Avto.info
Iskalnik: Model:

Seat exeo ST 2.0 TDI style

'Žlahta' v najboljši luči

Seat exeo je kot nekoliko obdelana fotografija prejšnje generacije Audijevega modela A4; enako velja za njegovo karavansko različico, ki je dobila modernejšo in bolj drzno oznako ST. Za naš prvi preizkus smo izbrali izvedbo z močnejšim turbodizlom v nosu, ki bo za kupce najbolj zanimiva.

Avtor: Gašper Stamač / Foto: Teja Barborič
Torek, 11. januar 2011

Najbolje, da se kar takoj lotimo tistega najbolj perečega vprašanja pri tem avtomobilu. V mislih imamo seveda obliko exea, ki je na las podoben nemškemu koncernskemu bratu. Dejansko gre za stari A4, ki je bil v poskusu preobrazbe v model znamke Seat malenkostno preoblikovan spredaj in zadaj. Kljub vsemu pa je osnova več kot očitna. Kogarkoli to dejstvo moti, naj povemo, da so praktično vsi avtomobili koncerna Volkswagen (razen redkih izjem) na nek način kloni ali kopije drugih vozil. Volkswagen golf, seat leon, škoda octavia, audi A3 in mnogi drugi z enako genetiko dokazujejo, da so njihovi avtomobili povezani bolj kot sicilijanska mafija. Res pa je, da večinoma sorodnost ni očitna že na prvi pogled.

Luc Donckerwolke, glavni oblikovalec pri Seatu, je imel težko nalogo. Exeo je projekt, ki mora za minimalni vložek prinesti čim več denarja. Zato konkretno preoblikovanje avtomobila ni prišlo v poštev. In če exea pogledamo kot celoto, ugotovimo, da se nekako ne ujema s preostalimi vozili te znamke. To pa je precej bolj boleče dejstvo od tistega o sorodnosti z Audijem.

Na svetu je veliko znamk, ki bi dale marsikaj za to, da bi se njihovi avtomobili peljali tako dobro kot 15 let star audi, Seatu pa je bilo to tako rekoč podarjeno.

Razen treh zračnikov namesto dveh nad sredinsko konzolo je tudi notranjost čista kopija audija. Malenkost drugačna sta še grafika merilnikov in volanski obroč. Pri ergonomiji nismo imeli pritožb, vse je na pravem mestu in razumljivo za uporabnika. Nekoliko nas je motilo prenizko sedenje, ki ga sicer popravi višje nastavljen sedež, a pretiravati pri tem ni dobro, saj lahko nekoliko višji vozniki z glavo hitro butajo ob nizek strop. Tokratni testni avtomobil je bil opremljen z nekoliko manj športnimi in zato bolj udobnimi sedeži. Ti še vedno nudijo dovolj bočnega oprijema in niso utrudljivi.

Kot se za avtomobil tega razreda spodobi, je prostora za sedenje spredaj veliko, zadnja klop pa zahteva kompromis ali dva. Močno poglobljen zadnji del sedalne površine pomeni, da je prostora za kolena dovolj, a sedenje tam ni pretirano udobno. Takšni so pač premium avtomobili tega razreda in audi A4 je odličen dokaz za to. Zanimivo je, da je v osnovi prtljažnik s 442 litri manjši kot tisti pri limuzinski različici, a se hitro oddolži z boljšo dostopnostjo in povečljivostjo na 1354 litrov. Za pritrditev tovora so tam štiri priročna sidrišča in manjšim predmetom namenjena bočna predala ter dodaten prostor v dvojnem dnu.

Kot smo že omenili, je bil testni avtomobil opremljen z močnejšim od dveh turbodizlov, ki sta na voljo, gre pa za poznani dvolitrski stroj z močjo 105 kW (143 KM). Nad motorjem se je zares težko pritoževati, saj je moči ves čas dovolj, radodaren navor 320 Nm pri 1750 vrtljajih pa poskrbi, da je poseganje po prestavni ročici velikokrat nepotrebno. To je dobra stvar tudi zato, ker ima stopalka sklopke predolg hod. Sicer natančen šeststopenjski menjalnik ni bliskovito hiter, bolj so mu všeč počasnejši gibi. Najbolj navdušujoč pri vsem skupaj je podatek o porabi goriva, ki je pri nas znašal 7,6 litra na 100 kilometrov. Številka je ob zelo previdni vožnji lahko tudi za dober liter nižja, a pod mejo šestih litrov le stežka zleze.

Audijeva tehnika kajpak obljublja tudi odlične vozne lastnosti in tu vozniki ne bodo razočarani. Novi A4 se resda pelje precej bolje, a na stvar je treba gledati drugače. Na svetu je namreč veliko znamk, ki bi marsikaj dale zato, da bi se njihovi avtomobili peljali tako dobro kot 15 let stari avtomobili štirih krogov; Seatu pa je bilo to tako rekoč podarjeno. Še bolj pomembno pa je to, da imajo od tega največ kupci. Res je, da dobrih 29 tisočakov, kolikor je treba odšteti za takšen avtomobil, kot ga vidite na slikah, ni malo. A če pogledamo primerjavo med enako motoriziranim audijem A4 in exeom ST, ugotovimo, da je razlika v ceni zajetnih sedem tisočakov. In takrat 'žlahta' z nemškim velikanom zasije v najboljši luči.
 

Seat exeo ST 2.0 TDI style
 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj vzdolžno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva prek skupnega voda (common-rail), turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo; Prostornina: 1968 ccm; Vrtina x gib (mm): 81 x 95,5; Kompresijsko razmerje: 16,5 : 1; Največja moč: 105 kW (143 KM) pri 4200/min; Razmerje mase in moči: 14,2 kg/kW (10,4 kg/KM); Največji navor: 320 Nm pri 1750-2500/min; Menjalnik: ročni šeststopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (288 mm), zadaj kolutne (245 mm); Elektronska podpora: ABS z EBD, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: preizkus še ni bil opravljen.
  Velikost:  4666 x 1772 x 1454 mm; Medosna razdalja: 2642 mm; Pnevmatike: 225/45 R17; Masa/nosilnost: 1490/560; Prtljažnik: 442/1354 l.
  Največja hitrost:  207 km/h; Pospešek (0-100 km/h): 9,6 s; Poraba goriva (EU): 7,8/4,5/5,7 l/100 km; Povprečje na testu: 7,6 l/100 km.
  Cena:  osnovni model (1.6 reference): 21.686 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 25.745 evrov; z dodatno opremo: 29.814 evrov; Porsche Slovenija, d.o.o., Ljubljana.
odlična in preverjena tehnika, vozne lastnosti, cena dolg hod stopalke sklopke, zmeden zunanji videz brez napak

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.