Avto.info
Iskalnik: Model:

Seat ibiza ST 1.6 TDI DPF style

Majhne, a opazne spremembe

  • Ibiza je s prenovo dobila nov sprednji del, ustrezno varnost in še nekaj sprememb
  • S tehniko in voznimi lastnostmi se še vedno uvršča med boljše
  • Dizelski motor je prepričljiv v vseh pogledih, žal tudi precej drag
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Teja Stamač
Ponedeljek, 4. februar 2013

Pod drobnogled smo vzeli prenovljeno seat ibizo – prenovljeno toliko, kot avtomobilu v drugem delu njegovega življenjskega obdobja pač pritiče, da se lahko enakovredneje kosa s sodobnejšimi tekmeci.

Prenova pri ibizi je prav takšna – navzven jo boste spoznali po prenovljenem sprednjem delu, ki z novim odbijačem, režami za zajem zraka s satasto rešetko in predvsem novimi žarometi pušča odločnejši, bolj odrasel vtis. Žarometi so lahko za doplačilo tudi ksenonski in nadgrajeni z dnevnimi lučmi led, ki pa jih testni avtomobil ni imel.

Omenjene spremembe so bolj kot ne le stilskega značaja, obenem pa je ibiza dobila tudi nekaj drugih, pomembnejših novosti, še posebej pri varnosti. Sistem ESP je namreč sedaj serijski pri vseh opremah (enako še naprej velja za štiri zračne blazine, zavesi je treba še vedno doplačati), nekaj manjših sprememb pa je tudi pri opremi style, ki za razliko od predhodnika ne premore več električno pomičnih zadnjih stekel in sprednjih meglenk (se pa oboje da doplačati). A pozitivni prispevek serijskega ESP ocenjujemo kot pomembnejšega, zato je ibiza po tej plati s prenovo pridobila.

V karavanski izvedenki ST ibiza lahko opravlja tudi vlogo prvega družinskega avtomobila.


Prav tako je malce pridobila pri notranji ureditvi – novi merilniki, podobno kot sprednji del, puščajo precej bolj zrel vtis in obenem pripomorejo k boljši preglednosti, dobrodošel pa je tudi prostornejši predal pred sovoznikom, ki sprejme dvakrat toliko kot prej. Prav tako se ibiza še vedno lahko pohvali z zelo dobro ergonomijo; predvsem položaj za volanom je po nemško dosleden in tako glede sedeža kakor tudi volana dovolj izdatno nastavljiv, pa tudi prostornost tega avtomobila je razredu primerna. Skupaj s karavanskim zadkom oziroma prostornim prtljažnikom (430 litrov v osnovi) v njem je ibiza ST lahko tudi povsem soliden družinski avtomobil, je pa res, da ob zloženih zadnjih sedežih (1.164 litrov) dno ni povsem ravno – eno stopnico tvori nakladalni rob, drugo rob sedežev.

Nekaj zamer je kljub prenovi ostalo – nespremenjen radijski sprejemnik je s svojo sicer še vedno moderno podobo neroden za upravljanje (klasični gumbi se pač bolje obnesejo od vrtljivih vmesnikov; tudi dodatna stikala bi se lahko z obvolanske konzole preselila na volanski obroč), kljub novim barvnim kombinacijam notranjosti pa je ibiza žal obdržala tudi svetlo armaturno ploščo, ki se ob močnejši svetlobi pogosto odseva v vetrobranskem steklu.

Najpomembnejša pridobitev je serijski sistem ESP.

Manjše spremembe je doživelo tudi podvozje, ki prinaša za odtenek bolj čvrsto lego na cesti. Po tej plati se ibiza še vedno uvršča med najboljše avtomobile svojega razreda, enako velja za natančen volan in menjalnik. Je pa res, da bi slednji lahko imel šest stopenj, še posebej v kombinaciji z 1,6-litrskim turbodizelskim motorjem. Z njim je ibiza zelo dobro motoriziran avtomobil in tisti, ki prisegate na dizle, boste več kot zadovoljni. Motor namreč prepriča v vseh pogledih; tako z odzivnostjo prek širokega območja vrtljajev, zadostno zalogo moči in s tem povezanimi zmogljivostmi kakor tudi z razmeroma mirnim in tihim tekom ter dovolj zmerno porabo goriva.

Žal pa cena takšne dizelsko gnane ibize ni ravno med najnižjimi – za takšno, kot je bila testna, torej karavansko ST ter z opremo style in nekaj malega dodatkov, boste odšteli 16.500 evrov – na redno ceno je namreč 500 evrov tako imenovanega degustacijskega popusta – kar za avtomobil tega razreda ni ravno malo. Vsekakor se o precej cenejših bencinskih motorjih splača vsaj razmisliti.
 

Seat ibiza ST 1.6 TDI DPF style
 Vozilo in motor kkaravan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva prek skupnega voda (common-rail), turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1598 ccm; Vrtina x gib (mm): 79,5 x 80,5; Kompresijsko razmerje: 16,5 : 1; Največja moč: 66 kW (90 KM) pri 4200/min; Razmerje mase in moči: 18,6 kg/kW (13,6 kg/KM); Največji navor: 230 Nm pri 1500–2500/min; Menjalnik: ročni 5-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (256 mm), zadaj kolutne (230 mm); Elektronska podpora: ABS, ESC, XDS; Število zvezdic EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4236 x 1693 x 1445 mm; Medosna razdalja: 2469 mm; Pnevmatike: 185/60 R 15; Masa/nosilnost: 1225/530; Prtljažnik: 430/1164 l.
  Največja hitrost:  178 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 12,2 s; Poraba goriva (EU): 5,1/3,6/4,2 l/100 km; Povprečje na testu: 5,4 l/100 km; Izpust CO2: 109 g/km.
  Cena:  osnovni model (ibiza ST 1.2 reference): 10.490 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 15.795 evrov; z dodatno opremo: 17.055 evrov; Porsche Slovenija d.o.o., Ljubljana.
motor, odzivnost, volan in menjalnik, vozne lastnosti neravno dno prtljažnika, radijski sprejemnik, svetla armatura brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.