmerno porabo goriva.
Žal pa cena takšne dizelsko gnane ibize ni ravno med najnižjimi – za takšno, kot je bila testna, torej karavansko ST ter z opremo style in nekaj malega dodatkov, boste odšteli 16.500 evrov – na redno ceno je namreč 500 evrov tako imenovanega degustacijskega popusta – kar za avtomobil tega razreda ni ravno malo. Vsekakor se o precej cenejših bencinskih motorjih splača vsaj razmisliti.
Seat ibiza ST 1.6 TDI DPF style |
Vozilo in motor: kkaravan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva prek skupnega voda (common-rail), turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1598 ccm; Vrtina x gib (mm): 79,5 x 80,5; Kompresijsko razmerje: 16,5 : 1; Največja moč: 66 kW (90 KM) pri 4200/min; Razmerje mase in moči: 18,6 kg/kW (13,6 kg/KM); Največji navor: 230 Nm pri 1500–2500/min; Menjalnik: ročni 5-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (256 mm), zadaj kolutne (230 mm); Elektronska podpora: ABS, ESC, XDS; Število zvezdic EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4236 x 1693 x 1445 mm; Medosna razdalja: 2469 mm; Pnevmatike: 185/60 R 15; Masa/nosilnost: 1225/530; Prtljažnik: 430/1164 l. |
Največja hitrost: 178 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 12,2 s; Poraba goriva (EU): 5,1/3,6/4,2 l/100 km; Povprečje na testu: 5,4 l/100 km; Izpust CO2: 109 g/km. |
Cena: osnovni model (ibiza ST 1.2 reference): 10.490 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 15.795 evrov; z dodatno opremo: 17.055 evrov; Porsche Slovenija d.o.o., Ljubljana. |
![]() |
motor, odzivnost, volan in menjalnik, vozne lastnosti |
![]() |
neravno dno prtljažnika, radijski sprejemnik, svetla armatura |
![]() |
brez napak |