Suzuki vitara 1.4 boosterjet AT allgrip elegance top
Elegantni alpinist
- Najbolje opremljena in motorizirana prenovljena vitara stane dobrih 25 tisočakov
- Zmogljiv 1,4-litrski turbobencinar in samodejni menjalnik zagotavljata udobje, štirikolesni pogon nastopi, ko pod kolesi zmanjka asfalta
Petek, 18. oktober 2019
Kozmetika. To je v resnici vse, kar je vitari prinesla prenova, vključno z ostrejšimi linijami na maski in prijetnejše zaobljenim zadkom, za povrh so dodali še nekaj novih platišč. Tudi v kabini ni pretresljivih novosti, le malenkosti, à la mehkejši material na armaturni plošči in nekaj novih pripomočkov, so poskrbele, da je počutje nekoliko prijetnejše, predvsem pa v koraku s tekmeci.
Ti pač veliko bolj stavijo na sodobne oblike in približanje limuzinskemu udobju, Suzuki pa mora to zagotoviti ob zvestobi svojim prvotnim vrednotam. Prava vitara se namreč ne sme bati terena. Ne makadama ne zahtevnega vzpona! Zato je (na željo kupca) opremljena s prepričljivim štirikolesnim pogonom allgrip, ki ponuja štiri načine delovanja. Od samodejnega za običajne razmere, ko večino navora prenaša na sprednji kolesi, do načina lock z zaporo sredinskega diferenciala. Potem sta tu še snežni
način za zimske razmere ter sport z bolj odzivnima stopalko za plin in menjalnikom. Moč zagotavlja bencinski štirivaljnik boosterjet z vrha ponudbe, ki iz 1,4-litra prostornine pridela 103 kW (140 KM) in 220 Nm navora. Prava posebnost je sicer klasični samodejni menjalnik s šestimi stopnjami prenosa, ki se odzove že na najmanjši pritisk na plin, zato je tudi hitro speljevanje v mestu zanj mala malica. Prestavlja hitro in željnim dinamike omogoča ročno pretikanje z obvolanskima ročicama. Pri
vsem tem ostaja zmerno varčen, kar je na našem testu dokazal s povprečjem 7,7 litra, a se je poraba na trenutke brez težav spustila pod sedmico.
Trpežnost, občutek kakovosti in vsestranske zmogljivosti so le nekateri izmed razlogov, da vitara sodi med najboljše po razmerju med ceno in dobljenim.
Ob vsem naštetem prenovljena vitara ponuja še mnogo asistenčnih sistemov, tako da opozarja na možnost naleta in po potrebi samodejno zavira, opozarja na vozila v mrtvem kotu ter na prečni promet za vozilom in celo samodejno skrbi za vzdrževanje smeri znotraj voznega pasu. Vse to je del serijske opreme vitare z vrha ponudbe, ki so ji s seznama doplačil namenili le dvobarvno karoserijo. Ravno ta je »kriva«, da se je cena povzpela na več kot 25 tisočakov.
Suzuki vitara 1.4 boosterjet AT allgrip elegance top |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1373 ccm, 103 kW (140 KM) pri 5500/min, 220 Nm pri 1500/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4170 x 1775 x 1595 mm; Medos. razdalja: 2500 mm; Pnevmatike: 215/55 R17; Masa/nosilnost: 1295/435 kg; Prtljažnik: 375–1120 l. |
Največja hitrost: 200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,2 s; Poraba goriva (EU): 7,5/5,6/6,3 l/100 km; Povprečje na testu: 7,8l/100 km; Izpust CO2: 143 g/km. |
Cena: osnovni model (1.0 ecoboost comfort): 14.950 €, testno vozilo: 25.650 €; Magyar Suzuki Zrt., podružnica v Sloveniji. |
motor, menjalnik, štirikolesni pogon, poraba goriva | oblikovna zadržanost | brez napak |