Volkswagen polo GTI
Zabava z zadržkom
- Najzmogljivejšo različico pola poganja dvolitrski turbobencinar s 147 kilovati (200 KM)
- Za dirkaške užitke mu manjkata trše podvozje in odločnejši dvosklopčni menjalnik (DSG)
Sobota, 8. december 2018
Golf GTI, tega prepozna vsak. Volkswagnova legenda, ki je skorajda lastnoročno ustvarila razred cestnih športnikov s prisekanim zadkom, je dosegla status, ki ga polo nekako ni uspel ujeti. A zdaj, na podlagi štirih zmagovitih sezon v svetovnem reli prvenstvu, bi mu lahko uspelo.
Ključno pri vsem skupaj je, da dirkaško zgodbo o uspehu podpre z lastno vsebino. Ekstremov dirkalnika WRC navzven sicer nima, a je od običajnega pola dovolj drugačen, da je na cesti hitro prepoznaven. Velika aluminijasta platišča, spojler na zadku, nizka drža in obvezna rdeča črta prek maske so dovolj, da bi ga prepoznali tudi brez oznak GTI na sprednjem blatniku.
Prava klasika je karirasto blago na sedežih, sicer pa je vse skupaj enako kot v vsakem drugem polu, z izjemo športno prisekanega volana in drugačnih stopalk. Vsakomur, ki ve, kako dobro ergonomijo ponuja polo, je jasno, da drugega ni bilo treba spreminjati. Prilagodljivost voznikovega delovnega prostora je perfektna, najsi tam sedi majhen ali velik voznik.
Polo GTI ni tako ekstremen kot fiesta ST ali clio R.S., saj (pre)več poudarka namenja vsakodnevni uporabnosti in varnosti.
A vse zgoraj našteto ni pomembno, če avtomobil ne uspe izpolniti svojega osnovnega namena. Je polo GTI hiter? Seveda! Poganja ga dvolitrski prisilno polnjen štirivaljnik, ki ponuja okroglih 200 »konjev« in je povezan s 6-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom. Ta ni najhitrejši in najbolj odziven v Volkswagnovi ponudbi, kar je škoda, saj polu odvzame nekaj živahnosti. Vseeno pomaga, da do stotice pospeši v 6,7 sekunde in doseže največjo hitrost 237 km/h. Hitrosti mu torej ne manjka, medtem ko
smo se vsi člani uredništva spraševali, kje ima tisto nekaj, kar poskrbi, da po dobri kombinaciji hitrih ovinkov iz avtomobila izstopiš z dvignjenim pulzom, potnimi rokami in velikanskim nasmeškom na obrazu. Da ne bo pomote, s tem polom se da odlično zabavati, a ne daje občutka, da ste za vajeti držali neukročeno žival. Ceste se odlično drži in iz ovinka suvereno grabi na račun elektronske zapore diferenciala. Celo več trdot vzmetenja ima na izbiro, žal pa v programu nima uporniške note. Polo
GTI rad ustreže, je vedno na strani varnosti in od voznika ne zahteva preveč. Super lastnosti za vsakogar, razen adrenalina željnega voznika.
Volkswagen polo GTI |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1.984 ccm, 147 kW (200 KM) pri 4400/min, 320 Nm pri 1500/min; Menjalnik: dvosklopčni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4053 x 1751 x 1446 mm; Medos. razdalja: 2551 mm; Pnevmatike: 215/40 R18; Masa/nosilnost: 1187/438 kg; Prtljažnik: 351–1125 l. |
Največja hitrost: 237 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,7 s; Poraba goriva (EU): 7,7/4,9/5,9 l/100 km; Povprečje na testu: 8,4 l/100 km; Izpust CO2: 134 g/km. |
Cena: osnovni model (GTI): 22.549 €, testno vozilo: 25.361 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
prostornost, ergonomija, zmogljivosti | preveč umirjen značaj, menjalnik | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- kombilimuzina
- polo GTI
- test
- turbo
- Volkswagen